בתשובה לאורי פז, 28/05/05 22:29
מהפכה בע''מ 304025
נראה שהרב ברויאר מבין את נפש חסידיו. הדמיון בין ישיבה לבית סוהר משכנע בהחלט.
מהפכה בע''מ 304027
אכן, זהו משל קיצוני ויוצא-דופן שבו משתמש הרב ברויאר כאמצעי שכנוע. וכל אריגת קשר משמעותי-ריאליסטי בין המשל לנמשל (ישיבה = בית סוהר) הוא תלוש מקרקע המציאות.
מהפכה בע''מ 304029
ובכל זאת ''יושבים'' בשני המקומות.
וגם ודאי שהוא תלוש מקרקע המציאות. בדיוק כמו נמשלו.
מהפכה בע''מ 304030
המשפט הראשון שלך מזכיר לי את "תפילת הלימוד":

"...אלו רצים ואלו רצים, אלו רצים לבאר שחת ואלו רצים לחיי העולם הבא...".

מהמשפט השני שלך משתמע שאינך יודע מהם יחסי "משל ונמשל". צא ולמד.
ואדוני זקן 304031
אלו ואלו מי כתיב?
ואדוני זקן 304032
סתם איזה אחד שידע דברים שפוטנציאלית אינך מסוגל לדעת.
ואדוני זקן 304037
כמעט נעלבתי. מן הסתם שינית מאותן סיבות כמו מצטט הכותרת.
ואדוני זקן 304042
אל לך להיעלב, זה נכון גם לגבי. הרי אינך נעלב כשאומרים לך שאתה לא גאון כאיינשטיין.
ואדוני זקן 304043
דווקא אני, למשל, נעלבת מטענות כאלה - אלא אם כן המשך המשפט הוא, ''את הרבה יותר ממנו''.
ואדוני זקן 304045
ולמה שבאמת תהי "הרבה יותר מאיינשטיין"?
ואדוני זקן 304048
למה לא?
ואדוני זקן 304049
יותר משהשאלה היא "למה לא?", היא "למה שכן?".
ואדוני זקן 304051
"למה שכן"? שכן של מי?
ושאלה של מי?
ואדוני זקן 304078
זו אפשרות שלא חשבתי עליה. ''מי כתיב'' זה לא ''מי כתב'' (ראה למשל ריש פרק אור לארבעה-עשר).
ואדוני זקן 304139
מן הסתם, האלמוני המנומס התכוון לרמוז לאלו:

מהפכה בע''מ 304035
צר לי. אינני מפשפשת ביחסים אינטימיים שאינם שלי.
מהפכה בע''מ 304044
אין בעיה. לכי תקראי את "ההיסטוריה האינטימית שלל האנושות" לתיאודור זלדין:

(סתאם, סתאם)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים