בתשובה לחשמנית על מונית, 04/04/05 23:12
חקרני אל ודע לבבי, בחנני ודע שרעפיי 290302
אילו רצו רק להלל את מעשיו הטובים של גולדשטיין, יכלו לבחור שם קצת יותר הולם לספר. "ברוך טנאך", נניח. אבל הבחירה ב"ברוך הגבר" (הראה להם מה זה, התותח!), מעידה על כוונות העורכים. כמובן שכל החכמולוגים יזדרזו למרוח את הציבור בטיעונים של הוצאה מהקשר ושל קיום משמעויות אחרות לצרוף המלים, כשם שעושים זאת תואמיהם מש"ס בבואם לפרש את קללות הרבובדיה וכשם שעושים זאת תואמיהם המוסלמים בבואם לתאר את אהבת האדם שבמצוות הג'יהאד. אבל כל בר דעת יודע כי מי שמתעסק בחומרי נפץ ובאמת מעוניין להמנע מתאונות, מקפיד ככל יכולתו שלא להלך על הגבול.
נכון 290306
נכון 290352
בא נצמצם את טענותי לשתיים:

א) צמצום חופש הביטוי של הימין הקיצוני אינו נצרך וייתכן ואף מזיק לשיטתך. מי שמרגיש שהוא יכול לעסוק בתעמולה אינו גולש לפלילים. מי שסתמו לו את הפה יכול לעשות כל מיני דברים. בהתחשב בכך שכמות הארועים הוא קטן מאוד יחסית למצופה, וסתימת הפיות היא לא יעילה, אין הרבה מה להפסיד מבחירה בדרך שפויה וסובלנית.

ב) התלהמות נובעת משני הצדדים. סתימת הפיות גורמת להתלהמות. ייתכן מאוד שהספר היה נראה אחרת אילו לא היו סותמים פיות. מיכאל בן חורין כתב שהחוברת ברוך פודה ומציל לא היה יוצא לאור אילולא העמידו אותו לדין.
נכון 290574
א. "אין הרבה מה להפסיד מבחירה בדרך שפויה וסובלנית" האם דרך שפויה וסובלנית זה מתן לגיטימציה לתמיכה ברוצח?

ב. "התלהמות נובעת משני הצדדים". בודאי, אין ספק שיש סימטריה מלאה בין תומכי הרוצח גולדשטיין לאלה שממונים על החוק בישראל.

"סתימת הפיות גורמת להתלהמות". רגע, אמרת שכיום סותמים פיות וגם אמרת שכיום כמות הארועים של הימין הקיצוני היא קטנה, אז איך זה מסתדר?
"מיכאל בן חורין כתב שהחוברת ברוך פודה ומציל לא היה יוצא לאור אילולא העמידו אותו לדין" אה.. אם מיכאל בן חורין כותב, מי אנחנו שנחשוב אחרת. לו הרי אין אינטרסים באותו עניין.
נכון 290709
א. דרך שפויה וסובלנית היא לא לסתום פיות.

ב. לא היתה השוואה.

לשאר דבריך אין לי כח.
נכון 290715
חבל שאתה לא מסביר את עצמך מספיק ביחס לדרך השפויה והסובלנית. כדאי להסביר את השקפתך כפי שנצטיירה כאן בכמה וכמה תגובות, ובייחוד בתגובות גולדשטיין, בעזרת דוגמה:

נניח שאתה רואה מצד אחד של הרחוב רצח בפעולה, ובצד השני של הרחוב אדם אחד שסותם לאדם שני את הפה - מה אתה צריך לעשות? ובכן, אתה צריך:

א. קודם כל לרוץ מהר אל זה שפיו נסתם ולעזור לו.

ב. רק אחרי שעזרת לבעל הפה הסתום אתה צריך לגשת בנחת אל הנרצח, בתנאי שאתה בטוח שהוא יהודי, ולראות אם הוא כבר מת סופית או שעוד אפשר לעזור לו במשהו.
נכון 290728
ומה הנמשל?
נכון 290824
"מי שמרגיש שהוא יכול לעסוק בתעמולה אינו גולש לפלילים"

נו באמת. מי שמפרסם חוברת שמהללת רצח על רקע לאומני, הוא פשוט מי שמבין שביצוע רצח כזה עלול לסבך אותו בצרות ש"סתם" פרסום חוברת לא יסבך אותו. כנראה די בצדק.

במילים אחרות, הוא מייצר *תעמולה* הקוראת לביצוע פשע שהוא עצמו מפחד לבצע, ומקווה שיימצא אחר, פחות שקול בדעתו, שיבין כבר את הרמז.

עידוד לרצח אינו נעשה לשם מניעת רצח. אתה מן הסתם לא באמת מתכוון לזה.

Correct me if I'm wrong.
נכון 290831
קראת את החוברת?
חקרני אל ודע לבבי, בחנני ודע שרעפיי 290356
אפשר גם לשאול כמה קברים של אנשים ישרים ותמימי דרך הפכו להיות השיקוץ ההוא שנבנה על קברו של השרץ.
חקרני אל ודע לבבי, בחנני ודע שרעפיי 290573
אם האייל לא יסגר עד אז, אולי יצא לנו בעוד שנתיים לקרוא איך יעקב מלמד סנגוריה על רב המכר הימני ''לגמור בשיא''.
חקרני אל ודע לבבי, בחנני ודע שרעפיי 290594
או ''הגואל את כלתו''. (''ויעש לה עריסה'')

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים