הציווי הקירקגורי ותו לא 296217
המדינה צריכה לשאוף להקטין למינימום את כמות החיים שאובדים (כשזריקת חף מפשע לכלא מהווה גם היא אובדן), ברור שהיחס לא יהיה 1:1 משום שזיכוי אנשים שיש ספק לגבי שאלת אשמתם לא תגרום לעליה פרופורציונלית בכמות הרציחות (לא כולם יחזרו לרצוח, הפגיעה בהרתעה היא שולית, גם היום משטרת ישראל תצליח להרשיע אותך רק אם תטרח להשאיר שובל דם עד הבית), כמו כן חשוב לשמור על אמון הציבור בשיטה, אחרת יעילותה תיפגם (הווה אומר לא להרשיע סתם).
ביחס המדובר עדיף יהיה להרשיע חף מפשע עם מאה אשמים מלשלח את כולם לחופשי, למרות שזה כמובן חטא שלא יכופר כלפיו (גם לשחרר רוצח זה חטא שלא יכופר).
לדעתי הדבר נובע מהציווי הקירקגורי, כשם שאדם יראה בהרצחו אופציה גרועה לפחות כמו מאסר על לא עוול בכפו, עליו לבחור באופציה זו בהנחה שכולם ינהגו כמוהו.
מה לגבי משטרת שוקחופשי ? תחרות בין תחנות משטרה על לכידת הפושעים, כאשר התקציב מתחלק ע"פ הישגים ? הציבור בוחר איזה תחומים יאכפו וכמה יקבלו על כל פושע, כמו גם האפשות שהמשטרה תממן חלק מתקצביה ע"י מלחמה בפושעים אמיתיים (ולא דוחות חניה).
''גם לשחרר רוצח זה חטא שלא יכופר'' 296236
לדעתי זו השאלה האמיתית פה. כולנו מסכימים שכליאת אדם חף מפשע היא דבר נוראי, אך לא כולנו מסכימים שכליאת רוצח משפרת בצורה רצינית את מצב החברה.
''גם לשחרר רוצח זה חטא שלא יכופר'' 296393
אפשר לנסות שיטה חדשה: במקום לכלוא את הרוצחים ישללו מהם את שוברי החינוך לילדיהם.
''גם לשחרר רוצח זה חטא שלא יכופר'' 296474
הדרך עוד ארוכה עד שיהיו להם ילדים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים