בתשובה להאייל האלמוני, 14/08/05 14:09
דרך קשתו ויציבני 323904
אלוף פיקוד דרום, דן הראל: "אני חושב שרוב החיילים שלנו ייצאו עם 'שריטה'. כל מי שידפוק בדלת ייקח איתו משהו לשנים קדימה. הוא יזכור את הפנים של זה שעל דלתו דפק. את המבט בעיניים. את האמא עם שני הילדים מאחור".

דרך קשתו ויציבני 323906
מלים כדרבנות. בשביל הפרופורציה, כדאי לזכור שהרבה חיילים ששירתו בלבנון, ביום הכיפורים, במלחמת ההתשה או אפילו בג'נין ובשכם זכו לצאת עם שריטות עמוקות הרבה יותר.
דרך קשתו ויציבני 323913
"זכו"? הלם קרב משעשע אותך? על מה הציניות?
דרך קשתו ויציבני 323931
משעשע? אויה. חלילה.

ציניות? אני מניח שלאלוף יש סיבות לצאת בהכרזה כזו, אבל לא ברור לי למה ""אני חושב שרוב החיילים שלנו ייצאו עם 'שריטה'. כל מי שידפוק בדלת ייקח איתו משהו לשנים קדימה. הוא יזכור את הפנים של זה שעל דלתו דפק. את המבט בעיניים. את האמא עם שני הילדים מאחור"" מגיע לעיתון, ומשפטים דומים לפני פעילות מבצעית בצידון או חברון - לא.

להבהרה: אני לא גוזר גזירה שווה בין המתנחלים בגוש קטיף למחבלים או חיילי-אויב. הסיטואציה הנוכחית היא שונה באלף מובנים. אבל למה פתאום עכשיו מודאגים משריטות ומפצעים נפשיים של חיילים? לא ברור שהסכנה לתופעות כאלה גדולה פי אלף כשיוצאים למלחמה של ממש?
דרך קשתו ויציבני 323918
אכן, סגנונו הצבאי, המעשי, של האלוף - ממחיש יפה את ההבדל בין פעולת אדם ישר, ישר דרך וישר לב - לבין האדם בו דנו אתמול, שכל כוונותיו עקלקלות ותחמניות.

אשר ל*תוכן* הדברים - אין כל חדש. היש בנו מישהו, לו שמאלן שבשמאלנים, שחשב שעם ההתנתקות יבואנו גן עדן עלי אדמות?

השבת גלגל אחור איננה אפשרית ומחיקה טוטאלית של המדיניות המגלומנית של ממשלות ישראל בעקבות 67 גם היא אינה אפשרית. אפשרי רק צמצום נזקים (תוך גרימת נזקים אחרים, קטנים יותר) ומניעת החרפה צבאית והחרפה מבחינת מעמדנו הבינלאומי (ובתוך כך, כמסתבר מאוד - החרפה כלכלית). ההתנתקות תצטרך להוות תחילתו של תהליך קשה וכואב שאמנם יגרום לנו אולקוס קולקטיבי - אבל האולקוס הוא נחוץ משום שהמשך המצב הקיים הוא האלטרנטיבה הפחות בריאה.
דרך קשתו ויציבני 323930
נכון מאוד. עליי להסביר שאני התחלתי את הפתיל, אך לא אני שלחתי את המסר הציני.
דרך קשתו ויציבני 323927
אין לי ספק שהם ייצאו עם סיוטים לא מעטים. (טרם השתלטתי על פירוש המלה ''שריטה'' בהקשר זה). ודאי שהאלוף הראל צודק. אבל אין כל קשר בין התנסחותו שלו לבין זו של אבינר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים