בתשובה לניצה, 06/06/05 17:59
ושוב: 306416
גם שם, בגרמניה, היו הרבה מאוד אזרחים שאצלם החזקת היהודים במכלאות, מוקפים גדרות ומחסומים, לא התקשר אצלם לשום פשע.
ושוב: 306425
תלוי איזה אזרחים. יהודים או לא-יהודים? כי מסתבר שזה מה שמשנה.
ושוב: 306428
יש לך שבוע לניחוש מושכל.
ושוב: 306436
החזקת אנשים במכלאות, ולבדוק אחרים במחסומים, כדי למנוע מהם לפוצץ לך ולי את הצורה, נראה לי דבר מאוד מאוד מוסרי. לאפשר להם לעשות את זה, נראה לי מאוד מאוד לא. תבדוק ותראה שיש קורלציה חד משמעית בין מספר ההתראות לטרור ובין מספר האנשים במכלאות.

תזכיר לי, האם היהודים בגרמניה התאבדו מידי פעם בבתי הקפה של מינכן בדם ואש ותמרות עשן?

הדמגוגיה המרושעת הזאת, לא נוצרה עכשיו בתגובה אלי, אלא היא המנטרה של השמאל כבר הרבה זמן (תוך שימוש ציני בשואה, שלא הפריע לאף אחד מאלה שהזדעזעו מהטלאי הכתום) היא זאת שנתקה בין הסיבה (האלימות והטרור) למסובב (מעצר ומחסומים במקומות המועדים). היא זאת שעשתה זילות לשואה, והיא האחראית האמיתית לאימוץ הטרמינולוגיה נאצית כלפי ישראל בעולם, בין השאר, לכך ששר החוץ הפיליפיני מרשה לעצמו לקרוא למשטרה שלנו "גסטפו".
ושוב: 306483
קודם את אומרת:
"אני חשבתי שהנאצים הם גרועים במיוחד, בגלל מה ואיך שהם עשו ליהודים- בגלל שהם יהודים. בזה, הגירוש הסלקטיבי הזה, ליהודים בלבד, מצלצל דומה לשלבים הראשונים של פעילותם הייחודית של הנאצים".

ואח"כ את אומרת:
"הדמגוגיה המרושעת הזאת, לא נוצרה עכשיו בתגובה אלי, אלא היא המנטרה של השמאל כבר הרבה זמן (תוך שימוש ציני בשואה, שלא הפריע לאף אחד מאלה שהזדעזעו מהטלאי הכתום) היא זאת שנתקה בין הסיבה (האלימות והטרור) למסובב (מעצר ומחסומים במקומות המועדים). היא זאת שעשתה זילות לשואה, והיא האחראית האמיתית לאימוץ הטרמינולוגיה נאצית כלפי ישראל בעולם, בין השאר, לכך ששר החוץ הפיליפיני מרשה לעצמו לקרוא למשטרה שלנו 'גסטפו"'.

ולבסוף זועקת:
"מה עם מי שקורא לך 'נאצי' כי אתה רוצה לעקור יהודי מביתו (עם פיצוי קבוע בחוק ומגוחך יחסית למה שהוא מפסיד מהעקירה), *כי* הוא יהודי?"

אז לא הבנתי, מי אשם בזילות השואה?

ואגב, רק שתדעי, השתייכות לשמאל לא עושה את הבנאדם פחות רגיש לשואה, פחות פטריוטי ופחות יהודי.
ושוב: 307461
סדר הציטוטים שלך לא תואם את הסדר שלהם במציאות.

מי שאשם בזילות השואה זה השמאל שהרשה לעצמו לעשות המון השוואות מרומזות וישירות של המצב שלנו, עם המצב בזמן השואה כאשר הקלגס הנאצי אצלו זה דווקא היהודי. השוואה שכמובן ערבה מאוד למצפונם של האירופאים. דבר שמסביר הרבה מהחיבה הכבוד והכסף לו זוכים אנשי השמאל באירופה (ע"ע תמיכת האיחוד האירופי ביוסי ביילין ותוכניותיו).

אם תקרא את הפתיל מתחילתו תראה שמי שהתחיל עם ענייני הנאצים זה השוטה הגלובלי, ואז אני הגבתי בציטוט האחרון שהבאת מתגובותי.
זה לא שאני בכלל לא עושה השוואות לתקופת השואה. השואה היא אירוע טראומטי וחזק בכל קנה מידה, מבחינת העם היהודי. יהיה זה אך טיפשי לצפות שאנשים שחיים רק כמה עשרות שנים מאוחר יותר, לא יהדהדו את האירוע הזה בכל דבר בחייהם.
הזילות של השואה נעשית בעיקר כאשר עושים היפוך נורא, ומאשימים בהתנהגות נאצית דווקא את הקורבנות של הנאצים (ללא שום הצדקה!). זה מאפשר לכל האנטישמים לומר שבעצם בכל אחד יש נאצי קטן, וצריך לשמור שהוא לא ייצא. מה שקרה לנאצים זה רק שהם קצת נרדמו בשמירה. דבר שיכול הרי לקרות לכל אחד- עובדה זה קורה גם ליהודים!

אנשי השמאל כבני אדם פרטיים, יש בהם פטריוטיים, יש בהם רגישים לשואה ולאנושיות, ויש בהם אנשים שאני מחבבת ומעריכה מאוד.

גם בשמאל כדרך חיים, יש הרבה דברים טובים, שאני מעריכה ומנסה לאמץ. הבעיה היא שיש בו חוסר סובלנות לדעות אחרות, וחוסר דמוקרטיה במובן העמוק שלה- כלומר חוסר יכולת לקבל הכרעה של רוב שאינו "שמאל". אבל בעיקר יש בו כשלים פנימיים גדולים שגורמים לו לאובדן ייצר הקיום, ובעצם ל"התאבדות".
ושוב: 307663
אינני יודע אם השמאל אכן התחיל עם זילות השואה, אבל אני יודע היטב שהימין גם הוא לא טמן ידו בצלחת- ולראייה ה"טלאי הכתום". אני לא יכול להעיד על כולם, אבל בי אישית זה פוגע.

"השואה היא אירוע טראומטי וחזק בכל קנה מידה, מבחינת העם היהודי. יהיה זה אך טיפשי לצפות שאנשים שחיים רק כמה עשרות שנים מאוחר יותר, לא יהדהדו את האירוע הזה בכל דבר בחייהם".

זה מה שמטריד אותי, שמכל פיפס קטן עושים חגיגה. ואני מודע לכך שגם השמאל אינו נקי מעוון- השוואת ה"כיבוש" בשטחים למשטר של מחנה ריכוז זה דבר רע כשלעצמו, מה גם שהצבא שלנו עושה מעל ומעבר כדי *לא* לפגוע בחפים מפשע.

אף פעם לא אמרתי שזילות השואה מגיע רק מצד אחד של המפה הפוליטית. אבל בדבר אחד אני בטוח- אדם לא יכול להיקרא "נאצי" מכיוון שהוא מפנה אדם אחר מביתו, ולא משנה עד כמה אפשר למתוח את המונח "נאצי" ואת הנזק לכאורה שנגרם לאדם המפונה.
ושוב: 307684
אני לא מבינה, את טוענת שלא כל עם יכול להיות בתיאוריה "נאצי" או שטוף שנאה וחמום מוח שעושה דה-הומאניזציה לעם אחר?
לא שמעת קריאות של אנשים קיצוניים שאומרים להשמיד את כל הפלשתינים(למשל הססמה המשוקצת הידועה: "ערבי טוב זה ערבי מת"? ומה אם המושכות היו בידיהם?
מסוכן מאוד לעשות דה-האנשה ודמוניזציה לגרמנים בתקופת השואה וגם להיטלר. הם לא "סתם" נרדמו בשמירה, הם נתנו לצדדים הכי נוראיים באנושיות להשתלט. שנאה היא מאוד אנושית, גם חיה רוצחת, ואנחנו גם בעלי חיים. אף עם לא חף מלאומנות וגזענות.
ושוב: 306614
ביום בו יכניסו את המתנחלים שלך למחנות פליטים ויאפשרו להם לחיות בכבוד מקצבאות אונר''א ומעבודה בתנאי עבדות, אני תולה סרט כתום על האוטו שלי. בינתיים, אני חושב שההקבלה המדומה הזאת רק מראה לאיזה מחוזות אבסורד תפיסת העולם שלך גוררת אותך.
ושוב: 306636
אתה בטוח שהפנית את דבריך אליי? כלומר, אולי הייתי צריכה לומר בדוגמא "בני אדם" במקום יהודים - אבל חשבתי שלניצה זה יהיה מובן יותר כך. בינתיים נראה שטעיתי גם לגביה וגם בכלל.
ושוב: 306638
ליתר ביטחון: אם זה לא התברר עד כה, התכוונתי בדיוק לאנשים שכבר "*הכניסו* אותם למחנות פליטים ו*איפשרו* להם לחיות בכבוד מקצבאות אונר"א ומעבודה בתנאי עבדות".
ושוב: 306640
התגובה היתה מיועדת, כמובן, לניצה. אין לי מושג איך זה השתרבב כתגובה להודעה שלך.
ושוב: 306681
פשוט לחצת במקום הלא נכון. לא נורא, אולי זו השתלבות במרחב השמי, שבו נוהגים כעניין שבשגרה ללחוץ במקומות הלא נכונים.
היו מחנות פליטים בישראל כשאונר"א הוקמה? 306687
ושוב: 308044
רשמתי לפני שמבחינתך, מה שהופך גירוש אנשים לפשע הוא לא עצם הגירוש, אלא זה שלא מפצים אותם כראוי. אני מניחה שאזדקק לרישום הזה פעם.
ושוב: 308062
האם קורה שאת מעמתת את רשימותייך עם המציאות?
ושוב: 308214
זה שאת שמה תחת הכותרת ''גירוש'' כל מה שעולה בדעתך, עדיין לא מחייב אותי. מדינה שמחליטה לפנות שטחים (לא ריבוניים במקרה שלנו, אבל גם אם כן היו ריבוניים זה לא היה משנה) עושה מעשה לגיטימי, גם אם אגב כך מתחייבת העתקת תושבים לתחומי אותה מדינה. מדינה שמחליטה להגלות חלק מאזרחיה על בסיס אתני היא מדינה מוקצה מחמת מאוס (היא גם לא מדינה בת-קיום, אבל בזה את בטח לא תסכימי איתי אפילו אם אביא את מילושוביץ כעד מטעמי).
ושוב: 308395
זה נכון שהמדינה אינה מגרשת את אזרחיה מגוש קטיף *בגלל* שהם יהודים באופן ישיר. יש שלב ביניים. היא מגרשת אותם משם כי השכנים ירצחו אותם *בגלל* שהם יהודים. יוצא מכך שמדינת היהודים לא מוצאת פסול בשיתוף פעולה מעשי עם השנאה הזאת. לדעתי, זה מאוד קרוב לגירוש על בסיס אתני.

אופיינית היתה גם פסיקת הבג"ץ, שזה מוצדק לא לתת הטבות מס לתושבי גוש קטיף, בדומה לאלו שקבלו יישובי "עוטף עזה", על אף שהם סופגים הרבה יותר פצמ"רים וקסאמים. הם טענו שהמדינה נותנת הטבות כדי לעודד את האנשים להשאר, על אף הטילים. כיון שהמדינה אינה רוצה שתושבי הגוש יישארו, אין סיבה לתת להם הטבות. אין מה לומר, הגיון מפואר- מלבד העובדה המביכה שבכך המדינה שמה את עצמה באותו צד עם משלחי הקאסמים, כנגד תושבי גוש קטיף.

אני יודעת שיצעקו "דמגוגיה", ויסבירו כל מיני הסברים, אבל בשורה התחתונה -זה נכון.
ושוב: 308464
מדינת ישראל נאלצת להכיר בקיומה של השנאה הזאת, נאלצת להודות בכך שיש למעשיה חלק בעידודה וקיומה של השנאה הזאת, נאלצת לנקוט בכל מיני צעדים שיקלו עליה להתמודד עם השנאה הזאת, ונאלצת לשחד את החברים שלך כדי שיואילו להפסיק לנפנף בבד האדום בפניו של השור. ''שיתוף פעולה'' זה לא.
ושוב: 308667
"מדינת ישראל נאלצת להכיר בקיומה של השנאה הזאת" ברצינות? עד היום המדינה לא היתה מודעת לקיומה של השנאה? האם השנאה בתרפ"ט, בתש"ח, ובתשכ"ז היתה אותה שנאה, או שנאה אחרת?

השנאה הערבית נובעת מקיומה של מדינת ישראל. ההתנחלויות שנואות מעצם היותן זרוע של מדינת ישראל. מי שמבין שעקירתן היא שלב ראשון בעקירת שאר מדינת ישראל מהמרחב הזה, בהחלט רואה שיתוף פעולה בין מעשה ההנתקות, לבין ארגוני הטרור, שהעקירה של המדינה היא מטרתם המוצהרת.
והרי החדשות: 308722
שנאה אינה משתנה בוליאני.
והרי החדשות: 308955
אם כך, ספר לי על השנאה האפורה, זו שאינה שחור או לבן, מאז תרפ''ט ועד היום.
והרי החדשות: 309027
זה סיפור ארוך מאד, ותוכלי לקרוא אותו בכל ספר היסטוריה.
והרי החדשות: 310396
השנאות שקראתי עליהן שם היו שחורות, ונורא דומות אחת לשניה.
עוד שלב ביניים ששכחת: 308490
המדינה אינה מפנה את אזרחיה משם משום שהם יהודים, אלא משום שהם אזרחיה; גם הפועלים התאילנדים יפונו, ואילו היו שם אזרחים לא יהודים היו גם הם מפונים. אלא מה? תושבי גוש קטיף לא קלטו לישוביהם אזרחים לא יהודים, כלומר - אם היתה אפליה אתנית, הם האשמים בה, ולא המדינה.
עוד שלב ביניים ששכחת: 308669
''אזרחיה של המדינה'' שנואים שם משום שהם יהודים. לכן עקירתם בגלל השנאה הזאת, במקום מיגור האיום עליהם, הוא שיתוף פעולה עם השנאה.
מסתבר שזה מאוד כדאי לשנוא את היהודים. כששונאים אותם, הם בורחים. זה היה כך תמיד. כנראה שהקמת המדינה לא שנתה באופן מהותי את המצב.
עוד שלב ביניים ששכחת: 308716
מה הקשר לשיתוף פעולה עם השנאה? כאשר עומד הר געש להתפרץ, הממשלות המקומיות נוהגות לפנות את התושבים. לכאורה, בהשקעה של מיליארדים, מיליוני טונות של בטון , צינורות קירור במעמקי ההר וכיו"ב אפשר למנוע מהר הגעש להתפרץ, אז למה הן "משתפות פעולה" עם ההתפרצות? הן אינן משתפות פעולה. פשוט, היחס בין העלות לתועלת לא כדאי. גם כאן, החזקת הישובים האלה עולה מחיר - מוסרי, כלכלי ובטחוני - שכבר אינו נראה כדאי בעיני רבים בציבור.
עוד שלב ביניים ששכחת: 308952
זהו, ששנאה אינה אסון טבע. הדרך של מדינות נורמליות, שלא נוצחו במלחמה, להתמודד עם השנאה היא לא בריחה. זו היתה דרכם של היהודים בגלות. מבחינתם, השנאה היתה "אסון טבע" שלא ניתן היה לשנות אותו, ולכן הם ברחו. אבל כאשר יש מדינה, ההתמודדות עם השנאה היא לגרום לכך שלא יהיה כדאי לשונא לבטא את השנאה שלו.

השנאה אינה התפרצות הר געש, המתחיל ונגמר ללא תלות במה שהאנשים יעשו. כי אם השנאה מקדמת את היעדים הלאומיים של השונאים, הם ימשיכו לשנוא, וביתר שאת, עד להשלמת היעדים הללו. סוס מנצח לא מחליפים. בריחה של הממשלה מגוש קטיף בגלל השנאה, היא, לכל הדעות, קידום היעדים הלאומיים של השנאה. לכן זה בעצם שיתוף פעולה עם השנאה, ולא התמודדות אתה.

הרבה, כמוך, מדברים על עניין המחיר של ההשארות ביישובים לעומת העקירה שלהם. היחס עלות תועלת. מעבר לכך שזה חשבון לא רלבנטי לשנאה לאומית, האם באמת עשית את החשבון הזה *לפני* שגיבשת את דעתך על ההנתקות? האם מישהו בכלל עשה אותו ממש, עם מספרים? אם כן, הייתי שמחה לראות את החשבון הזה. יש כאן כל כך הרבה נעלמים, שמענין אותי איך בדיוק עשו את החשבון.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים