בתשובה לראובן, 01/02/05 10:52
ובקרוב: אצלך בסלון 320542
בימים אלו ממש מסתובב בארץ להיט חדש בקרב אלו המחפשים קיצור דרך אל העושר: חברה (או מוצר) בשם יוביפון (http://www.ubifon.com יש אפשרות גם לעברית)
לכאורה, מוצר תקשורת מבוסס voice over TCP/IP האמור להוזיל את הוצאות התקשורת המשפחתיות (או העיסקיות). המוצר מאפשר לך קשר ללא תשלום עם מנויים אחרים של המוצר (בדומה ל skype), וקשר בתעריף נמוך יחסית‏1 עם טלפונים קויים או סלולרים, וכן שרות עקוב אחרי.
עד כאן, מוצר תקשורת/תוכנה ככל מוצר תקשורת/תוכנה. גם מחירו של המוצר ($325 תשלום ראשוני ו30$ לחודש תשלום קבוע (מעבר לתשלום עבור השיחות) החל מתום חצי שנה) יכול רק להפוך אותו לאטרקטיבי יותר(?) או פחות עבור הלקוח הפוטנציאלי בהתאם לפרופיל השיחות שהוא מבצע.
אלא שלטעון שתמורת אותם $325 תשלום ראשוני ו30$ לחודש תשלום קבוע מה שאתה מקבל זה אפשרות לשיחות טלפון מוזלות, שקול לטענה שתמורת הכסף ששילמת לקייטנת "רמות ים" (אשר על ים הרמות) הבן שלך קיבל חולצה וכובע. לב העיניין אינו המוצר, אלא ה"הזדמנות העיסקית" שיוביפון פותחת לפניך. ברגע שרכשת את המוצר, הפכת גם להיות שותף, משווק ומגייס שותפים חדשים. כל חבילה שתמכור, אתה, או מי שגייסת (או מי שהוא גייס), ירשם לזכותך, וממנו יגזרו רווחיך.

מישהו אמר "טטרה-אדר"?
שמעתי "אלבניה" בקהל?
הזכירו "פרעונים"?
לא, זה רק נדמה לי, אני עם האסוציאציות הפרועות שלי.

___
1 נכון להיום. בשום מקום הם לא מתחייבים לקביעות מחירים, להיפך הם מציינים במפורש ששמורה להם הזכות לשנות את המחירים בכל עת.
ובקרוב: אצלך בסלון 320571
"רמות ים" (אשר על ים הרמות) אינה קייטנה לבנות בלבד?
ובקרוב: אצלך בסלון 320610
היתה פעם. העולם השתנה מאז ימיו של קסטנר.
ובקרוב: אצלך בסלון 320638
אם, כפי שאתה טוען, המוצר היה נרכש ע''י הלקוחות גם ללא ההצעה העסקית, אז אין בעיה. זו סה''כ דרך אטרקטיבית לשווק את מבצע ''חבר מביא חבר''.

לעומת זאת, אם המוצר נרכש ע''י מרבית הלקוחות בשביל ההצעה העסקית, והמוצר רק מכסה על הפירמידה, אז טטרה-אדר, אלבניה ופרעונים.

השאלה היא עבור מה משלמים לי, כלקוח-סוכן. אם אני מסייע לשווק לאחרים חלום לשווק לאחרים חלום לשווק לאחרים חלום זו פירמידה. אם אני מסייע לשווק מוצר, זו לא פירמידה. ההבדל אכן דק.
ובקרוב: אצלך בסלון 320666
אתה היית קונה מוצר המאפשר לך קשר ללא תשלום עם מנויים אחרים של המוצר (בדומה ל skype), וקשר בתעריף נמוך יחסית (נכון לעכשיו) עם טלפונים קויים או סלולרים, וכן שרות עקוב אחרי, תמורת $325 תשלום ראשוני ו30$ לחודש תשלום קבוע (מעבר לתשלום עבור השיחות) החל מתום חצי שנה?
נסה לחשוב כמה אנשים שאתה מכיר היו נענים להצעת רכישה מעין זו, ותגיע למסקנה האם אתה מסייע לשווק לאחרים חלום לשווק לאחרים חלום לשווק לאחרים או שאתה מסייע לשווק מוצר.
תיקון טעות 321144
מסתבר שהוטעתי והטעתי: המחירים שציינתי בתגובה 320542 ($325 תשלום ראשוני ו30$ לחודש תשלום קבוע (מעבר לתשלום עבור השיחות) החל מתום חצי שנה) אינם מחירי המוצר לצרכן הסופי‏1, אלא הסכום אותו מתבקש לשלם מי שמעוניין, פרט לרכישת המוצר, גם בהזדמנות העיסקית שיוביפון פותחת לפניו. מי שמתעקש לרכוש את המוצר בלבד, פתוחה בפניו האפשרות (במחיר נמוך יותר, שהמקור שלי לא ידע בדיוק מה הוא).

___
1 תרגום קלוקל לend user
תיקון טעות 321150
1 משתמש הקצה?
תיקון טעות 321151
עדיין (לטעמי) תרגום קלוקל.
אני מכריז בזאת על תחרות מציאת שם עברי הולם למושג. ההצעה שלי (נכון לעכשיו): הלקוח הסופי.
הלקוח הפרטי? 321153
הלקוח הפרטי? 321154
לא בהכרח. גם לקוח עיסקי יכול לקנות (ואפילו עושה זאת מדי פעם) מוצר כזה או אחר לשימושו הוא, ולא על מנת למוכרו הלאה (בין אם as is ובין אם כפלטפורמה או חומר גלם).
הלקוח הפרטי? 321156
כן, אבל אז הוא לקוח פרטי לצורך העניין, לא?
תיקון טעות 321159
לקוח סופני.
תיקון טעות 321160
:)
תיקון טעות 321574
1 לצרכן
תיקון טעות 321597
נניח שאני קונה מחשב, ותוכנה מסוג מחולל יישומים כזה או אחר, ולבסוף מוכר את המחשב עם היישום המותקן עליו ללקוח שלי.
האם בכך אינני (מנקודת מבטו של משווק/יצרן המחשב) (ה)צרכן?
תיקון טעות 321627
הבה נשמור את המילה ''צרכן'' ללקוח שלך, וננסה למצוא מונח שיתאר אותך.
תיקון טעות 322057
אתה מתחיל עם עלבונות? :)
מי אמר :אכלו לי ,שתו לי ? המסכן התורן 373785
אשתדל להמנע מלהביע דעה אישית [ושיפוטית ]על המבקר שלא ביקר לפני שהחליט לבקר[את החברה]ולהעביר ביקורת.בעיקר מפני שאין לי ענין לעשות פרסומת רק בגלל שגם אני בפראיירים שמרויחים כסף. לכן גם המייל שלי מופיע ,כדי שאם במקרה יפול אסימון ,הוא יתגלגל לכיוון שלי ואלי. ולענין עצמו: להגיד שזה כמו ההוא וכל האחרים אותו דבר זה בהחלט דרך בטוחה להבטיח שכלום לא ישתנה לטובה בעתיד.זה מה יש ומחכים לסוף. בקיבוץ קראנו לזה מרוץ השמונים .שמונים שנה ואתה בחוץ.נגמר-ועד אז נקשיב לדשא גדל. במקום.להתייחס לשיטת שיווק שנלמדת כבר שנים באוניברסיטאות מכובדות כאל מלכודת עמומה וידועה זה ממש רציני ואחראי. זה שחלק מאסיבי מכלכלת המערב ,הדרך שבה עוברות סחורות ושרותים לצרכנים ,והדרך למוצרים חדשים ומעולים לפרוץ דרך מסך הכסף של חברות הענק שמנסות לחסום כל מה שלא שלהן ,זה לא מוזכר במאמר המלומד-עלק."אמרתי לכם להזהר,נזהרתם"- וגם מחר תלכו לעבוד במקום שאתם לא אוהבים [אם יש לכם עבודה] ותסכימו לתנאים שלא משקפים את היכולת שלכם ,רק כדי לצאת בסוף היום [אם לא תפוטרו קודם ]לפנסיה מעליבה ,אם בכלל. אז הנה משהו למחשבה:כל הזדמנות לשיפור מצב אישי כרוכה בסיכון,ובעשיה. כך גם חציית כביש. אגב הכביש הוא המקום המסוכן ביותר בארץ, אחרי בתי חולים.ורופאים. הסיכון שבהצטרפות למקום שבו אין בוס ,אין שעות עבודה ,כמעט אין השקעה נהנים ללמוד ולומדים להנות,חוסכים כסף ומתנתקים מהמחלבה של בזק והניידים [אנחנו הפרות והם החולבים] וגם [ויש לי הוכחות] מרוויחים ומגיעים לשפע ,הסיכון הזה זניח לעומת הסיכוי .יועצים מהסוג שמזהיר אותנו "דורשי טוב" פועלים ממניעים שלהם,זה ה"טריפ" שלהם ,והיה מענין לבדוק מה מסתתר מאחורי הצורך הרע הזה -לעצור אנשים מלהתפתח .זה כמו אלו שאומרים בפגישה לאחר זמן רב "אוי ,כמה שהזדקנת ,את לא נראית טוב ,תגידי,את חולה,התגרשת,משהו ?"הכל אמת כמובן ,ולטובת החולה. הכותב המלומד יודע הכל על יוביפון.אני ,אחרי 4 חודשים מרגיש שעדיין אינני יודע כמעט כלום. מי שיודע הכל זה רק מי שלא מסוגל ללמוד .כוס מלאה במי ביוב אי אפשר למלא ביין .במילים אחרות החכם לומד מהטיפש ולא להפך,שהרי, לו יכול היה הטיפש ללמוד היה משאיר את טיפשותו מאחור. תשאירו . ומי שהתעוררה אצלו שאלה [זאת המטרה] מוזמן.
מי אמר :אכלו לי ,שתו לי ? המסכן התורן 373787
אנא חלק את דבריך לקטעים קצרים יותר: זה הרבה יותר נוח לקריאה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים