בתשובה לסמיילי, 14/04/05 10:54
ובכל זאת נשאל את השאלה 292814
אני הבנתי שהתרוץ להרחבת האיסור הוא עניין "מראית עין". בשעה שאתה סועד את ליבך בפיצה המופלאה שרקחת, אני עובר לידך ואומר בליבי: "אהה, אם סמיילי הצדיק אוכל גדי בחלב אמו, ודאי מותר גם לי". זה שאני לא מבדיל בין גדי לתאו, בין עוף לכבש ובין סמיילי לרב עובדיה לא אומר שמותר לך להכשיל אותי.

(על התרוץ הזה שאלתי, ולא נעניתי, למה מותר לטגן בשר במרגרינה)
ובכל זאת נשאל את השאלה 292819
זאת אמרת שהאיסור הוא עדיין רק על גדיים ועיזים?
ובכל זאת נשאל את השאלה 292823
מנין אתה מסיק את זה? כל מאכל שעלול להיראות כגדי בחלב אימו אסור. כאמור, אותי הנימוק הזה לא ממש משכנע (טופו בחלב סויה דוקא מותר, משום מה) אבל זה מה ששמעתי.

לגבי שאר הסוגיות, הנה לינק: http://kodesh.snunit.k12.il/i/5209.htm
ובכל זאת נשאל את השאלה 292825
כן, גם טונה בחלב עיזים מותר. זה לא נשמע לי כהסבר סביר במיוחד.
ובכל זאת נשאל את השאלה 293134
אני לא חושב שהנימוק הזה נועד להראות מדוע ההלכה כפי שהיא היום היא הגיונית (עבור היום) - אם כן אז זה באמת לא משכנע. הוא בא להסביר מדוע *בזמנו* ההלכה נקבעה כך - ואז הם לא ידעו סויה (לא כל שכן טופו ומרגרינה), וגם טונה לא היתה בתפריט הטיפוסי.

מזל שהדברים הסתבכו מאז: כך נמצאנו צריכין מנגנון השגחת כשרות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים