בתשובה להאייל הצעיר, 18/10/05 15:26
קנטור והנחת המבוקש 338691
אם הקו שלך הוא אטום

אז תסביר לי בבקשה מהי השערת הרצף של קנטור
ואיך אפשר ליצור בכלל רצף עם נקודות
קנטור והנחת המבוקש 338704
א. "לא קיימת קבוצה שעוצמתה גדולה-ממש מעוצמת קבוצת המספרים הטבעיים, וקטנה-ממש מעוצמת קבוצת המספרים הממשיים."

ב. למשל, הפונקציה y=x^2 היא פונקציה רציפה.
קנטור והנחת המבוקש 338708
הנה שוב אתה נופל לאותה מלכודת חשיבה
האומרת שהקו מורכב מנקודות
קנטור והנחת המבוקש 338710
על איזה קו אתה מדבר?
קנטור והנחת המבוקש 338725
על קו ישר מופשט
העצמת השפה בעזרת מתמטיקה 338727
אחד האתגרים שיש במתמטיקה הוא לפתח את ההבנה דרך האינטואיציה הטבעית של הילדים. השימוש אך ורק בלוגיקה משטח את התפיסה והופך אותה למכנית. אנו יודעים כבר כי ילדים בגיל הרך, תופסים את המספר בצורה קוטבית של מונה וסודר. באמצעות הבחנה נוספת בין מושג הרצף למושג הבדידיות מגדירים מחדש את מושג המספר כגישור בין הרצף לבדידיות. באופן זה ניתן להצמיח בצורה אורגנית את המושגים המתמטיים במסגרת של שיח מעורר בין ילדים למבוגרים.

על בסיס תובנה פשוטה זו, פותחה תוכנית במתמטיקה לגני ילדים "שיח של מספרים" אשר תוצג בפני הגננות בכינוס "שימור והתחדשות בגני הילדים".

משה קליין
גן אדם

gan_adam@017.net.il

קנטור והנחת המבוקש 340379
מה הקשר להשערת הרצף? היא לא מדברת על קווים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים