בתשובה להאייל האלמוני, 14/08/05 14:09
דרך קשתו ויציבני 323687
אני מקווה שזה תלוי.
לו היית מספר לי שאלמוני שקיבל הסמכה לרבנות מאת עורכי ynet חיבר תפילה מוזרה, לא הייתי יודע לקבוע שהוא לא התכוון לחבר תפילה אלא להעביר מסר. בשביל זה צריך לדעת על מי מדובר.
דרך קשתו ויציבני 323689
ומה בהיכרותך עם הרב אבינר אומר לך שכוונתו הייתה להעביר מסר?
והאם מותר בכלל לחבר תפילה מתוך כוונה להעביר מסר בלבד?
דרך קשתו ויציבני 323803
מותר לחבר תפילות מתוך הרבה סיבות. אם אדם רוצה, הוא יכול לחבר לעצמו תפילות כל היום. במקרה הזה, תצטרך להאמין לי שהרב אבינר לא התכוון לחבר תפילה; למשל לפי הסגנון והמבנה.

כדי שלא לאכזב את הגבירה החשמנית, אני יכול להוסיף שצריך להיות "חילוני גמור" (מאלו שמכירים שתי תפילות - "כל נדרי" ו"יהי רצון שלא אחטט באף בשבת") כדי לחשוב אחרת.
דרך קשתו ויציבני 323815
אכן.
חבר הכנסת רוני בריזון (שינוי) גם הוא כנראה התכוון למשהו אחר בכותבו תפילה זו:

שמרי נפשי על שלוותך, על ביטחונך בטוב, על אמונך באדם, על תקוותך לעתיד.

עזרי לי לעשות בכבוד ובנחישות את הדברים שראוי וצריך לעשות.

אמצי ידי ברגעים של קושי, של ספק, של התלבטות, של חוסר ודאות.

חזקיני, נפש אשר בקרבי, להבחין בין טוב ורע, בין אוהב לחנף, בין הגון לצבוע, בין רב לערב רב.

ויהי רצון מלפניכן, תעצומות נפשי שלי, שאתגבר על רשעותם של קנאים הממלאים אזני ביללותיהם.

שאתייצב בכבוד אל מול שנאתם וקנאותם. שאעמוד איתן בפני רצונם העיוור והאנוכי.

שאתמודד בכבוד עם כהני דת, המלבים שנאה כפנחס ומבקשים שכרם במעשי זמרי.

שאדע מה להשיב לרשעותם, לעיוורונם, לבוז ולזלזול הרוחשים בליבם לכל מי שאיננו כמותם.

הרחיקיני, נפשי, מאנשי הדמים. אלוהים בפיהם, שנאת אחים בליבם, דבש מורעל שפתותיהם.

רבנים, דברנים, ברברים ברברנים, מכשפי כישופים ומושכי משיחים.

מגלגלי גאולות ומחשבי קיצין, מקהילי קהילות והבל מרביצים.

הפרי, נפשי, עצתם וקלקלי רוע מחשבתם. יפתחו עיני מאמיניהם ויראו רוע פועלם.

דרך קשתו ויציבני 323819
יפה. אתה מייחס דווקא הרבה ידע ל''חילונים גמורים''. אני יודעת שקיימת תפילה בשם כל נדרי - אפילו שמעתי אותה כמה וכמה פעמים - אבל אינני יודעת אותה כלל ועיקר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים