בתשובה לאייל בדוי, 10/06/05 17:37
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 307811
פעם ראיתי את הגברת ד'ארק ברשימת אפילפטים מפורסמים. יחד עם פאולוס.
בגלל שאנשים מחפשים מיד את ההפרעה הנפשית או המחלה שמאחורי סיפורי התגלויות של אנשים, אף אחד לא בא היום ואומר שאלוהים / המטטרון / איזה מלאך / קטרינה ומרגרט הקדושות / השלימו בעצמכם את המתגלה המועדף עליכם התגלה אליו.
גם אם הוא אכן התגלה אליו.
את משה היו מאשפזים. גם את אליהו. את ישו מזמן היו שמים מאחורי סורג ובריח ומוחמד גם.
וזו אולי סיבה למה המשיח לא מגיע ‏1.

אומרים שכמעט מכל מקום אפשר לברוח.
בבתי כלא היום יש ספריות. אפילו בשארשקות היו ספריות.

אתה מניח שהפושע הקל לא חוזר לסורו. אתה לא מצמיד לו צמידים אלקטרוניים ואתה גם לא נותן לו תעודת זהות צהובה כמו לז'אן ולז'אן. אתה נותן נותן לו הזדמנות. משחרר אותו עם סכום כסף, ולא גרושים, כך שלא יהיה לו טריגר לחזור לפשע. אם אפשר - היה כדאי לנסות לסדר לו עבודה.
אני לא יודעת אם זה אכן מתבצע, אבל היה כדאי להתנות שחרור מוקדם של נרקומנים רק בתנאי שהם נגמלו מהסם עוד בכלא.
במקרה של עברות רכוש - הציבור הרחב יכול לקחת את הסיכון של עבריין שמשתחרר וחוזר לגנוב / לשדוד (אם המשטרה אכן מבצעת את תפקידה, שזה לא קורה).

כמו שכתבתי למעלה, לדעתי רוצחים לא-פסיכוטיים רוצחים לעיתים נדירות יותר מפעם אחת.
אנסים.
צר לי. אדם שאנס, אני לא ממש חושבת על שלמותו כאדם. או על צערי הרב להפיכתו ל'לא אדם'. כאן ספציפית אני סבורה שיחשוב על זה לפני שהוא הולך ואונס בחורות ודופק אותן נפשית לכל החיים.

לאייל האלמוני:
הייתי מסרסת אנסים בצורה לא כימית. אבל לצורך העניין: אם אדם לא לוקח את תרופותיו או לא חוזר למרפאה לצורך המשך הטיפול, שיחזור לכלא.
לגניבה, לשוד ולרצח יש נסיבות מקלות. לא לאונס.

1 לא מדוייק. ראה תגובה הבאה
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 307812
מדוע אונס גרוע מרצח?
מדוע שוד אלים שגורם לנכות של הקורבן פחות גרוע מאונס?
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 307834
שוד אלים שגורם לנכות הקורבן זה דבר אחר. התכוונתי לשוד-לא-אלים.

לגבי אונב מול רצח, לא אמרתי שגרוע, אלא שקשה לי לראות נסיבות מקילות, בעוד שיש נסיבות מקילות ברצח.
אני כן סבורה שסחר בסמים קשים גרוע מרצח, הואיל ורוצח פעמים רבות רוצח אדם אחד, ומהר, ונלכד. סוחר סמים בקביעות רוצח רבים ובמוות איטי, ובדרך גורם לפשיעות נוספות של קורבנותיו (גניבות ושוד כדי להשיג את הסם).
כנ''ל בגניבה ובשוד - מצבו הכלכלי והכללי של האדם, ילדותו העשוקה ועוד כהנה וכהנה. אני מבחינתי, למשל, אעדיף לשדוד בנק מאשר להדרדר לזנות, ואני מקבלת עלי את ההשלכות, הסיכון וכו' אבל זו רק אני.

קשה לי לראות נסיבות מקלות לאונס. הטיעון ''היא גירתה אותי'' לא מתקבל.
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 307854
מסכימה לחומרת הסחר בסמים - אבל לעניין הרצח, עדיין לא ברור לי אילו נסיבות מקלות יש לרוצח שאנס לא יכול לקבל.
הטענה "היא גירתה אותי" אינה נסיבה מקלה אלא הסבר (דחוק מעט, אבל מילא).
האם על פי אותו היגיון את מקבלת את הטענה "הוא איים עלי" כנסיבה מקלה לרצח?
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 307872
תראי - יש מקרי רצח שיש להם נסיבות מקלות בהחלט. למשל, כרמלה בוחבוט. למשל, שוקי בסו. למשל, מקרים אחרים של אנשים שהתעללו שנים בבני/ות זוגם/ן, שאיימו עליהם ברצח, שבתי המשפט שחררו אותם "מחוסר הוכחות" וכיו"ב. ודאי שיש מקרים כאלה. וודאי גם שקשה לדמיין איזה שהוא הסבר לאונס שיש בו משום מסיבה מקלה לגבי הנאשם.
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 307928
טוב, לזה אני מסכימה.
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 307931
למה? אני יכול לדמיין הסברים כאלה. אפילו, כמו שכתבת לגבי רוצחים, "מקרים של אנשים שהתעללו שנים בבני/ות זוגם/ן". בעיניי, לא דומה אונס בתוך מערכת יחסים מעוותת ואכזרית שנמשכת שנים לפריצה לדירה ואונס של קורבן מקרי.
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 307951
לא הבנתי.
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 307961
יש הסברים לאונס שיש בהם משום נסיבה מקלה לגבי הנאשם.
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 307966
דווקא את זה הבנתי (כלומר, הבנתי שזו טענתך). אבל לא הבנתי מהם - האם הרעיון הוא שגבר שאשתו מתעללת בו לאורך שנים יכול, כתגובה, לאנוס אותה? למה?
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 307970
חלילה. אונס אינו מוצדק בכל מקרה. אבל מערכת יחסים מעוותת יכולה להוות נסיבה מקילה. אם את מקבלת שמערכת כזאת יכולה להוות נסיבות מקילות במקרה של רצח, אני לא רואה את ההבדל לעניין אונס. הרי התעללות ושליטה אינם מתבטאים רק בדברים חומריים (מכות, כסף), אלא גם (ואולי בעיקר) בחלקים הנפשיים של מערכת היחסים.
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 307972
יש הבדל רב מבחינת ההיגיון שבעניין. כשהורגים בן אדם יש סיכוי מסוים שהוא יפסיק את התעללותו. נראה לי שהסיכוי הזה פחות אם אונסים אותו.
וקשה לי להאמין (לפחות, לא שמעתי על מקרים כאלה) שמישהו אונס כתוצאה משנים של התעללות. אולי יותר כתוצאה משעות כאלה.
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 307975
האם לדעתך ה"נסיבה המקילה" היא שהמתעלל יפסיק את התעללותו? כי אם כן, אני לא בטוח היכן יש כאן פשע. אם באמת אין ליחיד ברירות אחרות, זאת הגנה עצמית. אני לא כותב מתוך ידיעה, אבל אני חושב שה"נסיבה המקילה" היא תפיסת המציאות הסובייקטיבית של היחיד, שמרגיש עצמו לכוד בתוך המערכת ללא ברירות.

אני גם לא מכיר אונס כתוצאה משנים של התעללות (אבל זה לא אומר כלום. אני בכלל לא מכיר את הנושא).
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 307979
לא נראה לי שרצח הנועד להפסקת התעללות מוגדר בהגרח כהגנה עצמית. הגנה עצמית היא הריגת האדם הבא לתקוף אותך ברגע מסוים.
ולא ברור לי מדוע תחושה סובייטיבית של מישהו /שהוא לכוד במערכת ללא ברירות עלולה להוביל אותו לאונס.
(לאושרי, גם אני לא מכירה את הנושא מקרוב),
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 308020
במסגרת "הדברים הנכונים שאסור לומר" הייתי מתייחסת (באופן בלתי פופולרי בעליל) גם למשפטך האחרון.

יש מקרי אונס קלאסיים, שבהם אישה הלכה ברחוב, הותקפה ונאנסה על לא "עוול" בכפה. אבל יש גם מקרים אחרים, שבהם לאישה היה בהחלט חלק אקטיבי באונס. היא העבירה מסר לא ברור, ואמרה לא הרבה יותר מדי מאוחר והרבה יותר מדי במעורפל ‏1, ואחרי שהיא נפגעה היא פונה ומתלוננת על אונס. פורמלית מדובר באונס - היא אמרה לא. אבל מעשית, קשה לי מאוד לשים את שני המקרים באותו הסל, וגם קשה לי לתבוע מהאנס לשלם את אותו מחיר של סירוס, או לחשוד בו שבקונסטלציה אחרת הוא היה מגיע לתקוף מינית מישהו.

1 לדוגמה: היא מגיעה איתו לחדר במלון, היא מתפשטת והם נכנסים ביחד למיטה, ואז היא משנה את דעתה.
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 308025
נכון.
במקרה כזה אין לתבוע מהאנס לשלם את המחיר.

בכל מקרה הייתי תומכת בסירוס רק במקרה של הרשעה שניה. בפעם הראשונה צריך לתת קרדיט לבן אדם שהוא (יהיה מהנדירים ו) לא יחזור על כך. או שזו היתה טעות (לא. אני לא סומכת על בתי המשפט. ובטח שלא על משטרת ישראל).
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 308029
אני לא זוכר באיזו מדינה, אבל לא מזמן הורשעה אישה לראשונה באונס. מה היית עושה לאישה המורשעת באונס בפעם השנייה?
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 308035
כן, זה היה, נדמה לי, בשוודיה (או בכל אופן באחת הסקנדינביות). אבל מה הייתי עושה אתה אחרי הרשעה שנייה - אין לי מושג.
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 308112
למה בדיוק צריך לתת לו קרדיט אם הוא אנס "רק" פעם אחת?
נגד הגישה הזו בדיוק אני יוצא.
אם כל הגורמים המקצועיים טוענים שעברייני מין אינם ניתנים לשיקום חוץ ממקרים נדירים בהם ההצלחה היא חלקית, מדוע ללכת כנגד ההגיון הבריא וכנגד החובה להגן על החברה הנורמטיווית ולספק הזדמנות שנייה?
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 308139
אני נוטה לחשוב שרוב הגורמים המקצועיים מתייחסים בדבריהם לעבריינו מין מאוד מסויימים - אלה שאנסו נשים מקריות ברחוב, פרצו לבתיהן וכיו"ב. אבל ברוב המקרים האנסים אונסים אנשים קרובים/מוכרים להם, ואז לא בהכרח מדובר בפשע רצידיביסטי אלא בבעיות מסוג אחר.
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 477857
הואיל וסירוס אינו הפיך, צריך לקחת בחשבון, בעיני, שיתכן שהנאשם חף מפשע, המשטרה המהוללת תפרה לו תיק / השופט נרדם / כיוצא באלה.
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 477860
כיום ישנה שיטת סירוס כימי באמצעות תרופות, המוגבל לתקופה מסויימת.
איך יודעים שהמשיח באמת המשיח 307831
מתוך היד החזקה של הרמב"ם, הלכות מלכים, פרק 11:

ג. ואל יעלה על דעתך שהמלך המשיח צריך לעשות אותות ומופתים ומחדש דברים בעולם או מחיה מתים וכיוצא בדברים אלו - אין הדבר כך, שהרי רבי עקיבא חכם גדול מחכמי משנה היה, והוא היה נושא כליו של בן-כוזיבא המלך, והוא היה אומר עליו שהוא מלך המשיח, ודימה הוא וכל חכמי דורו שהוא מלך המשיח עד שנהרג בעוונות. כיוון שנהרג - נודע להם שאינו, ולא שאלו ממנו חכמים לא אות ולא מופת. ועיקר הדברים ככה הם: שהתורה הזאת חוקיה ומשפטיה לעולם ולעולמי עולמים, ואין מוסיפין עליהם ולא גורעים מהם.

ד. ואם יעמוד מלך מבית דויד הוגה בתורה ועוסק במצוות כדויד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בידקה וילחם מלחמות ה'‏1 - ברי זה בחזקת שהוא משיח. אם עשה והצליח ובנה מקדש במקומו וקיבץ נדחי ישראל - הרי זה משיח בודאי, ויתקן את העולם כולו לעבוד את ה' ביחד, שנאמר: "כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה' ולעבדו שכם אחד" (צפניה ג'9).
ואם לא הצליח עד כה, או נהרג, בידוע שאינו זה שהטיחה עליו תורה, והרי הוא ככל מלכי בית דויד השלמים והכשרים, שמתו.

1 בשונאי ישראל
איך יודעים שהמשיח באמת המשיח 307832
ובקצרה: "The proof of the pudding is in the eating"
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 307846
גם דוסטוייבסקי היה אפילפטי.
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 307860
אפילפסיה! מאיפה בכלל הבאתי סכרת? מבולבל שכמותי...

בנוגע לאנסים - עלה מדברייך שהם מבצעים זאת מתוך דחף. ואם לא, אז לפי הבנתי, הם מבצעים זאת מתוך דחף בלתי נשלט (אני לא מדבר על אונס בשירותי הTLV שגם בו יש דחף עז אך מדובר באדם נורמלי ששאמור להיות מסוגל לשלוט בדחפיו). אין הרבה מה לחשוב בדחף בלתי נשלט. אולי בעזרת מחשבה אפשר להגביל אותו לזמן מוגבל, אבל הסביבה הנורמלית מגרה מדי לכאלה, ובסוף זה יתפרץ. זה הקושי במה שכתבת לדעתי.
זכרונות 307866
מזכיר לי מכתב הזמנה מחברת מועצת העיר ת''א שקיבלתי לפני כמה שנים. הוא נפתח במילים (פחות או יותר) ''אין מחלוקת על כך שאונס הוא הפשע הנורא ביותר שניתן לבצע באדם...''. לא הצלחתי לקרוא את ההמשך מאחר שהנייר התעופף לו לפח האשפה.
לא שאונס אינו דבר נורא ואיום, אך היתה לי תחושה שזה יהיה עוד אירוע היסטרי שנועד לקידום אישי.
זכרונות 307871
נראה לי שזה תלוי יותר בתפיסה של הקורבן מאשר במעשה עצמו. בחברה שלנו (אמירה מסוייגת, זה עניין דינמי ויש שינוי בשנים האחרונות) אונס הוא אקט המחלל את האדם והופך אותו למצורע בעיני החברה ובעיני עצמו. במצב כזה רק קורבן שמצליח ליצור לעצמו חוסן (בוודאי עם עזרה כלשהי) ולשנות תפיסה יתאושש בצורה טובה. אם לא, אז במישור של פשעים פרטניים (בניגוד למחנות השמדה למשל), אונס (או התעללות דומה) הוא מוות חי. עדיף כבר למות.
עדיף כבר למות? מצורע? 307873
מהגיוני כמו גם מהיכרות עם נשים שנאנסו (והתאוששו) תיאור זה נראה לי קצת מופרז, גם אם במקרים מסויימים ההשפעה עשויה להיות במידה אותה אתה מתאר. עדיין, ניתן לחשוב על כמה פשעים ותסריטים נוראים אף מאונס.
עדיף כבר למות? מצורע? 307881
בטוח שאפשר. סייגתי. אין כמו הכרות פרטית.
עדיף כבר למות? מצורע? 307883
נכון מאוד. גם אני היכרתי נשים שנאנסו, באופן חמור מאוד, ובכל זאת התאוששו (אם כי אחרי הרבה מאוד זמן, ולא בלי צלקות).
זכרונות 307929
יש מחקר מרתק ששמעתי עליו (לא יודעת אם פורסם, ערכה אותו פרופ' בובר-אגסי) שבדק שיעורי הישרדות של אסירות במחנה ריכוז של נשים במלחה''ע השנייה. נמצא שם, שהאסירות שהיתה להן ''מישהי לשמור עליה'' (בת, אחות או חברה חלשה, או אפילו בת חסות מקרית) שרדו בשיעורים יותר גדולים. לעתים קרובות בת החסות לא שרדה והאסירה המגוננת כן שרדה.
זכרונות 307955
מעניין. כך אני מבינה, בדרך כלל, את הפסוק "שליחי מצווה אינם ניזוקים": התחושה שהם חיוניים למישהו נותנת להם כוחות..
זכרונות 307997
דיון 2009
זכרונות 308007
למה אתה חושב שיש כאן כשל לוגי?

(לא ראיתי את המחקר עצמו - שמעתי עליו ממישהי שסייעה בו).
זכרונות 308012
הדרך שבה ניסחת רומזת לכיון הסיבתיות ע''פ המחקר - לקיחת בת חסות עוזרת להשרדות. זה נראה לי כמו היסק לא מבוסס.
זכרונות 308016
כך ניסחה זאת שסיפרה לי על המחקר.
אבל יכול להיות כמובן שהיו משתנים אחרים באמצע - למשל, שאלה שבחרו לקחת חסות על מישהי היו מלכתחילה הנשים החזקות יותר. או שאלה ששרדו יודעות לספר על מי הגנו, בעוד שאלה שנפטרו במחנות לא יודעות לספר (ואולי הגנו גם הן על מישהי חלשה אף יותר מהן?)
זכרונות 546808
אחד מספרי השואה הראשונים שקראתי הוא "העטרה שאבדה" של שרה פלגר-זיסקינד.
היא נשלחה לתאי הגאזים, וכבר היתה בדרכה לשם (אם כי לא ידעה את זה, באותו הזמן), כשהיה נדמה לה שהיא רואה מישהי שהיא מכירה בטור שעבר מנגד. בלי לחשוב פעמיים, היא עברה טור, כי רצתה להיות עם מישהי מוכרת. הטור הזה היה של נשים שנבחרו לעבודה, והובילו אותן לבירקנאו. סידרו אותן בחמישיות, 1,000 נשים בצריף, אחת בתוך השניה.
הן התיידדו, החמישיה המיקרית הזו. ו"שמרו אחת על השניה (והשלישית, והרביעית, והחמישית)" במשך כל המלחמה.
כל החמש שרדו.
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 307932
הטעות הבסיסית בטיפול בנרקומנים היא הכנסתם לכלא. הכנסתם למנגנון גמילה יעיל תוך שילובם בחיים אזרחיים תחת פיקוח פשוט אך אפקטיבי יכול להביא לכולם תועלת רבה יותר מאשר שהותם באקדמיה לסמים הנקראת גם לפעמים השב''ס.

לדעתי הלא מקצועית אני לא חושב שקיים רוצח ללא מרכיב פסיכוטי פעיל, אם את מתכוונת להריגה זה כבר סיפור אחר.

האפשרות לתת לאנסים להגיע למצב בו הם בוחרים אם לקחת את התרופה או שלא, בזמן שהם באים במגע עם הציבור, היא שורש הבעיה.
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 307960
הבחירה אם לקחת את התרופה או לא היא לא בחירה: או שאתה לוקח אותה (ואני לא בקיאה בכך, נראה לי שזה יותר קל אם התרופה היא זריקה ויותר מסובך אם זה כדורים שצריך לקחת ואתה יכול להמנע מכך) ואז זה נרשם שלקחת, תחזור עוד שבועיים. או שלא הגעת לקחת אותה ואז מחזירים אותך לכלא.

אני מסכימה איתך, בעניין הטיפול בנרקומנים.
הואיל וסמים קשים מהווים טריגר לכל כך הרבה עברות אחרות, קשה לי לחשוב מה גרם לאנשים להגיע לפשע על בסיס קבוע לפני היות הסמים נגע.

לפי מילון ספיר, הריגה היא "דרגה שחומרתה קטנה מרצח, גרימת מוות עקב התגוננות, טעות, התרשלות וכד"'.
אבן שושן, אגב, לא מבחין בין הריגה לרצח.
רצח = הריגה
הריגה = הוצאה להורג, המתה.
אבל אבן שושן ישן יותר, וסביר להניח שההגדרות המשפטיות-פליליות הנוכחיות טרם היו אז בשימוש.
מה על נשים שרצחו ביודעין, מתוך תכנון, את בני זוגן המתעללים?
מה בנוגע לאנשים שהרגו את בני זוגם או בני משפחתם שהיו חולים במחלה חשוכת מרפא, לאחר שנענו לבקשתם שלהם לקצר את סבלם?
אנשים כאלה מגיעים לכלא בעוון רצח.
אלה לא נסיבות מקילות? ללא מרכיב פסיכוטי פעיל?
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 308008
עדיין את מספקת לאנס חלון הזדמנויות המשתרע בין תאריך אי הגעתו לקבלת התרופה ועד שייעצר שוב (ניחוש פרוע - בעקבות עבירות מין). אני לא חושב (משמע אני לא קיים) שמותר למערכת אכיפת החוק לתת לו את ההזדמנות הזו.

את בטוחה שנאשמים בעבירות שהזכרת מורשעים ברצח?

מעבר לכך, במקום להכנס מייד לתחום האפור בואי ונקח דווקא את מקרי הקצוות על אף ודווקא בגלל נדירותם.
האם יש מקום להטיל עונש מאסר עולם אמיתי על מי שביצע רצח טהור כמו הבחור מהקניון או מי שאנס ורצח נפשית את קרבנותיו כמו בני סלע?
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 308011
בשני המקרים שהזכרת *אני* הייתי נותנת מאסר עולם.
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 308027
ברצח. או בהריגה. כמדומני יש דרגות כמו רצח מדרגה ראשונה, שניה שלישית (?).

אני בספק אם מי שהרגו את בני זוגם המתעללים או שהמיתו המתת חסד זוכים למאסר עולם, אבל עדיין יש בהם שמרצים שנים ארוכות.
ואני מניחה ששנים בכלא יותר ארוכות משנים בחוץ.
308047
(וגם בתגובה לתגובה 307979)

סעיף 300 לחוק העונשין קובע מאסר עולם כעונש חובה. אבל הסעיף הבא אחריו קובע עונש מופחת במספר מקרים. בינהם:
"(ג) כשהנאשם היה נתון במצב של מצוקה נפשית קשה, עקב התעללות חמורה ומתמשכת בו או בבן משפחתו, בידי מי שהנאשם גרם למותו."

ואם אני זוכרת נכון, התיקון התווסף בעקבות המקרה של שוקי בסו או כרמלה בוחבוט. כשמבחינת הדין עצמו צריך היה להאשים אותם ברצח, אבל הרבה מאד אנשים מעורבים פשוט הרגישו שזה "לא צודק".
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 308052
השנים בכלא הן אינסופיות.
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 308111
זה קיים בארצות הברית.

הם אינם ''זוכים'' למאסר עולם אבל הם בהחלט נשפטים, מורשעים ונענשים לאחר שביצעו עבירה המוגדרת כ'פשע חמור'. מי שסבור שאין מקום לפעול כנגד מי שביצע המתת חסד ברעייתו הקשישה או החולה, יתכבד ויפעל לשנות את החוק.
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 308033
לצורך העניין - תוך 3 ימים מהיום בו היה האנס המשוחרר להגיע לקבלת התרופה עליו להעצר כי לא הגיע. לא כי אנס.

כמובן שלמה שהמשטרה תטפל בזה. או תתעסק עם זה. זה לא מניב כסף כמו דוחות.
אז אתה נותן הנחה לעניים? בענייני מוסר? 308113
לצורך העניין - למה שלושה ימים ולא שבוע? למה לשחק באש כאשר אנס מקבל את זכות הבחירה לא לקבל את הטיפול?

המשטרה לא תטפל בעניין כי אין לה את כח אדם הדרוש לוודא שכל האסירים ברשיון, כל העבריינים המשוחררים ברמת סיכון גבוהה וכל העבריינים הנמצאים במערכת שיקומית אכן ממלאים את התנאים אשר בהם הם אמורים לעמוד. אין לכך שום קשר לכסף שהדו"ח משלשלים לקופת המדינה. האמירה שלך נמצאת באותו מעמד כמו זו של נהג הנתפס נוהג במהירות של 160 קמ"ש ומתלונן שהמשטרה נטפלת אליו במקום "לתפוס פושעים".
מישהו כבר סיפר כאן באייל על עבריין נמלט שחגג בבית תקופה ארוכה עד שהמשטרה הגיעה אליו בעקבות מעשי שוד שביצע במהלך החופשה היצירתית שלו. מעניין כמה זמן לקח לשב"ס לדווח על ההמלטות וכמה זמן ישב המברק מתחת לערימה של מסמכים אחרים.

בצורה שהמערכת מתפקדת (או לא מתפקדת) בהווה, אני לא רואה אפשרות לתת לאותם עבריינים את חלון ההזדמנויות עליו את מדברת.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים