בתשובה לגדי אלכסנדרוביץ', 08/04/05 15:07
ביקורת 291247
התורה לא מכוונת להתקדמות טכנולוגית אלא מוסרית. ויש הרבה מה לשפר בתחום הזה. הסתירות כביכול בתורה נובעות מהסתכלות על הכותב כמישהו פרימיטיבי שלא מסוגל לתחכום. יש הרבה ספרים שנכתבו בנאה השנים האחרונות שמספרות שני סיפורים במקביל ודברים מסוג זה, ואיש לא טוען שהם מזוייפים.
ולגבי האמינות של דגלאס אדאמס אתה יכול לשפוט כי קראת אותו. רוב אלו ששופטים את התורה, כלל לא למדו אותו מספיק לעומק כדי לשפטו.
ביקורת 291254
אני בהחלט מסכים שיש הרבה ספרים שמספרים סיפורים במקביל, ואפילו שהסיפורים, בשל נקודות המבט השונות, סותרים זה את זה (אם כי סתירות כמו אלו שקיימות בספר בראשית, שבהן פשוט מספרים שני סיפורים שונים לחלוטין בייחד, עדיין יגרמו להרמת גבה) אבל ההקבלה שלך לא טובה - כאשר מדובר על מאמרים מדעיים, אני די בטוח שבמאמר (טוב) לא תמצא סתירות או שני סיפורים במקביל. המטרה היא שיבינו אותך, לא להתחכם עד שניתן יהיה לפרש אותך בשתי דרכים הפוכות.

בדיוק בגלל זה אני לא יכול להסתכל על התורה כמקור בר סמכא לכל דבר שקשור במדע, ובפרט לגבי הסברים על בריאת העולם. אין לי מושג איך העולם נוצר, ממש כשם שאין לי מושג אם השערת רימן נכונה, אבל ברור לי שהתורה תהיה אחד מהמקומות האחרונים שבהם אחפש את התשובה לשאלת בריאת העולם בדיוק כפי שאיני מחפש בה את התשובה לשאלת השערת רימן.

אם אתה מסכים איתי שהתורה לא צריכה להתעסק במדע אלא במוסר - נהדר, אנחנו מסכימים (אם כי אנחנו כנראה לא מסכימים לגמרי על ערכם של חלק מהציוויים המוסריים של התורה).
ביקורת 291269
אני פחות או יותר מסכים עם כל מה שכתבת כאן, כולל על מה איננו מסכימים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים