בתשובה ליעקב, 27/07/05 0:10
אל גזענות, אוטופיה והמציאות 320031
1. אכן מחלה. אני נוטה להאריך בדברים. פעם הייתי מתנצל או מפנה אל הסוף. לשמחתי פחות או יותר נגמלתי מזה. אבל זה בסדר אם לא קוראים, גם ככה אני לרוב אני מרגיש שאני מדבר רק אל עצמי :-)

2. מה היא גזענות הסברתי בתגובה אחרת, שכרגע אינני מוצא.
פה הסברתי רק מאיפה היא מגיעה ועל מה היא מסתמכת.
גזענות מבחינתי במשפט - התייחסות שלילית לקבוצה או לאדם בודד (מגזע מסויים) דרך דעה קדומה על הקבוצה, השוללת את היותה של הקבוצה רב-גונית, ואת היותו של האדם שונה מהקבוצה.
וכן... 99% מאיתנו גזענים. כל אחד וגזענותו הוא.

לגבי הגירוש...
קודם כל לא הצעתי. אמרתי שלדעתי, במצב הנוכחי, זה הדבר היחיד שיוכל איכשהו לעבוד.
או במילים אחרות, למנוע את המשך המלחמה הנצחית מצד אחד, ואת האפליה היום-יומית מצד שני.

אמרתי בעצמי שזה לא פרקטי. אני לא יכול לראות דרך שזה יקרה.
ואמרתי גם שבמצב אוטופי, הייתי גר איתם באותו הישוב וילדי היו לומדים איתם באותה כיתה.

גם לא הייתי מגרש אותם בעצמי, אלא מגיע להסכם עם ההנהגה של העם שהם מתיימרים להיות שייכים לו, ולמרות שהם לא היו מסכימים בעצמם, הייתי משתמש בהסכמה הזו של ההנהגה כדי להעביר אותם, כמו שעשו בקפריסין.

ברור שלא הייתי מוציא אותם וזורק אותם סתם לשדות, כמו שלא הייתי לוקח את תושבי יהודה ושומרון וזורק אותם כאן לאוהלים. וזו גם לא הייתה תוכנית לשנה וחצי כמו ההתנתקות. אני מדבר על דבר מסודר.

שוויון זכויות דרך אגב לא מספיק. זה רק נייר. לא פחות חשוב זה גם שוויון הזדמנויות, והכי חשוב שוויון בלבבות.

אם לדוגמא, מאבטח גזען בשדה תעופה בן גוריון, יכול לקחת כל ערבי שמתחשק לו לבדיקה בטחונית פולשנית, ובלי שום סיבה נראית לעין, ולמדינה אין מה לעשות בנידון, כי הוא "ראה" בו סיכון בטחוני, אז כל העסק לא שווה שום דבר.
אל גזענות, אוטופיה והמציאות 320072
1) המילה גזענות משמשת בידי אנשים כדי להעלות את הקונוטציה של נאצי. כששמאלנים מכנים אדם מהימין גזען הם עושים זאת על מנת לעשות לו דה-לגטימציה. זה כמו שאני אכנה שמאלני מתון - נאציונל סוציאליסט, ואתמם ואומר שהוא לאומי וסוציאליסט.

2) שלילת דעות קדומות על בני אדם זה רעיון נחמד ותקין אבל הוא רע כי הוא מאבד מידע ומונע פתרון בעיות.
מה לעשות ויש בקרב קבוצות מסוייות שכיחות גבוהה של תופעות שליליות. יש חברות בהם יש שכיחות גבוהה לאיידס, יש קבוצות עם שכיחות גבוהה לשכרות, יש קבוצות עם שכיחות גבוהה לגנבים ותאונות דרכים ויש קבוצות עם שכיחות גבוהה (תמיד יחסית) לפיגועים נגד המדינה.
השאלה היא איך אנו מתייחסים. אם היחס הוא שלילי לאנשים הרי שזה רע. זה לא גזענות - זה רע. אבל אם היחס הוא לצורך התמודדות ופתרון בעיות אין עם זה בעיה.

3) אדם שאין לו תרבות וגאווה בתרבות שלו הוא אדם תלוש. אין לי בעייה שילדי ישחקו עם גויים. אבל הם צריכים לדעת שאנחנו שונים מהם, איננו מתחברים אליהם יותר מדי ואיננו מתחתנים בהם. אנו שומרים על תרבותינו וייחודינו. אם מישהו רוצה לקבל את דרכינו הוא יכול להתגייר. אם לא, אז הוא הוא ואנחנו אנחנו איש במקומו.

4) שוויון בלבבות הוא רע מאוד. אדם צריך לאהוב יותר את הקרובים לו. אדם צריך לאהוב את אשתו יותר ממשפחתו הרחוקה, לאהוב את שכניו יותר מבני עיר אחרת ואת עמו יותר מעמים אחרים. זו הסולידריות הדרושה על מנת להחזיק את האנשים יחד.

5) שוויון בתעסוקה במגזר הפרטי אינו דבר שניתן או אפילו ראוי לכפות. זכותי להעסיק את האחיין שלי או שכן שלי לפני שאני מעסיק אדם זר. אם אני עושה טעות, זו טעות שלי.

6) במגזר הציבורי ראוי שלא תהיה אפליה ולכן יש להפריט עד כמה שניתן את המגזר הציבורי. אם המגזר קטן, כל אפליה שתהיה כלפי מיעוטים (ותהיה, כי אין ברירה זהו הטבע האנושי) תהיה זניחה.

7) המצב היום בו הערבים אינם משרתים בצבא ואי נם שותפים אמיתיים במדינת ישראל אינו ראוי. יש לדרוש מהם שותפות מלאה. אם אין שותפות, אין זכויות.
אל גזענות, אוטופיה והמציאות 320137
"אדם שאין לו תרבות וגאווה בתרבות שלו הוא אדם תלוש."
"יש קבוצות עם שכיחות גבוהה... לפיגועים נגד המדינה."
אדם שאין לו גאווה שתרבות שלו, הדוגלת בפיגועים נגד המדינה, הוא אדם תלוש?
אל גזענות, אוטופיה והמציאות 320140
ערבי שלא יזדהה עם הקבוצה שלו עלול להיות תלוש ולכן אנו רואים תמיכה כה גבוהה בתרבות היחידה המוצגת לערבים המסכנים - תרבות הטרור.
אל מול זה אנו צריכים להציג אופציה אחרת של התמערבות והשתלבות במדינה. זה עבד עם הדרוזים למרות הבוגדנות שלנו וזה יעבוד גם עם הערבים. שוויון, חופש ודרישה בלתי מתפשרת לנאמנות למדינה יביאו אותם להזדהות עם המדינה ונטישה באחוזים גדולים של הטרוריזים הפרימיטיבי שמוביל אותם למבוי סתום.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים