בתשובה לדינה בארץ האיילים, 15/08/01 2:29
הלאה הקיצוניים! 32260
"שנאת כל היתר גלומה במורשת העם היהודי"...
משפט אנטישמי משהו, לא?
ואם כבר בהכללות עסקינן:
אנשים קיצוניים מכל סוג וצד (כמוך, גברת נכבדה) נוטים לעיתים תכופות מדי להכללות גורפות, ביטויי שנאה בלתי מרוסנים, הכפפת העובדות לצורכיהם, וסתם צרות מוחין.
יש, לא תודה לאל, מספיק אנשים קיצוניים בפיסת ארץ זו. סבורני שנוכל לוותר על תיגבור מארצות נכר.
באיזה אופן מהווה המשפט 32317
"שנאת כל היתר גלומה במורשת העם היהודי" משפט אנטישמי?

האין זה תיאור מדויק של האופן שבו התיחסו דורות של יהודים למי שאינו יהודי?

האם המורשת היהודית מאפשרת ליהודי אפילו לשבת ולאכול עם לא-יהודי? האם אתה יכול להצביע בפני על קהילות מקבלות פנים או על הנחיות מכניסות אורחים – כאשר האורחים אינם בני דת משה?

היחס תורץ באזני כ"נו, הם שונאים אותנו" אבל אז זה רק עניין של מי שנא את מי ראשון, לא?
אנטישמי ועוד איך 32335
הטענה כי מורשת העם היהודי פירושה שנאה למי שאינו יהודי הנה אנטישמית משום שיש בה הכללה גסה שמתעלמת מדקויות ושנויות בין זרמים ואנשים במורשת של עם שלם. זוהי הכללה ששימשה אנטישמיים מאז ומעולם כצידוק לשנאת ישראל ולמעשה זוהי הכללה שמאפיינת קסנופוביה בכלל ולאו דווקא אנטישמיות.
לגבי מידת הדיוק שבתיאור-מורשת העם היהודי סבוכה ורבת פנים וזרמים. אני חילוני גמור, אולם ידוע לי היטב כי קיימות מצוות הנוגעות בכיבוד הזר הנמצא בקירבך (''כי גר היית בארץ מצריים'').
אין בתורה, למיטב ידיעתי, הלכות ומנהגים הנוגעים בהכנסת אורחים (זה יותר נכון למורשת המוסלמית)וממילא גם לא כלפי לא יהודים.
לגבי הסוגיה מי שנא את מי ראשון-קשה לדעת, אולם אני משער שזה עוד מקרה שבו מיעוט נרדף מפתח שנאה לרוב (בדיוק כמו השנאה של הכושים ללבנים בארה''ב).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים