פרטנר או לא פרטנר? 32047
אגב, עכשיו אפשר להחליט סוף כל סוף שערפאת הוא לא פרטנר?

או, שאולי, למעשה, בכך שערפאת יאחד את הפת"ח, החמאס והג'יהאד האיסלאמי בקואליציה, יתאפשר, עוד כמה עשורים, באמת לעשות הסכם שלום?

הייתכן שמטרת כל מעשי השנה האחרונה הייתה להכניס את החמאס והג'יהאד תחת כנפי קואליציה אחת עם הפת"ח, למטרה הנ"ל?

או ששוב אני מעלה ספקולציות מופרכות?
העתיד נשמע פרטנר 32048
אני כופר במשמעותיותה (ומכאן גם בחשיבותה) של שאלת ה"פרטנר":
(התגובה מכילה השערות-תחזיות-ניחושים שאינם מתקיימים עדיין באופן מובהק ו/או בקצב בו שיערתי שייתרחשו).
העתיד נשמע פרטנר 32051
סתם הייתי סרקסטי. האמת, נמאס לי מבלבולי המוח האלה - אולי אפשר יהיה להחליט שהוא לא פרטנר, ואז נוכל לשוחח בשקט.
העתיד נשמע פרטנר 32079
אתה צופה, במוקדם ובמאוחר, יציאה חד צדדית של ישראל מיש"ע, ללא הסכם?
העתיד נשמע פרטנר 32091
אתחיל בהיגד חסר-משמעות: "זה הרי היה קורה כבר מזמן, אלמלא ההתנחלויות".

אני מעריך שלאורך זמן - ולמרות מה שמשתקף כיום בתקשורת הישראלית - יחולו שינויים בדעת הקהל הישראלית, מהסוג שחלו בסוגיית הנסיגה מלבנון. שינויים אלה יאפשרו לממשלה ישראלית לנער את חוצנה מ"התנחלויות מבודדות" במסגרת היערכות-מחדש צבאית חד-צדדית.
העתיד נשמע פרטנר 32266
אני מסכים בהחלט.
גם מהטעם של הaccountability כפי שהיטבת להסביר, וגם מהטעם שהצגתי לדוב בזמנו:
בהחלט נראה לי סביר שדווקא ברק ולא מישהו אחר יחזור עם הרעיון הזה עד הבחירות הבאות.
העתיד נשמע פרטנר 32482
הבוקר מפרסם "הארץ" על התארגנותה של תנועה למען "הפרדה חד צדדית": רמון, איתן, איציק, מרידור. למען הסר ספק: לא מדובר כאן על "דוקטרינת מאן", אולם לזה התכוונתי כשדיברתי על מהלכים חד-צדדיים של ישראל, ועל דעת-קהל שתכשיר אותם. רמון, אם תרצה, הוא להפרדה חד-צדדית מה שביילין היה לנסיגה מלבנון.
העתיד נשמע פרטנר 32488
אולי זוהי תחילתו של תהליך שיגמר בשני מחנות חדשים, על פי החלוקה המחובבת באייל - פירוד והשתלבות?

זה יהיה נחמד ומרענן.
מי שקשה יהיה לו לוותר על שמאלניותו או ימניותו, יוכל להפגין אותה ע"י סרט במגבעת, או סיכה על דש המקטורן. מעין אות השתייכות למסדר עתיק.
יהיו גם טקסי חניכה. הימנים מכים בערבי קשור, והשמאלנים מאכילים ערבי קשור בגרבר בטעם חומוס.
יהיו גם דרגות: הטירונים יקראו "קולות צפים" ולאט לאט עולים בדרגות, נניח לדוגמא: "הכוהן הגדול של מסדר גוז'נסקי" או "אביר מקדש לנדאו".
הספק עוד לא סר 32501
מה ההבדל המהותי בין מה שמציעה הקבוצה הנ"ל לבין "דוקטרינת מאן"?
הספק עוד לא סר 32510
דוקטרינת מאן מציעה לרצות את ''''''דעת הקהל הבינלאומית'''''' ע''י בניית גדר-הגבול על הקו הירוק, ובכלל זה חומה ברלינאית בירושלים, ופינוי מוחלט של כל המתנחלים מהשטחים. הרעיון הזה (''אם ישראל תהיה בסדר מבחינת החוק הבינלאומי, אזי תהיה לה לגיטימציה בינלאומית רחבה להגיב בתקיפות על כל פעולה כנגדה'') ספג מכה אנושה נוספת מאז ניסתה אותו ישראל בלבנון (במיוחד לאחר הסתבכות האו''ם ב''פרשת קלטת החטיפה''), וממילא כל דוקטרינת מאן אינה קבילה על רוב עצום של הציבור הישראלי. לעומת זאת, ההצעה של הקבוצה הנ''ל גורסת אך ורק את פינויין של ''התחלויות מבודדות'' (מה שאני מעריך שניתן יהיה לגבש סביבו דעת-קהל אדישה-עד-אוהדת) ובוודאי שלא הקמת חומה בירושלים. היא גם איננה מחייבת אטימה הרמטית של גדר-ההפרדה (''גדר עם שערים'' הוא ביטוי ששמעתי פעם אחר פעם מפיו של אחד מאנשי הקבוצה, רמון כמדומני, בראיון שנתן לאחרונה).
הספק עוד לא סר 32517
הבנתי. אני מבין גם (בין השורות) שאתה באופן כללי בעד היוזמה הזאת, אבל אתה כמובן מוזמן לתקן אותי לגבי ההתרשמות הזאת. החשש המיידי שלי הוא שיש פה נסיון לאחוז את החבל בשני קצותיו, שכן המפה הנוכחית אינה מאפשרת סימון קו גבול ברור והמצב הזה לא ישתנה גם בעקבות פינוי של שלוש-ארבע התנחלויות מבודדות, ומצד שני מי מסוגל היום לפנות יותר מזה בלי שיסומן מיד כאחד-שנכנע-לערבים או כבוגד? אפילו לא ארבעת האישים המכובדים שהזכרת.

ומה, באמת, מציעה החבורה הזאת לעשות בנושא ירושלים?
הספק עוד לא סר 32527
הסתכלתי בין השורות של תגובתי הקודמת, והנה מה שקראתי:

.

.

.

.

אינני חושב שאי פעם בכתיבתי באייל הבעתי תמיכה באיזושהי תכנית או דרך פעולה, צבאית או מדינית. תגובותיי בנושאים אלה מורכבות, ברובן, מתהייה ביקורתית ונסיון לחשוף חולשות ב"פתרונות" מוצעים, ולעתים רחוקות יותר - מ"פרשנויות" ואף תחזיות/השערות/ניחושים מצוצים מהאוזן. אני מניח שיש קוראים שסימנו אותי כ"בעד" משהו, כ"משתייך למחנה" כלשהו וכדומה, ואינני רואה בכך דבר רצוי. למעשה, אילו היתה אפשרות סבירה לכתוב כל תגובה שלי תחת כינוי אחר (וכתובת אחרת), הייתי עושה זאת (מלבד בתגובות באותו פתיל, כמובן), מתוך שאיפתי (עליה כתבתי גם לך, באופן פרטי) שדבריי יקראו מבעד למסך-דעה-קדומה דק ככל האפשר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים