בתשובה להאייל האלמוני, 04/10/05 15:53
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334834
אני מנחש שמנחה את החנויות השערה דומה לאחת הבאה: יש שני סוגים עיקריים של לקוחות פוטנציאליים. יש את אלו שקוראים הרבה. הם יודעים מה הם מחפשים (שמעו מחברים, קראו ביקורת וכו') כשהם נכנסים לחנות, או שהם נכנסו כדי להעביר זמן בשיטוט, וישקלו ברצינות לקנות משהו שהם יתקלו בו לראשונה רק (בערך) אם הוא של מישהו שהם מכירים. ויש את אלו שקוראים ספר פעם בחמש שנים, או מחפשים מתנה. חלון הראווה מיועד למשוך את הקוראים מהסוג השני. על אלו מהסוג הראשון אין לו השפעה.
להיות שונה (בדיוק כמו כולם) 334844
כשקראתי את הודעתך ניסיתי לחשוב מה היחס בין מבט בחלון ראווה של חנות ספרים לבין קנייה בה, אצלי. וראיתי שאין יחס קבוע כזה בכלל. זה גם מאו' תלוי אם מדובר בחנות קבועה שלי או חנות מזדמנת, ואם באתי אליה במיוחד כדי לקנות ספר מסוים או סתם עברתי בסביבה. הדבר היחידי העקבי שאני רואה הוא, שלחנות שחלון הראווה שלה מציג רק ספר אחד, לעולם לא אכנס באופן מקרי. הסיכוי היחידי שאקנה בה הוא רק אם באותו רגע אני מחפשת ספר ספציפי כלשהו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים