בתשובה לשוטה הכפר הגלובלי, 01/09/05 12:00
בקשר לזה יש לי תיאוריה 327005
לשיטתו של קהלת, כיוון שמדובר באפריקנים, אין בעיה לכפות עליהם את המילה. השליט פשוט יאמר את המלה.
תיאוריית "מה הקשר ??" 327018
דווקא זה החלק הכי פחות הזוי בכל הרעיון: פשוט תציע סכום כסף מסויים בתור תמריץ.

הדבר שלי מפריע פה זה מה ה"הבדל משמעותי" הזה. מה בכלל הסבירות של גבר לא-נימול להדבק באיידס במשגל אחד עם אישה נגועה באיידס, ומה הסבירות של גבר נימול ?

מה הסבירות אחרי 10 משגלים ?

נניח למשל שגבר לא-נימול ידבק באיידס בעת משגל עם אישה נגועה בסבירות של 99%. נניח שלאחיו הנימול יש רק סיכוי של 50% להדבק - זה "משמעותי", נכון ?

אחרי עשרה משגלים עם אישה נגועה באיידס, לגבר הלא-נימול יש סיכוי של 99.99% להיות חולה באיידס, ולגבר הנימול יש סיכוי של 99.9% להיות נגוע באיידס. זה לא עוזר לנו הרבה...

למען האמת אחרי 5 משגלים, הסיכוי של הנימול עומד על 96.86% להדבק באיידס.

אם לנימול יש סיכוי של 10% להדבק, אחרי עשרה משגלים הסיכוי שלו להדבק באיידס עומד על 65%. אם מדובר במיליוני נגועים, אז גם שישים אחוז מזה זה עדיין מיליוני נגועים.

כל זמן שהאפריקאים מקיימים מגע מיני לא בטוח עם מספר רב של פרטנרים לא קבועים, האיידס ימשיך לחגוג שם, עם או בלי מילה.

אפשר להכריז על הרעיון הזה באופן רשמי כקשקוש ? או שאנחנו רוצים לחכות למספרים המדוייקים כדי לנסות להוכיח לנו באותות ובמופתים שאם כולם היו ילדים טובים ועושים ברית מילה כמו שאלוהים אמר, אז לא היה איידס בעולם ?
תיאוריית "מה הקשר ??" 327039
ברור שהרעיון כולו הוא קשקוש. אבל האופן המאוד גזעני שקהלת מציג אותו מרגיש אותי יותר - הרי לא סביר שקהלת, או מישהו אחר מהאייל הוא שיקבע משהו בפועל לגבי התכנית הזאת.
החושד בכשרים, לוקה בגופו 327132
בקשר לזה יש לי תיאוריה 327133
אני לא דיברתי על פתרון מעשי, כמובן שניתן לעודד את זה בדרכים רבות (מעניין שאיילים מסויימים רצו לבטל את הברית בטענה שזה כואב לתינוק, אבל לא מוכנים לחייב ברית שללא ספק תציל מליונים).
בכל מקרה, כידוע וואלה לעולם לא משקרים/טועים ועל כן :"60 אחוזים מתושבי קניה כבר הביעו רצון עז לעבור את תהליך המילה, וחלק דומה של נשות קניה העידו כי הן תעדפנה בן זוג נמול."
כמו כן, לפחות הם רשמו נכון את הליך הניסוי : http://news.walla.co.il/?w=/402/753644

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים