בתשובה למיץ פטל, 14/08/01 23:52
אם כבר פרסומות 32166
זו באמת שאלה קשה - האם לקנות מקפיא גדול, כדי לאחסן את נשות-המכירות היפות שמבקרות את ביתי (אותן עד לאחרונה, מן הסתם, הייתי אונס ורוצח, וקובר בחצר האחורית), או לחפש את מרכול הנשים הגדול, אי שם בקניון חיפה? החלטות, החלטות.
אם כבר פרסומות 32167
נו, באמת. וגם לכולם ברור שהם לא באמת מקבלים את הבלונדינית החצי ערומה כשהם קונים כורסא. אז מה?
הבעייה היא עם ההחפצה של בני אדם. אם אסור להחפיץ נשים, למה מותר להחפיץ גברים? בגלל שזה הפוך על הפוך משעשע? בלה.
אם כבר פרסומות 32170
כוונתי הייתה להדגיש ולחזק את דבריו של ארנבנו היקר, מיץ פטל, על עד כמה כל זה היה נראה מבעית ומכוער, לו היו הופכים את המינים בפרסומות הללו.
אם כבר פרסומות 32179
אה. ואני חשבתי שלעגת לו. אנא קבל התנצלותי.
איך אתה מעז 32182
לחשוב שארצה ללעוג לישות אשר אין צורך להציגה בפני כל קהל שהוא, מלך מלכי המכרסמים, ארנב כלבבי, המסתורי והנעלה, רב החוכמה ורב הפעלים, נסיך הטוהר, אהוב הכל, בר-הלבב, כליל הארנבים, או, אני מרגיש נבוך להעלות על שפתי היבשות את שמו, נכלם על שאני מזכיר את תארו, נבעת פן אחלל את קדושת זהותו: מיץ פטל?!
איך אתה מעז 32220
אוף, שתוק כבר.
איך אתה מעז 32244
קוראים לו איזבלה מדינה-שטרסברג, והשם הזה אומר יותר מהכל עם מי יש לנו עסק, ואיפה הוא מיסתובב.
אוי, באמת 32250
לטובת הקוראים התמימים אזכיר כי האמור בתגובה לעיל הוא שקר.
איזבלה שטרסברג - אגדה של אישה 32295
שקר או לא שקר, אתה השתמשת בשם הזה גם בפורומים אחרים.
לא נמאס? 32296
גם האמור בהודעה לעיל הוא שקר.
איך אתה מעז 32254
מה אומר השם הזה? לי הוא לא אומר כלום.
אם כבר פרסומות 32241
השאלה למה אתה קורא אסור.

מותר להחפיץ נשים. אין כל חוק האוסר על כך.

העניין בעייתי מבחינת הציבור הנרחב שעלול להיפגע. לכן הציבור הנרחב שנפגע מוזמן לדרוש התחשבות ברגשותיו.

אירגוני הנשים נוהגים לדרוש התחשבות בם ציבור הנשים.

אין כל מניעה שארגון גברי כלשהו ידרוש התחשבות גם כן.

למעשה, לדעתי יש צורך בארגוני גברים בכל מקרה. בעבר השיח הציבורי היה בעיקר גברי, ולכן היה צורך בארגוני נשים שידונו בנושאי נשים. היום השיח הציבורי הוא מעורב, ואף נוטה לכיוון הנשי, ולכן יפה יעשו הגברים ויתאגדו על מנת להחזיר את האיזון ולתת לגטימציה מחדש לשיח הגברי שקצת ירד מהבמה הציבורית.
אם כבר פרסומות 32248
למעשה, לדעתי יש צורך בפחות ארגונים סקטוריאליים. מה רע בארגון אנושי הדורש התחשבות באנשים באשר הם, ולאו דווקא במגזר מסויים?
אם כבר פרסומות 32252
יש כאלה. קוראים להם ארגונים לזכויות אדם.
הבעיה העיקרית עם ארגוני נשים (או יותר נכון - עם הפמיניזם) הוא שהשיח הפמיניסטי מעודד פיצול, מכיוון שהוא מבוסס על תחושת הקורבן ועל רעיון הניצול. לכן, נשים מזרחיות רואות בנשים אשכנזיות כמי שמנצל אותן, ואינן משתפות עימן פעולה. אישה ערביה תתקשה לשתף פעולה עם אישה יהודיה, שכן הראשונה רואה עצמה קורבן של האחרונה, וכן הלאה.
כשהשיח הפמיניסטי יפסיק לדבר על ניצול ועל תחושת הקורבן, ויתחיל להיות קונסטרוקטיבי במקום דה-קונסטרוקטיבי (שלא לומר דסקרוקטיבי) - יפסיקו להתקיים ארגוני נשים, והם יתאחדו עם תנועות כלליות יותר לזכויות האדם.
אם כבר פרסומות 32257
אהם. דסטרוקטיבי, כמובן.
אם כבר פרסומות 32258
השיח הפמיניסטי הוא עדיין שיח שולי של קבוצת אינטרסים ספציפית (אחד מלקחי הפוסט-פמיניזם הוא שפמיניזם מיצג רק פמיניסטיות, לא את כלל הנשים).
הפמיניזם אומנם מדגיש ניצול, קיפוח והפרדה.
הוא מדגיש נושאים כמו מוקדי כוח ותקרת זכוכית.
אבל לא זו הבעיה העיקרית לטעמי.
אני מדברת על שיח נשי, ההתמקדות התקשורתית ב''סיפור האנושי'', באינטואיציה, ביחסי אנוש, בתחושות בטן, באמהות וכדומה. המילה ''נשי'' שהוצמדה לשיח זה קשורה בעיקר לאסציאציות הרכות, פשרניות ואימהיות שהמילה ''אישה'' מעוררת.
אחת הבעיות היא שהיום זהו השיח העיקרי שנחשב ללגיטימי. מודעות לרגשות ושיחת הבהרה נחשבת לדרך היחידה לתקשורת בין בני אדם, תחרותיות נהייתה כמעט מילה גסה.

הבעיה היא שמהרגע שלשיח זה הוצמד התואר ''נשי'', לא ניתן לתקוף אותו בלי שיראה כאילו עצם התקיפה מהווה דלגטימציה לנשים, ולכן למעשה לא ניתן לדון בו שלעצמו.

העניין הולך ומחמיר ומקבל צורות קיצוניות של ''רפואה נשית'' בניגוד ל ''מדע גברי אובייקטיבי ומטריאליסטי'', כאשר הרפואה הנשית מתייחסת לאדם בשלמותו, באינטואיציה ורגישות.
גם התבטאויות אלו, שנראות קיצוניות ביותר, מוצאות את דרכן למיין-סטרים.
אם כבר פרסומות 32261
מעלה תהיה - עד כמה ההתרשמות הסובייקטיבית שלי, שאומרת שמרבית העוסקים והצורכים רפואה אלטרנטיבית ושאר הבלי ניו אייג' הן נשים, היא מוצדקת?
אם כבר פרסומות 32264
לא מוכר לי סקר בנושא.
אבל נראה כי מאמצי השיווק שלהם מכוונים בעיקר כלפי נשים, לכן כנראה יש משהו בתחושה שלך.

סובייקטיבית, נראה שהחברה שלנו מצפה מנשים להיות רוחניות ובעלות אינטואיציה (נשית), בעוד מגברים מצפים למעשיות ורציונליות. לכן סביר שיותר נשים יתקרבו לנושאי הניו-אייג'.

הפמיניסטיות ציפו שעם התקרבות הנשים לחברה הכללית יווצר תהליך בו הנשים יקבלו לגיטימציה להיות רציונליות, מעשיות ותחרותיות. מסתבר שההפך קרה. מה שמראה שוב, שאנחנו יודעים רק איך להתחיל מהפכה, לסיים אותה זה כבר עניין לתורת הכאוס.
''החברה שלנו מצפה'' 32453
ואולי גברים ונשים באמת נולדים שונים (סטטיסטית)?
''החברה שלנו מצפה'' 32604
יתכן.

אבל בהקשר שהזכרתי, שימי לב כי אני מתלוננת שהחשיבה שפעם ציפו לה רק מנשים (חשיבה רגשנית) כיום היא גם צורת המחשבה של הגברים (למרות שתרבותית היא עדיין מסווגת כחשיבה נשית).

לכן אני מניחה שבני האדם הם ביולוגית יותר גמישים מהתרבות שיצרנו.
על כלבים, חתולים וזרם תודעה 32610
ולהיפך, לא חסרות נשים בעלות חשיבה רציונלית ומעשית העולה על זו של סביבתן הגברית. למשל, אני לא יודע אם זה מייצג, אך רבים מחבריי טוענים שזמן קצר לאחר החתונה נשותיהם הרכות והמתפנקות הפכו עורן והשתלטו על חייהם והן שמכריעות בהחלטות החשובות. כמו בבדיחה הידועה: איך הופכים חתולה לכלבה?

מתחתנים איתה.
ואולם, רובם מודים כי בפרספקטיבה של מספר חודשים, כמעט תמיד מתברר שהחלטות הנשים היו טובות ומפוקחות יותר.

נראה לי כי חרגתי מן המנדט שהוקצא לי, אך התחלתי ולכן אסיים...
עכשיו כשאני חושב על זה, יש לי בכל זאת שתי בעיות עם החשיבה הנשית. לפחות בעבודה, חשיבתן נוטה להיות יותר מדי socially oriented - כלומר יש דגש גדול מדי לטעמי על איך זה ישמע ומה יגידו וכן נטולת סיכונים ככל האפשר - למשל באימוץ טכנולוגיות חדשות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים