איך נקרא לילד? 316285
למה בכלל לקרוא לייצור החדש בשר? שיקראו לו בשם אחר. מעניין האם זה יהיה בשר או פרווה. אולי הדתיים יתנגדו לייצור החדש כי יראו בזה התערבות במעשי הבורא.
בשר מבחנה 316295
אפשר לקרוא לזה בשר מבחנה, או אולי בשר מלאכותי. אבל בשר מלאכותי הוא בשר בדיוק כמו שילד מבחנה הוא ילד, וששומן מהצומח הוא שומן. בעיני, יותר נכון להמשיך לקרוא לזה בשר. מצד שני, יש מצב שהשם הפופלרי יהיה שם של מותג - כמו טבעול או סוכרזית.

אולי הדתיים לא יתנגדו לייצור החדש אם תמצא דרך להחזיק משגיחי כשרות גם במפעל של בשר מלאכותי. אם אפשר להכשיר שמפו לפסח, אני בטוח שאפשר להכשיר בשר מלאכותי ויפה שעה אחת קודם.
ילד מבחנה הוא לא ילד?! 316300
העלמה העפרונית היא לא סקרנית?! 316329
כתבתי "ילד מבחנה הוא ילד". go figure...
316411
הא, אוקי. חשבתי שזה מן הדגמה כזו לכך ששומן מן הצומח הוא לא באמת שומן, כי בשר מלאכותי הוא לא באמת בשר. (כמו שחלב קוקוס הוא לא באמת חלב)
טעות שלי.
316434
המערכון של בראבא ומושונוב על פסיכולוגיה קלאסית ופסיכולוגיה מודרנית.
לא מכירה 316435
לא מכירה 316437
''בפסיכולוגיה קלאסית, האדם אומר בדיוק מה שהוא רוצה. במודרנית, הוא אומר בדיוק ההיפך ממה שהוא רוצה''. ביתר המערכון, מושונוב מרביץ לבראבא ובראבא מנסה להבין אם זו פסיכולוגיה קלאסית או מודרנית.

גיחי גיחי.
איך נקרא לילד? 316322
יותר מהשאלות התיאולוגיות מעניינות השאלות ההלכתיות בנושא הזה.
איך נקרא לילד? 316374
אני מנחש שמדובר בגידול תאים מתא אחד ראשוני שעליו להיות מבהמה כשרה ואולי אף שחוטה. כך הבשר יהיה כשר.

שמעתי פעם הרצאה של אדם שמתעסק הרבה בשאלות הלכתיות טכנולוגיות ושמעתי ממנו סיפור מעניין:
הועלתה אפשרות להיפטר מהצורך בשחיטה. איך? ולד שנולד מבהמה שנשחטה (מיד לאחר השחיטה) - אינו צריך שחיטה, וכן צאצאיו.
אחרי כמה דורות כאלה, של המלטה מאורגנת לאחר השחיטה, אפשר ליצור עדרים שלמים "שחוטים", ובתוך כמה שנים - כל העדרים יהיו בגדר שחוטים.
ההצעה לא יצאה לפועל, בין השאר משום שלא רצו להשכיח הלכות שחיטה ולייתר את החלק הזה בשו"ע. (אני מניח שזו סיבה צולעת).
איך נקרא לילד? 317300
אם הוולד "אינו מצריך שחיטה", אז איך אוכלים אותו? עדיין בועט?
הוולד לאחר שהוא גדל, כאשר רוצים לאכול אותו צריך לשחוט אותו עפ"י כל ההלכות הרלוונטיות.
התערבות במעשה הבורא 316800
רק דתיים מדת הנצרות טענו שיש להמנע משיבוט רק מסיבה זו. אם כבר ישנה התייחסות ל'לכתחילה', פוסקי ההלכה היהודיים נתרתעים מה'בדיעבד' שעלול להיווצר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים