בתשובה לעומר, 19/05/05 1:09
וכאן המקום לצטט את ברכט: 302434
והנמשל?..
וכאן המקום לצטט את ברכט: 302458
לא נמשל, תרגום: מהו כבר "עוזי כהן" לעומת "מגילת העצמאות"?
וכאן המקום לצטט את ברכט: 302469
התרגום סתום יותר מהסינית שהוא מתורגם ממנה. מה הקשר בין עוזי כהן למגילת העצמאות?
וכאן המקום לצטט את ברכט: 302470
במלים אחרות: מהי כבר שחיתות במדינת ישראל, לעומת עצם הקמתה של מדינת ישראל.
זה מטעמים אנרכיסטיים, או סתם אנטי-ציוניים? [לא שזה משפר את התוצאה הסופית, אבל סתם, מתוך סקרנות]
וכאן המקום לצטט את ברכט: 302474
תודה על ההסבר. באמת שמתי לב להיעלמם של כמה מיליוני נוירונים רק בימים האחרונים (האמת שלא ברור לי איך הצלחתי להבחין בזה במצבי המעורפל).
וכאן המקום לצטט את ברכט: 302478
זה מזכיר לי פרדוקס דומה (אבל שונה)- מצריים הודיעה שהאיש שתכנן את הפיגוע בקהיר מת בבית המעצר. המשטרה המצרית טוענת שהוא הטיח את ראשו בקיר עד אובדן הכרה, ומת אח"כ בביה"ח.
ואני ניסיתי לדמיין לעצמי את היכולת המיוחדת הזאת, להמשיך ולהטיח ראש בקיר בחוזקה, גם כשאתה כבר על-סף-עילפון מסדרת ההטחות עד אותו רגע..
אהמ. כאמור, דומה אבל שונה :)
וכאן המקום לצטט את ברכט: 302485
דומה, דומה.:)
ייתכן שישר בתחילת ההטחה הנוירונים שלו עברו לכותל (שנאמר "נוירונים לכותל") והמשיכו לפקח משם על הפעולה...
אם כך ואם כך, הכתם נשאר על הקיר 302515
לא לגמרי דומה. אצלך אפשר לשלול מכל וכל התערבות חיצונית. ואילו במקרה של השהיד המצרי יש סיכוי-מה שהסוהרים סייעו לו מעט בהטחה. [ואח"כ ניסו לטייח].
אם כך ואם כך, הכתם נשאר על הקיר 302516
האפשרות שהוא קיבל סיוע חיצוני ברגעי החולשה שלו בהחלט סבירה, אבל האמת היא שאין בעיה גם עם ההשערה השניה. אדם יכול להכות את ראשו בקיר עד כדי גרימת נזק בלתי הפיך למוח שלו גם בלי שימות בו במקום‏1. למשל, שטף דם תוך-מוחי יכול לגרום למוות רק אחרי אי אילו דקות/שעות/ימים.
_______________
1- נא לא לנסות את זה בבית.
אם כך ואם כך, הכתם נשאר על הקיר 302517
אבל הם טענו שהוא הטיח עד ראשו עד כדי אובדן הכרה. כלומר, היה מחוסר הכרה כשהגיעו אליו...
נראה לי שבמצב כזה אוקהם היה תומך דווקא בחשדותיי המכוערים כנגד החוקרים המצרים [אשר כולם כאחד עברו כידוע השתלמות בדנמרק לפני שהוצבו במשרותיהם]. אבל לך תדע.
אם כך ואם כך, הכתם נשאר על הקיר 302530
אצלי אפשר לשלול התערבות חיצונית? ומה עם החייזרים הרעים? את לא חושבת שהם מתערבים בהתרחשויות האלה?
אם כך ואם כך, הכתם נשאר על הקיר 302531
לטייח? מה, לאסיר היה ראש מברזל? לא מספיק לסייד קצת?
וכאן המקום לצטט את ברכט: 302938
זכור לי שמקרה דומה אירע לאחד מבניו של הורדוס מלך יהודה, אשר התאבד בהטחת ראשו את הכותל[*].

האם אני מתבלבל? האם הזיכרון הקיבוצי האיילי יעזור לי גם עתה?

[*] זה לא היה הבן היחיד שזכה בגורל דומה. ועל כך אמר אוגוסטוס קיסר רומא, שעדיף להיות חזיר בחצרו של הורדוס ולא בנו (שהרי יהודי טוב כהורדוס לא שוחט חזירים).

ובעניין זה, שאלה היסטורית נוספת: מישהו יודע איזה תעודה היסטורית מאשרת את ההכרות האינטימית הזו של אוגוסטוס עם הורדוס?
וכאן המקום לצטט את יוסף: 302983
הורדוס הרג 3 מבניו: את אלכסנדר ואריסטובולוס בניה של מרים החשמונאית שנחנקו ע"י שומריהם בכלא בסבסטיה ואת אנטיפטר בכורו שהוצא להורג במצודת הירקניה ע"פ הוראתו של אביו הגוסס.
(הסיפור על הטחת הראש בקיר, מזכיר יותר את גורלו של אלכסיי בנו של פטר הגדול שהולקה ע"י חוקריו של פטר, קיבל התקף אפילפטי,נחבט בראשו ברצפה ומת).
אשר להיכרות האינטימית בין אוגוסטוס להורדוס, הרי שע"פ יוספוס פלאביוס, אוגוסטוס היה מעורב אישית בכל תככי בית הורדוס שכן הורדוס גרר את בני מרים למשפט בפני אוגוסטוס (שפייס ביניהם, מה שכאמור לא הועיל להם בסופו של דבר).
אמרתו של אוגוסטוס קיסר "קל יותר להיות חזירו של הורדוס מאשר בנו" לקוחה ממקרוביוס, הסאטורנאליה.
מסמך היסטורי המעיד על ידידותו של אוגוסטוס להורדוס מצוטט אצל יוספוס הוא מכתב הנזיפה של אוגוסטוס להורדוס בעקבות תלונת סילאיאוס מלך הנבטים ובו נאמר שאם עד אז נהג [אוגוסטוס] בו[בהורדוס] כידיד, הרי שמעתה ואילך יתיחס אליו כאל נתין.
וכאן המקום לצטט את יוסף: 302987
ועל מה התלונן סילאיאוס?
וכאן המקום לצטט את יוסף: 302992
כנופיית שודדים נהגה לפשוט על יהודה ואח"כ למצוא מחסה בשטח מלכות הנבטים שהיתה בת חסות רומאית כמו מלכות הורדוס ביהודה. להורדוס נמאס והוא פשט לתוך השטח הנבטי והשמיד את קן הפורעים. על כך התלונן סילאיאוס אצל השליט העליון אוגוסטוס (על הפרת ריבונותו, מזכיר קצת את החמאס והג'יהד באוטונומיה הפלשתינית). צבי יעבץ (בספרו על אוגוסטוס שהוא מקור חלקי למה שמסופר כאן) אומר שיתכן שהסיבה הנסתרת לתלונה היתה שסילאיאוס ביקש לשאת אחת מבנותיו של הורדוס וזה האחרון התנה את הנישואין בהתגיירותו של הנבטי.
דרך אגב לכל המעוניינים "קדמוניות היהודים" באינטרנט:
וכאן המקום לצטט את יוסף: 302997
תודה.:)
וכאן המקום לצטט את יוסף: 303007
שיעורי בית?
וכאן המקום לצטט את יוסף: 303012
ממש לא, תודה לאל.:)
סקרנות נטו.
וכאן המקום לצטט את ברכט: 302523
יפה שאלת. גם וגם.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים