בתשובה לדובי קננגיסר, 15/03/00 8:48
מותק, אני מטריד אותך? 3161
)אתה לועג לכך שאסור לדוד לשאול בת 12 אם יש לה חזיה, ומשווה זאת לאיסור לשאול את בן ה-‏12 אם צמחו לו שערות על החזה).

אתה מתעלם מכך שמדובר בהיסטוריה של אלפי שנים שנשים הוטרדו מינית בשאלות כאלה, ואילו הגברים שצמחו להן שערות על החזה דווקא זכו לציוני שבח ןהתפעלות על הפיכתם לגברים.

נשים נכוו ברותחין, ואל תתפלא שהן דורשות להיזהר איתן בצוננין. הן צודקות. יש להפלות את הנשים "לרעה" במקרה הזה, ולהתייחס אליהן במשנה זהירות. אחרת תמצא את עצמך כעוד חוליה בשרשרת הגברית השובניסטית שמתייחסת לאישה כגוש בשר שמקיף חור. אתה מוכרח להתייחס אליהן בשונה להתייחסות שלך לגברים, כדי להשיג שוויון - יחס שווה לשונים הוא אפליה, ונשים וגברים שונים בכך שנשים הוטרדו משחר האנושות, וגברים לא.
''יחס שווה לשונים הוא אפלייה'' 3208
אני חושב שהנקודה ששמעון מורמי מציין חשובה, ויש לדון בה ביתר פירוט:

"יחס שווה לשונים הוא אפלייה".

מהו שיוויון כאשר לכל קבוצה באוכלוסייה יש להתייחס באופן שונה? האם יש לקבוע "סף הטרדה" שונה בין גברים ונשים? כיצד ניתן ליישם זאת ע"פ חוק?

בנוסף, אני רוצה לציין את הפרק האחרון (ששודר ב-‏15.3) בסדרה "אלי מקביל", שדן בנושא דומה. מנכ"ל חברת הייטק החליט, כדי להעלות את המוראל, להכריז על יום אחד בחודש שבו כל העובדים (מי שיירצה, כמובן) יבואו לעבודה בבגדי-ים. כמה נשים נפגעו מכך וטענו שסירובן להופיע בבגדי-ים לעבודה (משום שאינן מתגאות במראה גופן, ולא רוצות לחשוף אותו לעיני שאר העובדים) יציג אותן כ"לא משתפות-פעולה", ויפגע במעמדן בחברה. האם גם בהצעה תמימה זו להעלאת המוראל בחברה יש מן האפלייה ?

ולבסוף, האופן שבו אתה מציע להתייחס לקבוצות בעלי מאפיינים או היסטוריה שונים, באמצעות "ספי רגישות" שונים, הוא היסוד המנחה של תרבות ה-PC, הלוא היא התקינות הפוליטית. סדרות כמו "אלי מקביל" שציינתי לעיל, "סאות'-פארק" ואחרות, מסמלות את סיומו של עידן ה-PC. האין בשינוי הזה מגמה הפוכה מזו שמתארת כותרת הודעה זו?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים