בתשובה לד.ק., 28/09/05 0:24
אז ככה 333221
בדיוק חזרתי מהשוק, עכשיו בארבע לפנות בוקר לערך, ומצאתי שם משהו שאולי יעניין אותך - יהדוק. כמו יהדות, רק בחצי המצוות ועם כפליים גן עדן. אבל המצוות שונות מביהדות. למעשה, רוב המצוות של היהדות כאן הן טאבו. לא עדיף לך להמר על זה*?

*את כל הפרטים תקבל אם תהיה מעוניין, אבל בינתיים אחשוף רק אחד מהם - במקום להביא עשרים אחוזים מהתבואה שלך לבית המקדש, אתה מפריש חמישה אחוזים מהערך שלה לכיס שלי (או עשרת אלפים ש"ח, הגבוה מביניהם).
פוקר יהדוק 333242
כפליים גן עדן? הרי זהו פרדוקס סנט פטרסבורג! <דמיין קישור כאן>.
פוקר יהדוק 333499
<דמיין כאן שם של פילוסוף צרפתי מת, כתשובה הניצחת לכל דבר שתגיד בהמשך הדיון.>
פוקר יהדוק 333579
<דרידה>
פוקר יהדוק 333649
<דקארט>
פוקר יהדוק 333657
אז ככה 333290
הביקורת שלך מבוססת על משהו שלא באמת קיים. הטיעון עוזר לך להכריע בין שתי אופציות אמיתיות.
אז ככה 333500
איזו ביקורת? אילו אופציות? איזה קיום? במה שונה היהדוק מהיהדות? למה אנחנו לא מגדירים "אלוהים" לפני שאנחנו מתחבטים בשאלת קיומו, כאילו ידע איש מאיתנו מה כוונת רעהו? חוץ מלצעוק "פסקל", ולטחון את אותו טיעון שנכתש כבר בפניך מכל הכיוונים, אתה יכול גם לענות על השאלות?
אז ככה 335229
אני חושב שעד עכשיו עניתי על כל השאלות שנשאלתי בלי להתחמק. אם התשובות לא שכנעו אותך, אנחנו יכולים לדבר עליהן. יכול להיות שלא הבנת אותן. אנסה לבאר.

הזכרת את יהדוק. אבל יהדוק איננה דת קיימת, היא דת מומצאת לצרכים ארגומנטטיביים. אני טוען שקיום לא היפותטי בעולם הוא תנאי להיכנסות כאופציה להימור.

אלוהים הוא קשה להגדרה. לצורך העניין אציע הגדרה טנטטיבית: "דבר הנמצא מחוץ לתחום הכרתנו אבל שיכול להשפיע על הכרתנו באופן בלתי מוגבל. הוא הכניס להכרתנו את המושג 'אלוהים"'.

זו הגדרה בעייתית (כמו כל הגדרה של אלוהים) אבל אם אתה מתעקש על הגדרה אז אפשר להתחיל ממנה.
אז ככה 336195
סליחה?! מה זאת אומרת "היהדוק איננה דת קיימת"? השמר לך פן תעורר מלחמת שליו!

לא חסרות דתות "לא היפותטיות" (אבל מה בכלל "לא היפותטי" ביהדות, בנצרות ובאיסלם למשל?) בעולם גם לא תחסרנה. הן נוצרות בקצב מסחרר. רק לפני כאלפיים שנים לא הייתה הנצרות, למשל, והנה היא כבר הספיקה לגרום לאחד בשם פסקל לקפוץ לכל מיני מסקנות לא כל כך מעניינות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים