בתשובה לברקת, 19/10/05 8:56
''כולנו כאן קורבנות של קורבנות'' 338918
זה עובד? כך הדברים מתפרשים?
''כולנו כאן קורבנות של קורבנות'' 338932
כן (או לפחות כך הוכיח ''ניסויו'' של אייזנשטיין בתחילת המאה הקודמת, עם צופים הרבה יותר נאיבים אומנם). ורסיות שונות, כמובן יותר מתוחכמות, של עיקרון המונטאז' נמצאות היום בכל סרט קולנוע.
''כולנו כאן קורבנות של קורבנות'' 338964
ברקת, גרמת לי לפתוח את מחברות הקולנוע הישנות שלי (ואני מודה לך מקרב לב).

אני מאמינה שאת מתכוונת לניסויים של לב קוליישוב. והפנים שרואים בניסוי המדובר הן של השחקן המפורסם איוון מוזוכין. אני משערת שהצופים דאז לקחו כמובן מאיליו שמוזוכין יכול להביע הרבה עם "שיטת המשחק העדינה שלו".

אני אהבתי יותר את הניסוי הזה:
תמונה א: 1902 גבר הולך ברחוב לונדוני מצד אחד לשני
תמונה ב: 1905 אישה הולכת ברחוב פריזאי מצד שני לאחד
תמונה ג: סרט אמריקאי יד נשית אוחזת ביד גברית
תמונה ד: 1915 וושינגטון גבר ואישה עולים במדרגות
הצופים סברו שיש כאן רצף עלילתי של גבר שפוגש אישה והולך איתה יחדיו (לעתיד משותף).

אני לא חושבת שהצופים בעבר היו כל כך נאיבים, כמו שאנחנו לא כל כך לא נאיבים.
''כולנו כאן קורבנות של קורבנות'' 338966
טוב, בניסוי שתיארת נראה לי ברור שזה אמור לעבוד.
אנא, המנעי משלילה כפולה 338968
ביטוי אלטרנטיבי קולע ל''לא נאיבי'' בבקשה 338972
ביטוי אלטרנטיבי קולע ל''לא נאיבי'' בבקשה 338977
מנוסה, מתוחכם, מבין.
אנא, המנעי משלילה כפולה 338995
את/ה ממונה הלשון באתר?
אנא, המנעי משלילה כפולה 339128
אני פשוט מתקשה להבין משפטים שהמילה ''לא'' מופיע בהם שלוש פעמים.
''כולנו כאן קורבנות של קורבנות'' 339011
תודה, נהדר. אני לא חזקה בפרטים מדויקים.

הצופים היו נאיבים מבחינה קולנועית. זה אומר שהם היו מעין קרקע בתולה של אימאג'ים :-) שום דבר על המסך הגדול עדיין לא היה בגדר קלישאה באותה תקופה (הדימויים עצמם אולי כן, אבל הארגון הקולנועי שלהם לא).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים