בתשובה לראובן, 19/04/05 17:43
נדחה לרגל תשעה באב 294391
השאלה היתה למה בעל הבית (שזה אני ואתה) מחליט לפנות דווקא בתשעה באב. יותר נכון - למה זו לדעתך החלטה מוצלחת עד כדי כך שלא ראוי לשנותה.
נדחה לרגל תשעה באב 294394
יש הבדל בין מלכתחילה ובדיעבד. מלכתחילה, אולי לא היה ראוי לקבוע את התאריך הזה. בדיעבד, לא הייתי רוצה שתאריכים דתיים כאלה יקבעו את ההתנהלות המדינית.
נדחה לרגל תשעה באב 294408
הרי לך צביון יהודי: מדינת ישראל לא תמיט אסונות על אנשים בתשעה באב.
נדחה לרגל תשעה באב 294412
אה, אתה מנסה להוכיח את תיאוריית המדרון החלקלק. אני לא אתן לכם, הדתיים, להרוס לי את התזה.
נדחה לרגל תשעה באב 294433
אז זה מה שמוזר לי. כל ההתעסקות ב"החליט לפנות דווקא בX". ההחלטה היתה שעל אזרחי המדינה *לעזוב* עד X ,ולא- יפונו. חוץ מזה, יש לי תחושה עמומה שמי שמלין על התאריך האחרון לעזיבה מרצון לא היה מתרצה גם אם היו מזיזים את התאריך בכמה שבועות.
נדחה לרגל תשעה באב 294470
ב-ח-י-י-ך!
לי אין ספק כלשהו שהמתנחלים היו שמחים לעזוב בכל עת לפני זה, לולא היו צריכים רק לגמור כמה עניינים קטנים לקראת הצום...
נדחה לרגל תשעה באב 294580
ההחלטה מוצלחת בצורה פנומנלית ממש, וחוסכת להמוני בית ישראל יום צום אחד, שכן אפשר יהיה להתאבל על חורבן הבית השני והשלישי ביחד. כרגיל, במקום להודות לממשלת ישראל על ההתחשבות בקהל הרחב, קמים המקטרגים ומוצאים בכך פסול.

בבחינה חוזרת של כל הנושא, אולי מוטב להעביר את התאריך ליום השואה. הטלאים הכתומים יהיו ממש לעניין.
נדחה לרגל תשעה באב 294615
אגב, קראתי פעם שבתקופת גירוש ספרד היהודים בחרו לעזוב *דווקא* בתשעה באב, בשל הסימליות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים