בתשובה לאיילת-חן, 01/08/01 18:46
נשמח מאוד 30576
שימי לב למושג ''אביזריהו דג''ע'' הוא איננו גילוי עריות אך גם הוא יהרג ואל יעבור מכיוון שהוא מוביל לנ''ל.

לרופא מותר לעבור על הנ''ל מכיוון שאין כל אפשרות אחרת מה שאין כן בנידון דידן.
נשמח מאוד 30579
למה? אי אפשר להכשיר רופאים *ורופאות*? זה יפתור את הבעיה של הרופאים, לא? מדוע לא נוהגים כך?
נשמח מאוד 30583
הבעיה כפי שהבנתי אותה היא מגע לצורך התנסות ולא עצם הלמידה המשותפת שלא מצריכה מגע.
נשמח מאוד 30592
לא לזאת התכוונתי אלא למה שכיוונתי אליו בתגובה שמתחתינו. האם רופאים דתיים נמנעים מלהשתתף בתרגילים בהן משתתפות נשים כ"חולות מדומות"? אם לא, הרי שאפשר להחיל גזירה שווה על השניים. אם לא, הרי שהמניע להתנגדות אינו המעשה (האימון) אלא העקרון (נשים כלוחמות).
למה אין אפשרות אחרת? 30590
יש לפחות שלוש אפשרויות:

א. שדתיים לא ילמדו רפואה
ב. שנשים לא ילמדו רפואה (אולי זה אצלך השלב הבא?)
ג. שכל מי שמוכשר לכך ילמד רפואה.

סליחה על ההתעקשות אבל איך הסתכלות באשה
זרה עלולה להוביל לג"ע (שבו מדובר באשה לגמרי לא זרה?); החייל ירוץ מהר הביתה?

נ.ב. שים לב שזו גם המדינה שלך ואתה לא עושה טובה לאיש כשאתה מסכים להגן עליה.
למה אין אפשרות אחרת? 30597
לא צריך לקרוא את אדם ברוך כדי לנחש שהמושג "גילוי עריות" במשמעותו המודרנית איננו זהה למושג "גילוי עריות" בטקסטים של ההלכה היהודית. חבל לעשות מ*זה* עניין.
לכן בדיוק שאלתי (ולא נעניתי) 30607
איך קוראים בעברית "דתית" ליחסי מין בין
קרובי-דם מדרגה ראשונה, אם המונח ג"ע כבר
"תפוס" כמונח המתאר עבירה (?) פחות חמורה(?)

ידוע לי היטב שיש הבדל בין ג"ע דתי לבין ג"ע מודרני-תנכי! יש גם הבדל בין שפיכות דמים דתית לזו המודרנית-תנכית ויותר טוב שלא תשאל על זה אפילו. מי הרשה להם לשחק ככה
במלים?

נכון, זה לא בדיוק העניין הנדון כאן, אבל זו דוגמא לאיך שאנשי דת מכופפים מלים ומונחים לאן שנוח להם- והם בהחלט יכולים למצוא מוצא מבעיית השירות הצבאי המשותף אם רק ירצו.

ולסיום- דבורה אשת לפידות נלחמה לצד ברק
בן אבינועם, ואלוהים לא עשה מזה עניין.
לכן בדיוק שאלתי (ולא נעניתי) 30610
לעניין ה"הם" (כנראה "אנשי דת") ש"משחקים ככה במלים" ומשנים לכאורה את משמעותן: אם מהמילה "מודרנית" שבה השתמשתי קודם לא השתמע "מאוחרת יותר", אז אני מיץנצל. רוצה לומר: מי שקובע את המשמעות החדשה (הנוכחית) של הביטוי הוא מי שמשתמשים בו בימינו (למשל - ישראלים דוברי-עברית), כנראה לא ה"הם" שלך.

כפי שבוודאי הבנת, אינני דובר "יהודית" (אם להשתמש במינוח של אדם ברוך), ולכן אינני יכול לענות על השאלות שלך (שהן, בכל מקרה, שאלות סמנטיות). השאלה הקודמת שלך סימנה לי שאת קראת את המושג "עריות" במשמעותו המודרנית היכן שכוונתו היתה אחרת, ולכן הערתי מה שהערתי.

ולסיום - אלוהים אף פעם לא עשה עניין משום דבר (מה שמבסס את ההערכה שלי שאין דבר כזה אלוהים). אלה האנשים שעושים את העניינים.
נאה דרשת, מיץ 30614
ויש לי רק הערה קטנטנה פה- זה שאלוהים לא
עושה עניין לא מבסס שום הערכות בדבר אי-קיומו (זו קצת "קפיצה למסקנה" מיץדך, לא?)
(מה יגיד עליך ידידך בילינסקי?!)
לדעתי אלוהים לא עושה עניינים כי הוא פשוט
הרבה יותר cool מהקרדיט הזעום (והזועם)שהדתיים נותנים לו.
אני מבקש 30833
אפילו אשתי לא קוראת לי ''אלוהים''.
קצת רספקט, כאילו ואו.
אני מבקש 30836
רבתם לאחרונה?
אתה לא מזכיר אותה באתר הבית שלך: http://www.netstore.de/~god/Welcome.html

ואפילו לא בדיון על המשפחה שלך: http://www.netstore.de/~god/family.html
אני מבקש 30845
הרבה מתיימרים לדבר בשמי. פעם באמת הייתי מחלק זכיונות, ועד היום יש כמה שלא שמו לב שחיסלתי את העסק ופניתי לעיסוקים שקטים יותר (בכמה עשרות שנים האחרונות אני די מחבב גולף, למשל). הזכיונות פקעו, אבל אין לי כוח להיכנס בכל השרלטנים.

אם אתה מנסה להגיע לאותנטיות, נתתי בזמנו סימני זיהוי של נציגים אותנטיים שלי (קבעתי משהו שכאילו אם מה שהם אומרים מתגשם, סימן שזה הייתי אני). במידה רבה זה טאוטולוגי ומגוחך, אבל זה היה בשעתו טריק שיווקי מבריק, שהבטיח ביקורות אוהדות בלבד. אני זוכר איך זה כבש בסערה את מכוני התקנים, ואפילו היה עונש מוות על הפרת התקן.

היום אני פשוט משתמש ב-SSL, והחברים שלי ב-VeriSign יכולים להעיד שזה אני.
בכל הכבוד הראוי... 30840
איך היא קוראת לך- אלי?
בכל הכבוד הראוי... 30848
אני לא בטוח שהיא היתה שמחה אם הייתי חושף כאן פך מחיי הנישואין שלנו, צר לי. אני יכול רק לומר כאן בכאב שהיא כבר לא מגלה כלפי את אותו רספקט בסיסי שהיה לה כשכוחי עוד עמד לי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים