בתשובה לבת שלמה, 10/04/05 18:00
בהנחה (סבירה) שזו לא פארודיה 291658
חבר טוב שלי שאין בסגנון החיים שלו ולו שמץ של משהו שניתן לראותו כפרקטיקה דתית, היה מסתכל על שנינו באותה תמיהה שבה את התבוננת באותו ברנש.

הוא שאל אותי באחד מימי הכיפור לגבי הצום, וניסיתי להסביר לו את העניין עם הבריאות, והבנתי כמה מגוחך זה נשמע כשאמרתי את זה. הוא מצידו גיחך בשקט, ולא הוסיף בעניין. לא חשבתי על זה מאז, אבל התגובה שלך עוררה בי לרגע את התחושה שאין בעצם כזה הבדל מהותי בין ''חילוני גמור אבל לא נוסע בשבת, שומר כשרות וצם ביום כיפור'' לבין ''חילוני גמור אבל צם ביום כיפור''.
בהנחה (סבירה) שזו לא פארודיה 291663
ומה היה מפתיע אותו אצלי?
בהנחה (סבירה) שזו לא פארודיה 291666
"כמעט כל שנה אני מתכננת ללכת לשמוע כל נדרי".

היי, זה לא אני - זה הוא !
בהנחה (סבירה) שזו לא פארודיה 291673
כמעט כל שבוע אני מתכננת ללכת לשמוע את המיסה של יום א', שהיא עוד יותר יפה (בעיניי). זה גם דבר שיצא לי לממש הרבה יותר.
בהנחה (סבירה) שזו לא פארודיה 291689
1-0
בהנחה (סבירה) שזו לא פארודיה 291698
לא נראה לי שהשלול הכפול ואני פתחנו בתחרות. זה היה בעיקר דיאלוג ידידותי, לטעמי לפחות.
בהנחה (סבירה) שזו לא פארודיה 291728
זה היה דיאלוג ידידותי עד שהתחלת לקרוא לי בשמות !
בהנחה (סבירה) שזו לא פארודיה 291737
זה היה דווקא דילוג מבראשית ל-''ויקרא במדבר דברים''.
בהנחה (סבירה) שזו לא פארודיה 291730
תראי, אני לא מנסה "לשפוט" כאן באופן אובייקטיבי. אני רק מציין שאפילו חילונים כמוני וכמוך נמצאים בנקודה מסויימת על הסקלה החילונית-דתית שאיננה לגמרי בקצה שלה. כלומר יש מי שמסתכל *עלינו* בתמיהה. כמובן שאנחנו לא בהכרח מקבלים את ההנחה שסקלה כזו קיימת, ואם אנחנו מקבלים אותה אנחנו לא בהכרח מקבלים שהיחסיות הזו היא בעלת משמעות ו/או שההבדל ביננו לבין אותו ברנש שפגשת איננו מהותי.

סתם אנקדוטה.
בהנחה (סבירה) שזו לא פארודיה 291740
לא נראה לי שיש כאן עניין לשיפוט.
ובכל מקרה, בוא נסכם שבקריסטמס הבא הולכים למיסה. יש?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים