בתשובה לערן בילינסקי, 08/04/05 12:37
טענו חיטים והודה לו בשעורים 291187
נו, ברור. כבר חשבתי בעניין זה אנחנו מסכימים, שבכנסת יושבים 120 עצלנים ששותים בצמא את כספינו לרווחתם האישית הדשנה או האידיאולוגית האפסית. ועוד לחשוב שאלה הם דקיונם (העלוב?) של 120 אנשי כנסת הגדולה... לא מיניה ולא מקצתיה ואפילו... אך מי אני כי אלין על אחד מסממניה של הצביעות הציונית בישראל.

אולם, עדיין לדעת עו"ד פכטר, "אין זה תפקידו של הבג"צ להתערב בנושאים אלה" (ציטוט מדבריו), מן הסיבות והנימוקים המוזכרים במאמרו: פתח לאזרחות פיקטיבית וקרימינלית. אתה יודע מה, אני אחסוך מזמנך היקר לקרוא את כל המאמר שלו:

"אסור להתעלם מהאפשרות שהחלטת בג"צ בעניין 'גיור הקפיצה' – יכולה לפתוח פתח לזרימת אזרחים למדינה, שכל עניינם קבלת אזרחות ודרכון ישראלי לצרכים עסקיים ואולי גם קרימינליים. ההחלטה, משאירה פתח, להצפת המדינה ביהודים פיקטיביים, או יהודים על תנאי – לקבלת סל-הקליטה, הדרכון והמשך נדודים בעולם. יש מדינות רבות בהן המצב הכלכלי והחברתי קשה – ואנשים ינצלו את פתח הגיור לברוח משם, ללא התחייבות ממשית להמשך החיים ותרומה למדינת ישראל אלא לניצולה בלבד".

ולו רק בגלל נימוק סוציו-אקונומי שכזה (או איך שלא תקרא לו), הייתי מתנגד במקומך להחלטת בג"ץ הנוכחית. זאת בהתעלם לרגע מהנקודה הבאה, כפי שכבר צוינה ורק במילים אחרות:

אכן, זו הזדמנות נוספת להסיר את הלוט מעל המוסד הליצני הזה שנקרא בג"ץ בראשותו של אהרן ברק, בבחינת "אמור לי מי ליצנך ואומר לך מי אתה". הרי כל בר דעת שיחשף למהותו של הגיור הרפורמי או הקונסרבטיבי – ימלא פיו שחוק על הבג"ץ. ולכן יש להעמיד לדין את שופטי הבג"ץ שפסקו בעדם – בפעם המי יודע כמה – על בזיון בית המשפט.
טענו חיטים והודה לו בשעורים 292247
מה ההבדלים בין גיור אורתודוקסי לגיור קונסרבטיבי או רפורמי?
טענו חיטים והודה לו בשעורים 292252
אין הבדל.

לכולם אפשר לעשות רדוקציה לכמה מלמולים והתזת מים.

הכי חשוב - ערכם שווה למידת הכנות של המשתתפים.
ה''גיור'' הרפורמי והקונסרבטיבי לא פונקציה 292299
כפי שכבר פירטתי במאמרי למעלה, הגיור (בלא מירכאות כפולות ומכופלות) מחייב ארבעה דברים: קבלת האמונה היהודית ועול התורה לגברים ולנשים, עריכת ברית מילה לגברים, טבילה במקווה טהרה לגברים ולנשים, והסכמה על-ידי בית דין של שלושה דיינים. ה"גיור" הרפורמי וגם הקונסרבטיבי אינו ממלא, לפי הידוע, אף לא אחד מארבעת יסודות הגיור של המסורת וההלכה המקובלים בעם היהודי מדורי דורות.

לקריאה נוספת ראה:

הוא שאמרתי - אין הבדל! 292317
לכולם אפשר לעשות _רדוקציה_ לכמה מלמולים והתזת מים.

_הכי חשוב_ - ערכם שווה למידת _הכנות_ של המשתתפים.
הגיור הנוכרי 292370
אתה תסלח לי, אבל מהו באמת הקשר בין טקסי ה"גיור" הנוצרי או המוסלמי לגיור היהודי? מתי ראית רב שמתיז מים על מישהו על מנת לגיירו? מה זה פה "חג המים" החילוני? או משדל אותו ללחוש לחשים נסתרי הבנה?

וכן, תרשה לי להטיל ספק אחד גדול במידת כנותם של ה"מתגיירים" בקרב הרפורמים והקונסרבטיבים. רוב הגיורים שנעשים בקהילותיהם קורים בעיקר כאשר למתגייר יש טובת הנאה אישית, כגון: נישואים עם יהודי/ה ועוד. מה שלכשעצמו פוסל את הנוכרי/ה מהתגיירות ומכרטיס הכניסה הנחשק לעם היהודי, מבחינת ההלכה היהודית.

כך לפחות מתברר לאור המחקרים הרבים שנעשו בנידון בידי בעלי עניין מחקרי סוציולוגי גרידא, כפי שאלה מסוכמים במאמר הבא:

הגיור היהודי לגווניו 292376
או, יפה, התעשת והגבת לענין.

אני כתבתי שאפשר לעשות רדוקציה לכולם לכמה מלמולים והתזת מים, זותומרת לטכס כזה או אחר, מעבר להסבר הפנימי של הקבוצה ל''טעמי הטכס''. הערך של ''טכס החניכה'' תלוי בחונכים ובנחנכים. אני מטיל ספק אחד גדול בהטלת הספק שלך כי אתה צד מעונין וטובת הנאה אישית יש בכל גיור.
הגיור היהודי 292382
לצערי,גם אחרי שכתבת את טענתך בפעם השלישית, אינו הופך אותה לנכונה או לכל הפחות מובנת יותר.

מעניין לדעת, איזו טובת הנאה אישית יש לי בגיור אורתודוקסי שהתקיים אתמול או שיתקיים מחר או בעיצומו של היום.

כאשר אני קורא מחקרים שנערכו בקני מידה מדעיים לעילא ולעילא מצד חוקרים גוים או יהודים חילונים בארה"ב ובאירופה אודות טקסי הגיור הרפורמיים והקונסרבטיביים – אינני צד בעניין ואף לא צריכה להיות לי כל סיבה היגיונית שלא לקבל את מסקנות החוקרים. ואילו אתה יכול לדחות אותם רק כאשר תבחן מחקרית מזוויות ראיה שטרם נחקרו אודות התופעות המצערות ומרטיטות כל לב יהודי הומיה: גיורי הבלוף הרפורמיים ואחיהם הקונסרבטיבים. ועד אז, אתה פשוט דוחה בקש את המחקרים בדבר האבסורד והעניין של טקסי חברה אלו. שהם יכולים להיות טקסי חברה יפים מאוד, אבל אין הדבר הופך את המשתתפים במסיבה ליהודים מן המניין.
הגיור היהודי 292394
לאיזה מחקרים אתה מתכוון?
הגיור הרפורמי והקונסרבטיבי 292632
למחקרים השונים שנתוניהם הובאו כבר בפתיל הארוך הבא: תגובה 193412

ולשלל המחקרים שהובאו לפרוטרוט לאורכו של המאמר הבא:


חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים