בתשובה להאייל האלמוני, 24/07/05 18:02
בי''ס מול אוניברסיטה 319284
כשאני למדתי בתיכון גם אלימות המבוגרים לא הגיעה למה שהיא היום. בהרבה מקומות לא היה צריך לנעול את הבית.
אבל בכל זאת היו השתוללויות של בני נעורים ואפילו חמורות.
בסיום כתה ח' -סוף בית הספר היסודי- היה לנו קומזיץ ושני חברה שברו את כל כסאות הכתה וזרקו אותם למדורה.
כשהייתי בכתה ה' -שנת 1959 -היו בשכונה שלנו עולים ממרוקו ומרומניה והם היו הולכים מכות שלא היו מביישות גם מכות היום. עם צינורות ושרשראות.
בי''ס מול אוניברסיטה 319290
האם שורפי הכיסאות או מכי הצינורות והשרשאות הגיעו לאוניברסיטה?
בי''ס מול אוניברסיטה 319308
שורף הכסאות הראשי הגיע גם הגיע. הגיע לתפקיד בכיר בחרה גדולה. הניצים בצינורות לא הגיעו אפילו לתיכון. אחרי 8 שנות לימוד הלכו לעבוד ולמדו, נדמה לי, יום בשבוע ברשת עמל. אולי אחד מהם המשיך באורט.
בי''ס מול אוניברסיטה 319293
אלימות המבוגרים היא בהחלט חלק מהעניין. (במיוחד אלימותם כלפי ילדיהם, למשל).
אגב, בשנה ראשונה באוניברסיטה עבדתי (במשך כשבע דקות תמימות) בהוראת קרוא וכתוב לילדים בכיתה ב' שטרם רכשו מיומנויות אלה. בתום אותן שבע דקות, לא נשאר כיסא אחד שלם בחדר, לא נשארה ילדה אחת עם בגדים שמצב תקין, ונצפתה רק מורה אחת מבוהלת דוהרת בפניקה לכיוון חדר המנהלת.
בי''ס מול אוניברסיטה 319311
האלימות כלפי הילדים היתה לפני 45 שנה בגדר הנורמה."חוסך שבטו -שונא בנו". מעניין מה היה יעקב - זה שמופיע באייל -אומר על כך.
בי''ס מול אוניברסיטה 319314
אתה צודק. אבל זה רק אומר שאלימות מבוגרים כלפי ילדיהם היום באה מצד מבוגרים לא נורמטיביים.
בי''ס מול אוניברסיטה 319555
הוא היה אומר שמצאנו מתאם הפוך בין הפעלת משמעת על ידי ההורים ואלימות של הילדים.

האם אתה מסכים עם מה שנאמר שהאלימות היום הרבה יותר גרועה ממה שהיה אז?
בי''ס מול אוניברסיטה 319610
יש היום יותר אלימות. גם מה שיש יותר שקוף. התקשורת בזמן שהייתי ילד לא פרסמה הרבה דברים. אני כופר מכל וכל במתאם שלך. הורים סמכותיים לא מוציאים ילדים פחות אלימים.
בי''ס מול אוניברסיטה 319656
אינני יודע למה אתה מכוון בהורים סמכותיים. ברור לי כשמש בצהריים שילדים שיודעים שיש גבולות ויש כללים והם לא יקבלו כל מה שהם רוצים רק בגלל שיצעקו וייללו, יהיו פחות אלימים.
בי''ס מול אוניברסיטה 319661
הורים סמכותיים אינם רק כאלה המציבים גבולות. המילים:גבולות וכללים הן מילים מאד כוללות. יש כל מיני גבולות וכל מיני כללים. ישגבולות שהם כלא, יש הורים סמכותיים הרודים ומדכאים את ילדיהם, יש המכים את ילדיהם מטעמים חינוכיים והמכות הן דבר תדיר. לפעמים הגבולות מתבטאים באי קבלה.הסיסמאות שהעלית הן סתמיות.
בי''ס מול אוניברסיטה 319772
רעד עובר בגווי למחשבה שאתה מורה
בי''ס מול אוניברסיטה 319774
זה עוד כלום לעומת החלחלה שאוחזת אותי כשאני חושב שאני אהיה מורה, חלילה.

לעצם העניין, אינני יודע אם אתה לא מנסה להבין את מה שאני טוען או שאתה באמת מאמין שילדים צריכים לגדול בלי כללים חוץ מבא לי.
אני יכול להעיד שהנזק לילד כזה הינו אדיר. ילד שלא העניקו לו גבולות, יכולת לקבל סמכות ושליטה עצמית הוא ילד מסכן, מסכן להחריד. אני על כן מעדיף להניח שאתה פשוט מעדיף לא להבין את כוונתי.
בי''ס מול אוניברסיטה 319794
שוב פעם. אם נתייחס לבית הספר -בין בכלל בלי כללים ובין משמעת מטומטמת של לקום כשהמורה נכנס (אולי לצעוק איי איי סר)ולחשוב שזה מכניס כבוד למערכת, רחוקה הדרך. הכבוד צריך להיות הדדי. שלא לדבר על מסגרות נוקשות למיניהן שאין בתוכן כבוד אלא רק יראה.
אם נתייחס למשפחה, בלי לתאר לאילו מסגרות אתה מתכוון אים לדברים שלך כל משמעות והם אינם אלא סיסמאות חלולות. הלא מסגרות יכולות להיות גם מדכאות, שוברות והרסניות.
בי''ס מול אוניברסיטה 319806
בקיצור, לא הבנת מה שאני רוצה.
סיסמתו של ביה''ס בתפן 319841
גם לחופש יש מסגרת.
(תגובה 33482)
סיסמתו של ביה''ס בתפן 319850
בודאי. השאלה איזו מסגרת. האם חומת בטון בגובה שמונה מטר או משהו אחר.
סיסמתו של ביה''ס בתפן 319852
ב(סיסמא‏1 של) בי"ס תפן החופש בא לפני המסגרת.

__
1 כן, אני יודע, לפי האקדמיה צ"ל סיסמה. מעניין האם הרבוי הוא עדיין סיסמאות, או שמא יש לומר "סיסמות".
סיסמתו של ביה''ס בתפן 319873
סיסמאות

סיסמתו של ביה''ס בתפן 319882
מעניין שבטבלה שהם מביאים, הם כותבים כי הרבוי של דוגמה הוא דוגמאות. לעומת זאת בציטוט של החלטת האקדמיה (במסגרת) הם מביאים: "שמות שהתגלגלו לעברית מן הארמית... נכתבים בה' בסופם. *דוגמות* (ההדגשה שלי) נוספות: סדנה, טבלה..."
סיסמתו של ביה''ס בתפן 319916
הם מסבירים את זה קצת למטה מהדוגמה.

האקדמיה לא החליטה לגבי רבים, וגם יש לזה סיבה. הסיבה (כפי שכתוב), היא שבצורת יחיד זה נאמר אותו הדבר, אבל בצורת רבים צורת ההיגוי משתנה.
בגלל שמילים כמו – דוגמאות או טבלאות – השתרשו כבר בשפה העברית, האקדמיה לא שינתה את זה, ו"מרשה" להגיד גם בצורה הארמית המקורית.

אבל עדיין, הריבוי הנכון מבחינה אקדמית או אקדמאית :-) היא דוגמות או טבלות, ולא דוגמאות או טבלאות.
ססמתו של ביה''ס בתפן 319960
ודייק: ססמאות וכן ססמות, ללא יו"ד.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים