בתשובה לירדן ניר, 12/08/01 9:32
הניר על גדות נהר הירדן 31881
מר ניר הנכבד,

העובדה הסובייקטיבית העניינית, שטיעוניו של אדם 'משכנעים' אדם אחר, אינה רלבנטית כלל לדיון המתפתח בסוגייה זו, ממש כמו הביטוי 'סביר' ו/או 'לא סביר' בספקולציית התנהגותם המשוערת והאמורה 'להתקבל על הדעת' של אינדיבידואלים שונים.

אנא שים לב אף לנקודה, כי נימוקך בזכות היותינו בהרצאות הנ"ל מזכירה ארגומנטציית חוזרים בתשובה, הטוענים לעיתים כי במידה ואדם יבקר בהרצאת רב זה או אחר, 'ישתכנע' הוא באמיתות הסבריו, או לפחות 'יבין' דבר או שניים.

בכבוד

א. מאן
לית מאן דפליג 31963
מה שאמרתי על "סבירות" נועד רק להציב את הקריטריון שלי כנגד השיקולים התאורטיים של ערן. קריטריון ה"סבירות" וה"שכנוע" הוא סובייקטיבי, נכון; אבל הוא מאפשר לכל סובייקט שמרגיש כמוני (חש שהדברים משכנעים) לקבל את המסקנות גם אם הוא חולק על השיקולים התאורטיים. בתגובתי לעיל, כשלעצמה, לא הייתה כוונה לשכנע אף אחד בשום דבר.

ואתה כמובן צודק בקשר ל"הייתם צריכים להיות שם" שלי - זה לא טיעון, ולא התיימר להיות טיעון. קיוויתי (בטעות) שזה יהיה ברור מהטון של המשפט בתגובה ההיא - זה יותר נפנוף ידיים של יאוש. לכל היותר, זה קצת תשובה לאנשים שמכירים אותי ותוהים על מה אני, ומה נפל עלי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים