בתשובה להאייל המודאג, 04/10/05 19:40
מוץ ותבן 334810
ספינה בגודל כזה (40,000 טון) בדומה לרכבת אינה עוצרת במקום, למעשה לוקח לה מספר קילומטרים לעצור, כמו כן ברור שמעמדת השליטה לא רואים הכל ונעזרים במכשירים שונים (מצלמות אולי ?) כדי לקבל תמונה על הסביבה.
לטענת צים (שראיתי במקום אחר) היו באזור 12 כלי שיט, הספינה ניסתה להזהיר אחד מהם ובגלל זה שינתה כיוון. לדעתי התסריט הסביר ביותר הוא שצים אכן חשדה שיש ספינה באזור אבל לא היתה בטוחה (כאמור כשל ברדאר) ובכל מקרה לא יכלה למנוע את ההתנגשות, לאחר מכן לא היה ברור לא האם באמת היתה התנגשות והקצין האחראי החליט שלבצע סיבוב (שיקח זמן רב) על מנת לנסות למצא את הספינה הפגועה (דבר שספק אם הם יכולים, שכן לספינה טבועה אין חתימת רדאר והם יאלצו להתרחק מספר קילומטרים טרם הם חוזרים) שאולי לא קיימת זה לא הצעד הנכון. השיקול הוכיח עצמו כשגוי ביותר בדיעבד, שכן אדם צריך לנסות לעזור באירוע שאינו באשמתו גם אם הסיכוי לעזרה קלוש.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים