בתשובה לערן בילינסקי, 01/08/01 21:41
אין על מה לדבר 30700
אני שמח שמישהו ניסח את רעיונותי בנושא בצורה כה בהירה. שנתי נדדה בנסיוני לנסח את התנגדותי לרעיונות כותב המאמר. עתה אוכל לישון בשקט.

אגב, אני חושב שהכתבה הזו היא מעין הינף ידיים מתוחכם, המנסה להטות אותנו מהעניין המהותי - האם אנחנו, כחברה, יכולים להרשות לעצמנו להכנע לסחטנות כזו. לו היו המילואימניקים האשכנזים אומרים: "לא נתייצב אם לא יעיפו את המרוקאים מהחזית! המקום של המרוקאים זה בפיקוד העורף, מטרתם בחיים היא בישול בקריה," האם גם אז היינו צריכים להכנע? אני אישית, חושב לאו, לשני המקרים, ההיפותטי, וזה שבאמת קורה.
אין על מה לדבר 30702
האם קראת את המשפט האחרון של תגובתי, או שאתה מאלו שמלכתחילה לא מחפשים?
אין על מה לדבר 30709
לי נראה שאי-כניעה לסחטנות הספציפית הזו, "calling their bluff," הוא פתרון, למקרה הזה. אני לא יודע אם יש סיבה לחפש יותר עמוק - לטעמי, אם נכנע לתביעה הנ"ל, יהיה זה כאילו פסענו לראשו של מדרון חלקלק.

לפיכך, זהו הפתרון שלי למגורים בכפייה - נכפה אנו עליהם, כי כפייתנו רכה מכפייתם.
הפתרון בהחלפת משקפיים 31185
ממשקפיים של עולם חיצוני למשקפיים של עולם פנימי. יש עכשיו מבצע: קנה משקפיים פנימיות וקבל משקפיים חיצוניות חינם.
כליל הנאורות 31188
רק אזכיר שהתגובה לעיל מתייחסת לדברי כליל נאורי הראשונים.

דבריך לוקים ברדידות, וחבל. אי אפשר לפטור שאלה אמיתית במילים נדושות כסחטנות וכפיה. לא השימוש בכאלו מילים יפתור את הבעיה. אני מציע לעסוק במהותם של דברים.
כליל הנאורות 31198
דברי לוקים ברדידות, אתה אומר? ואני אומר, דבריך לוקים בעומק מעושה. אבל אני לא צריך להרחיב - פנה נא אל דברי טל כהן, למטה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים