בתשובה לאמיר קורן, 23/07/01 14:33
my 2 cents 30013
לדעתי אתה טועה.
התנ"ך מזכיר את הסיפור של דינה בת יעקב שנאנסה ע"י שכם בן חמור החיוי (בראשית ל"ד).
שכם התאהב בדינה ורצה להתחתן איתה. בני יעקב מרמים את החיוים ומוכנים לכך "לא נוכל לעשות הדבר הזה לתת את-אחותנו לאיש אשר לו עורלה כי חרפה היא לנו: אך-בזאת נאות לכם אם תהיו כמונו להימול לכם כל-זכר".

שכם וחמור משכנעים את בני עירם להימול
"וישמעו אל-חמור ואל-שכם בנו כל-יוצאי שער עירו וימולו כל-זכר ... ויהי ביום השלישי בהיותם כואבים ויקחו שני בני-יעקב שמעון ולוי אחי דינה איש חרבו ויבואו על-העיר בטח ויהרגו כל-זכר: ואת-חמור ואת-שכם בנו הרגו לפי-חרב ויקחו את-דינה מבית שכם ויצאו: ... ויאמר יעקב אל-שמעון ואל-לוי עכרתם אותי להבאישני ביושב הארץ בכנעני ובפריזי ואני מתי מספר ונאספו עלי והיכוני ונשמדתי אני וביתי: ויאמרו הכזונה יעשה את אחותנו"

סיפור זה בפירוש מצביע על כך שהמילה לא אפיינה לפחות את העם החיוי - אחד מעמי כנען שישב בשכם דהיום.
my 2 cents 30022
השאלה, עד כמה נכון סיפור זה... אל תשכח, שסיפורי בראשית הועלו על הכתב רק די-מאוחר, כנראה, בתקופת המלוכה.
היה פעם, נדמה לי, איזה דיון בעניין "התנ"ך - מציאות או לא", או משהו כזה... למי יש הקישור?
התנ"ך - מציאות או דימיון? 30049
דיון 222
התנ"ך - מציאות או דימיון? 30076
תודה
אתה צודק 30091
לא התכוונתי להישמע כאילו *כל* העמים באזור נהגו במילה. חיו באזור עמים ותרבויות שונות ומגוונות ולא כולם היו מאותו מקור, מאותו מוצא ועם אותה ההשפעה. וזאת גם אם הסיפור המקראי נכון או לא נכון. הכוונה שלי היתה שהאזור ככלל היה מקובל בקרב העמים בו נוהג המילה, והייחוד היהודי שלו נוצר רק לאחר הגלות הראשונה של יהודה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים