בתשובה לאיילת בטיילת, 17/04/05 12:45
התחלה של דיאלוג 293648
1. אכן, אני צריך לחזור לאולפן, בו מעולם לא למדתי. וסליחה שאני עולה חדש מרוסיה בעברי הלא-רחוק. בעצם, אין כאן טיפת סלחנות כלפיי. שהרי להיות חילוני ובו-בעת אדם מוסרי הולך ביחד, אתם אומרים, לא?!

2. לא הוצאתי אף אחד משום דלת ובוודאי שלא מכלל ישראל. אני רואה בכל יהודי רפורמי, קונסרבטיבי או חילוני - יהודי לכל דבר ועניין. רק שלבוא ולומר שהרפורמי (או החילוני או הקונסרבטיבי) מקיים את מה שדיברתי עליו כ"זרם לגיטימי ביהדות", זה לא. מעודון חברתי פרוץ-הדלתות, זה בוודאי שכן. כפי שכבר הבהרתי את עמדתי בפתיל שמתחיל כאן: תגובה 207226
התחלה של דיאלוג 293877
1. כיוון שגם ילידי הארץ שוגים בכתיב/בהקלדה, לא זה העניין אלא הדיוק _שלך_ והכבוד _שלך_ למי שאתה מחייב לקרוא את דבריך.
אתה משתמש במילים שאתה גם _שומע_, לא רק מתוך _קריאה_ בספר. לא חשוב אם כן/לא למדת באולפן. גם לא חשוב אם אתה כן/לא עולה חדש, ומאיזו מדינה עלית. חשוב שתדע על מה אתה מדבר/כותב, וקצת בדיקה לפני לחיצה על "אשר" עוד לא הזיקה לאף אחד.

2. מה לעשות, דעתך שונה מדעתם של אחרים. מה לעשות, זרם אורתודוכסי על כל תת-זרמיו (זרם שהוא גדול רק פה, בארץ) מחזיק בדעה שונה משל רבים אחרים (לא רק יהודים, שומו שמים).
ואנחנו נקלענו כאן (בישראל) לבעיה - בשל התנהגותם הבדלנית, הקיצונית והמונופוליסטית ‏1 של שחייני הזרם האורתודוכסי בכל תת-זרמיו.

---
1 עד כדי כך שהיא התנהגות גזענית, צר לי להדגיש וצר לי עוד יותר לראות, לשמוע ולהבין.
התחלה של דיאלוג 293946
שגיאות כתיב יש לכולם, זה נכון, ולפעמים הן גם יוצאות החוצה אצל אלו שמגיהים. אני, למשל, משתדל לקרוא כל הודעה שלי לפני שאני מאשר אותה, ועדיין יש לי *כל הזמן* שגיאות מביכות. אני לא חושב שדווקא על זה צריך להתרעם, ובפרט כשהתוכן מספיק מקומם לכשעצמו.
התחלה של דיאלוג 294226
נכון. ועוד איך נכון. בשני המקרים.
התחלה של דיאלוג 294108
1. אנחנו מסכימים. לעתים אדם שומע ביטוי או סלנג בקרב סובביו ולא תמיד הוא יודע כיצד לכתוב את הגיית הביטוי אל נכון. וכמה טוב שיש מילון עדכני, כמו שכולנו אומרים לא פעם. אקח את ההערה שלך לתשומת ליבי.

2. ברור לי כשמש כי דעתי שונה מדעתם של רבים אחרים כאן. ו"אין לי הרבה עניין באנשים שמסכימים איתי", כפי שנהג לומר הפרופ' ישעיהו ליבוביץ' המנוח. רק שמעולם לא הצלחתי להבין (כי פשוט טרם הצליחו להסביר לי) מדוע תתי-זרם (רפורמים וקונסרבטיבים) הופכים לזרם לגיטימי ביהדות, בעודם מקעקעים את כל היקר והקדוש בתורת ישראל לדורותיה במעשיהם ובגישתם המתייפייפת. את יודעת, במצב כזה של פשרנות עם כל דעה ועמדה נפסדת בעולם, מזמן כבר לא היינו קיימים על בימת ההיסטוריה היום. במה דברים אמורים? האם יש לך סבלנות לקרוא מדוע אני חושב את שאני טוען כאן במקום לקטלגני כאנטי-פלורליסט וכיו"ב?

אז, במידה ואיכפת לך:

התחלה של דיאלוג 294230
האמת? אני פורשת מן התת-דיון איתך.
(למה? בין היתר, כי נכון, אתה כתבת את המאמר; ובכל זאת, לא _אורי פז_ הוא הנושא-לדיון, נדמה לי...)
התחלה של דיאלוג 294486
(ולא אני הוא שעורר כאן את הנושא הזה, נדמה לי...) וכאילו שכל מאמרי האייל רצופים ועמוסים לעייפה בדיונים על הנושא הספציפי בלבד.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים