בתשובה לדינה בארץ האיילים, 22/08/01 0:53
אוי, זנופוביה! 32777
שוב עיוות על גבי עיוות- איך את עושה את זה?

איזו דרישת קדם עולה מדבריי? אמרתי שמי שיש לו מה להגיד- שידבר, ולא חשוב מה דעתו. רק שישתדל להביא נימוקים לדבריו...

חששותיי מהפלשתינאים- חזרנו לעניין ה"דימי",אותו לא-מוסלמי החי בארץ מוסלמית. לפי האיסלאם אין לאדם זה כל זכויות בחוק. חייו ושלומו תלויים בחסדו של שליט הארץ. אם השליט בן אדם נחמד או שכדאי לו להיות נחמד- לא יאונה לך כל רע. אם תהיה לו סיבה (שלא קשורה אלייך) לפעול נגדך, או אפילו סתם בלי כל סיבה- הוא יכול להרוג אותך, לגרש אותך, לעשות כל מה שהוא רוצה. שוב: חייך תלויים בחסד השליט, ואין לך שום זכויות המעוגנות בחוק. וזה במצב שבו אין שנאה היסטורית בין שתי הקהילות...

בישראל כל ערבי ישראלי וגם כל תושב השטחים יכול לפנות לבג"ץ, ופניות כאלה היו, וגם זכו לא פעם להצלחה.

בישראל ערבים יכולים ללמוד בבתי ספר ערבים, בלשון הערבית (או ללמוד בבי"ס עברי, בעברית). בצפון אפריקה אסור לאוכלוסיה הברברית המקורית ללמוד בשפתם, ואפילו לשיר בשפתם.
בטורקיה- (לא מדינה ערבית אלא רק מוסלמית)
אסור לכורדים ללמוד בכורדית, או אפילו לדבר בכורדית.

הנוצרים בדרום סודאן היו שמחים אילו הבעייה שלהם היתה מסתכמת בגזילת קרקעות ואי פיתוח תשתיות- הם נטבחים במאות אלפיהם. ואיש בתקשורת העולמית לא זועק על כך. הם גם נמכרים לעבדות בשווקי הצפון המוסלמיים.

את מי להעלות לאוטובוסים? את המתנחלים חזרה לישראל, כמובן. ואת אלפי האנשים שהסתננו לתוך ישראל (לצורך עבודה בד"כ) חזרה לשטחים ולמדינות ערב. פיתרון אידאלי היה יכול להיות חילופי אוכלוסיה בנוסח הודו-פקיסטן וטורקיה-יוון. אך גם בלי זה תהיה מדינת ישראל בעלת רוב יהודי מוצק, וערביי המדינה שיסכימו לא לחתור נגדה יזכו למלוא הזכויות.
(גם עכשיו בעצם יש להם את כל הזכויות בחוק, אם כי יש בעיות אפליה, ומתח בין שני העמים.)

אני מדגימה בעינייך את שנאת הזר? שותפי לחיים הוא גוי כשר למהדרין. זה מספיק לך? נכון שהתבטאויות אנטישמיות כמו שלך מרגיזות אותי,אך זה לא בגלל שאת זרה. יהודי אנטישמי, וגזען מכל סוג שהוא, היה זוכה לאותו יחס מצידי.

גם אני לא רצחתי ילדים, או מבוגרים. ולא שלחתי חיילים לשום מקום. אם את מתכוונת למדינתי- מה עשתה ארה"ב בגרנדה, בפנמה, בסומליה, בוויטנאם?

לא אמרתי שליהודים אופי גועלי. אמרתי שזה מה שאת אומרת (אמנם ניסחת זאת אחרת).

תעשי לי טובה ותתייחסי לדבריי כמות שהם, לטוב או לרע. אל תעוותי בבקשה. מעייף לתקן ככה נקודה נקודה, במקום להתקדם הלאה בליבון הבעייה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים