על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 339646
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 339707
מדובר בעמדה של שני אנשים, שאחד מהם הוא אתה, שמופיעה בטוק-בק של בלוג: http://www.notes.co.il/iris/12543.asp . אני גם לא חושב שראוי להכניס את הפיסקה הזאת לאנציקלופדיה. ויקיפדיה היא לא במה להשמעת עמדות.

הפיסקה גם לא אובייקטיבית. המילים "קיימת ביקורת" לא מספיקות כדי להפוך טענה לאובייקטיבית. הפיסקה עדיין מנוסחת באופן מגמתי, משום שהיא מנסה להשתמש בטרמינולוגינה של טועני הטענה ("עבדים וסוסים", למשל) כדי לעורר תגובה רגשית אצל הקורא.

בכל אופן, הדיון בדף השיחה של הערך לא סגור, ועוד ויקיפדים עשויים להשתתף בו.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 339764
אם סימון בני אדם במספרים, בזמן כלשהו ובמקום כלשהו, נראה לך בעייתי, איך היית מנסח את זה בצורה שתיראה אובייקטיבית, ולא בבחינת "השמעת עמדה"?

כל זה מתוך הנחה שבנושא של כבוד האדם, ישנם כמה ערכים אוניברסליים המוסכמים עלינו.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 339772
האם אתה בעד ביטול כל הבחינות ו'או הציונים עליהן?
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 339859
עד כמה אתה רואה את ההשוואה שלך כסימטרית?
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 339869
איזה הבדל אתה רואה בין הדברים?
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 339961
במבחנים יש מועד ב' (ואפשרות פירית להתכונן).
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 339969
גם זה לא מדויק. לא לכל מבחן יש מועד ב'. וקשה לי לראות שזה הבדל כה מהותי.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 339985
מה בדיוק המקצוע או התחום שבו אתה נבחן כאן? 'חיילות טובה'?

ואגב, יש כאלה שאינם דוגלים בשיטה של בחינות וציונים. לא שאני נמנה עליהם, אבל רק שתדע.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 339987
א. המבחן כאן לאט שונה במיוחד ממבחן לעבודות שונות. החיילות איננה מקצוע עיוני, והקבלה אליה דורשת בדיקות לעבודה מעשית מסוג מסוים.
ב. ודאי שיש כאלה שאינם דוגלים בבחינות וציונים, אבל לא ברור לי מה הם מציעים לאוניברסיטאות במקום זה.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340290
כפי שהסברתי במקום אחר, אם היה מדובר כאן רק במבחן לעבודת החיילות, אז ניחא.
אבל כל עוד החיילות היא עבודת חובה (שלא כאף עבודה אחרת) על כל המשמעויות שזה נושא בחברה הישראלית, וכל עוד ה'פרופיל' בישראל הוא סמל שמוקרן לאזרחות, יש בכך טעם לפגם.
ועדיין 'ציון 40' נשמע אחרת מאשר 'פרופיל 21', אולי זה עניין של בחירת המלים. יתכן שאם הצבא היה נותן במבחן הזה ציונים בדיוק לפי אותה סקאלה של מוסדות לימוד - בין 100 ל40, או פשוט 'עובר' ו'נכשל', זה היה פחות צורם. במילה 'פרופיל' יש אסוציאציות של קביעה כוללת לגבי השלמות האנושית שלך, גובה הציון שאתה מקבל על מכלול האיכויות שלך כאדם - אבל על פי קריטריון מסויים מאד. בשום מקום אחר הרי לא מתיימרים לבחון את 'כולך' וכאן אתה יוצא, אם ב'מבחן' (עפ"י מילותיך) קיבלת ציון נמוך - כאילו איכויותיך כאדם הן נמוכות, וכך תופסת את זה החברה במקומות רבים.

כל אלה שרואים ב'פרופיל 21' סמל 'סקסי' (שהם אף עמלו עליו קשות) בטח יכעסו עלי.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340365
טוב, כבר אמרתי שאני מסכימה איתך שאסור לתת למספרים האלה להקרין על החיים האזרחיים.
(אגב, רק עכשיו שמתי לב שהמספר 21 הוא גם גיל השחרור מהצבא לחייל ממוצע. האם זה מכוון, או שיש כאן משהו מיסטי, לדעתך?)
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340768
שימו לב גם שהדיון הזה מתחיל ב21 בחודש.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340770
נו, אם כך אין ספק בפן המיסטי/קונספירטיבי שלו. אני יכולה להוסיף ולתרום ש-‏21 בגימטרייה זה כמובן כ"א - כח אדם. אולי באמת צריך לרדת לשורש העניין.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340622
''מילה 'פרופיל' יש אסוציאציות של קביעה כוללת לגבי השלמות האנושית שלך, גובה הציון שאתה מקבל על מכלול האיכויות שלך כאדם - אבל על פי קריטריון מסויים מאד.''

המונח המלא הוא ''פרופיל רפואי'', וככזה נדמה לי שיוצא העוקץ מהחלק הזה בביקורת שלך. ''פרופיל'' הוא קיצור נוח שנוצר באופן ספונטני.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 339808
הייתי בהחלט תוהה אם המקום הנכון להציג את הסוגיה הוא ערך אינציקלופדי על המושג "פרופיל 21"‏1. זה נראה לי מתאים יותר לאתרי דיונים פומביים, כמו למשל זה: http://www.haayal.co.il

1 יש מקום אולי לדון בשאלה באינציקלופדיה בערך העוסק במספרי זהות, והחלטתן של מדינות מסוימות (ארה"ב למשל) לא להנהיג מספרים כאלו.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 339880
שמעתי שבמדינות מסויימות כותבים את הגובה (במספרים!) ברשיון הנהיגה.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 339885
ההקבלה המתאימה היא למדינות בהן שתי הספרות האחרונות על לוחית הרישוי של האוטו שלך מייצגות את אורך המה שמו שלך בשעת זקפה.
(הייתי חותם בשמחה על 21).
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 339904
בעבר, למיטב ידיעתי, הוקצו סדרות מספרי רכב מסוימות לערבים בלבד, כדי לאפשר ככל הנראה לכוחות הביטחון לזהות רכבים בבעלות ערבים בקלות. היו גם נהוגות אז לוחיות זיהוי בצבע שונה לערביי השטחים, בצירוף אות שציינה את העיר בה מתגורר בעל הרכב.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 339990
נכון מאוד.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 342910
ממש פעם, על כל לוחיות הרישוי בישראל היתה אות שציינה את עיר מגורי בעל הרכב. אחרי 67' הרחיבו את השיטה גם לערים הפלשתינאיות. אחרי שביטלו אותה במדינת ישראל, לא טרחו לבטל אותה מעבר לקו הירוק.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 342988
אתה בטוח? אני זוכר שעפ"י המספר יכולת לדעת אם הרכב נרשם בצפון, במרכז או בדרום, אבל לא יותר מזה (ולא ע"י אות).
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 342989
ליתר דיוק, שיטת האותיות (ערים או מחוזות, אני לא בטוח) התקיימה רק עד 1959, והחלה מחדש בשטחים (כולל סיני - ל' והגולן - ק') ב1967 ועד לסיום הממשל הצבאי שם.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 342991
זה כבר סביר (באותן שנים עוד לא נתקלתי בכרכרות נטולות סוסים).
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 343074
טוב, זה ממש מוגזם. נא לדווח בפרוטרוט לציבור מאיפה אתה יודע דברים כאלה.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 343078
את/ה בטוח/ה שאת/ה לא אני?
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 343082
נראה לי שלא, אבל קשה להיות בטוחים בדברים כאלה.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 343097
אני מתחילה לחשוב שהאלמוניות מפתחת סכיעזופרניה קשה.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 343252
אולי אתם עוד בשלב הסופרפוזיציה.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 415222
רצה אז בדיחה, שמס' כל המכוניות האלה מסתיימות בספרות 6 3 0. למה? כי בתוך ששה ימים, מ3 מדינות עשינו אפס.

מאותן בדיחות שעלו לנו הרבה.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 339963
וכמה הגובה משפיע שם על עצם האפשרות או התהליכים לקבלת רשיון?
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340227
אני לא רואה את הקשר. מה מפריע לך - שהצבא מחליט שאנשים מסויימים יכולים לשרת בכל יחידה, אחרים יכולים לשרת ביחידות מסויימות, ואחרים לא ישרתו בכלל; או שבטפסים הפנימיים של הצבא להחלטה הזו יש מספר?
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340281
אנחנו מיתממים קצת, לא?
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340549
כנראה. מתגובה 340290 אני מבין שלא זה ולא זה, אלא דווקא המלה "פרופיל".
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340049
<תגובת מראה. ההשוואה היא תחבירית.>
אם הכנת רשימה אלפבתית של אנשים, בזמן כלשהו ובמקום כלשהו (למשל: רשימת חיסול של משטרה חשאית במדינה טוטאליטרית), נראה לך בעייתי, איך היית מנסח את זה בצורה שתיראה אובייקטיבית, ולא בבחינת "השמעת עמדה"?
<\תגובת מראה>

א. לא הייתי מכליל בפיסקה את תיאור הפעולה הכללי, ולא הייתי טוען שהביקורת על הפעולה עצמה.

לא נכון לכתוב: "קיימת ביקורת על עצם הכנת רשימה אלפבתית של אנשים, הגורמות לרצח בני אדם."

נכון לכתוב: "קיימת ביקורת על קיומן של רשימות חיסול, שנכתבות ומיושמות ע"י משטרות חשאיות."

לא נכון לכתוב: "קיימת ביקורת על עצם הסימון של בני אדם במספרים, הפוגע בכבוד האדם."

נכון לכתוב: "קיימת ביקורת על סיווגם של מתגייסים כ'בלתי-כשירים', בטענה שסימון זה פוגע בכבודם של אותם מתגייסים."

ב. לא הייתי כותב שהפעולה אכן גורמת את הנזק המדובר, אלא שהביקורת מתבססת על הטענה שהפעולה גורמת נזק. ראה את שתי הדוגמאות האחרונות בסעיף א'.

ג. לא הייתי משתמש בטרמינולוגיה שמעוררת תגובה רגשית.

לא נכון לכתוב: "שיש מי שמשווים אותו לסיווג של "סוסים ועבדים".

נכון: לא לכתוב בכלל את המשפט הזה.

ד. האמירה צריכה להיות רלוונטית לאנציקלופדיה. דעה של שני אנשים, אחד מהם אלמוני והשנייה לא-כל-כך-ידועה, בטוק-בק של בלוג, לא רלוונטית לאינציקלופדיה. אם כך, אני חושב שהפיסקה לא צריכה כלל להופיע בערך.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340103
טוב, נראה לי, שהבעיה האמיתית כאן, שהדעה על סוסים ועבדים היא דעה רק "של שני אנשים".
היא היתה צריכה להיות דעה של קצת יותר, ואינני בטוח אם בדבר זה ידם של הלוגיקה וההגיון להשפיע.
את המשפט שאני רואה כחשוב ביותר, אתה רואה כמשפט שאותו "נכון לא לכתוב בכלל". הפער כאן הוא מהותי הרבה יותר מפער של בעיית ניסוח.
כל העניין הזה של "פרופיל", להשקפתי, יותר מאשר מבחן הוא עניין של דת, ולא שמעתי עליו כסוג של מבחן במדינות אחרות (אולי אחד מהבקיאים כאן בנעשה מעבר לים, יעדכן אותי בדברים שאני לא יודע).
דת ישראלית-צבאית שהצבא הוא ה'מולך' שבה ועל האדם להיות מתאים לשרת את ה'אל' - או להיענש ולכפר על חטאו בהיותו מופת למען יראו וייראו. ה'פרופיל 21' שימש כסמל הרתעה 'סקסי' במיוחד של הדת הזאת, אולי היום זה קצת השתנה, אבל כל מי שקצת ותיק זוכר מה היתה המשמעות של המושג הזה.
קצת מהשקפתי בנושא כתבתי כאן: http://notes.co.il/shlomit/9674.asp
(יש איזה "חרצוף" שנוהג להעתיק את זה כמעט כל יום בהארץ כשהוא מתחזה בכינויי, אבל כאן המקור):

"ה"פרופיל 21" הומצא ותיפקד כסטיגמה לשבירת חריגים (או יותר נכון = מניעת יצירתם) ובימים שבהם הפטריוטיות היתה יותר גדולה, מי שקיבל את הפרופיל נענש לפחות פעמיים (על העזתו להיות שונה או סתם אי יכולתו לעמוד בסטנדרטים ספרטניים של שלמות) פעם אחת בעצם קבלת הפרופיל, ופעם שניה בסטיגמה האישית-חברתית.
היום אנשים (לא כולם) קצת התבגרו, אבל באמת עם מה שקורה היום בצבא, נראה שהבושה היא כיום לשרת.
דרך אגב, שיטת ה'טיפול' בפרופילניקים אומצה כנראה ע"י נתניהו לטיפול במובטלים ובחלשים כלכלית: האשמתם א-פריורית במצבם, ומי שעוד מסתכל על פרופיל 21 כסטיגמה, מן הסתם גם יש סיכוי שהוא נמנה עם תומכיו הנלהבים של ביבי, ומעניין שאלה שמסתכלים על פרופיל 21 כסטיגמה הם בדרך כלל כאלה שהשירות הצבאי שלהם לא היה משהו, והם חושבים שמי שקיבל 21 הוא פחות טוב מהם, דבר שהוא כמובן טעות גדולה."
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340116
אני מאוד מסכימה עם הסייפא שלך - ובדיוק בגלל זה לא מובן לי מה כה מטריד אותך בפרופיל 21? כמה וכמה ממכריי עשו מניפולציות לא מעטות כדי לזכות בתואר הנכסף הזה.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340276
מכריך שעשו מניפולציות, הם מן הסתם חבר'ה שיכולים להסתדר עם זה בחיים, ויכולתם המוכחת לעשות מניפולציות גם תשרת אותם.
כמו שאני אומר, אולי כל העסק הוא אנאכרוניסטי במקצת, ויתכן שלא. יתכן שעדיין יש כאלה שהתוויית ציון "נכשל" מסוג זה בגלל שהם נכים, בעלי בעיית הסתגלות כלשהי למסגרת הצבאית, נמוכים ממטר 1.20 או כל סיבה אחרת, תסבך את המשך חייהם ותשפיע עליהם לכל החיים. במקומות עבודה ישאלו אותם למה לא עשית צבא. אם הם יבקשו ללמוד באוניברסיטה יש מילגות שחסומות בפניהם, ועוד. וזה מעבר לתחושת הסטיגמה והעלבון כשבכל שאלון שאתה ממלא במדינה הזאת: עבודה, אוניברסיטה ועוד, שואלים על שירות צבאי ולא ברור למה זה רלוונטי ואם זה קיים בעוד מקומות בעולם.
אין לי נתונים לגבי המצב עם זה כיום בארץ ואני מניח שמחוץ לכמה איזורים במרכז שבהם 'פרופיל 21' זה אפילו משהו בעל ארומה קולית-סקסית, זה עדיין קשה הן מבחינת המשמעויות המעשיות והן מבחינת תחושת הסטיגמה הפנימית של מי ש'התוו על מצחו' את המספר. אני מניח שבזה ניתן לטפל בדרך פסיכולוגית, אבל לא בטוח שלכולם היא נגישה.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340324
נראה לי שיש להפריד כאן בין שני דברים - בעית "המספר", כפי שהיצגת אותה, ובעית השירות הצבאי. אם הנקודה היא המספר - נראה לי שזה חסר משמעות לחלוטין. כפי שאמרתי, גם לנבחנים יש ציונים מספריים. ובתורים יש מס]רים, בשעשועונים, ברשימות, באינסוף מקומות. מגוחך להרחיק עם זה לאסוציאציות גודוויניות.

אבל אם אתה מדבר על עצם השירות הצבאי - אינני יודעת מה אתה מציע. למצוא תפקיד צבאי בכח לכל אחד שרוצה לשרת, גם אם בבירור איננו מתאים? אני הייתי פוסלת בחוק שאלות על שירות צבאי במקומות עבודה, אם זו הבעיה. הן פסולות בעיניי בכל מקרה. אבל אין כל קשר לעניין המספרים.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340604
בנקודה האחרונה, אני יותר ממסכים איתך. בסופו של דבר, זה העניין המרכזי. אולם מכיוון שהנושא כאן הוא הויקיפדיה והערך "פרופיל 21" הדיון כאן כולל, או צריך לכלול, את כל מה שהמושג הזה מסמל או סימל במשך השנים, שזה קצת שונה, בכל זאת, מיתר המספרים שציינת. ואת התחלת עם גודווין.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340610
אני התחלתי עם גודווין?
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340660
את הזכרת את השם, לא אני.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340678
אהה. הבנתי. באופן כללי רק רציתי שתדע שאני בחיים לא אתחיל איתו. הוא ממש לא הטיפוס שלי.
שאלות על שירות צבאי, הנה זה בא: 341401
שאלות על שירות צבאי, הנה זה בא: 341406
?
שאלות על שירות צבאי, הנה זה בא: 341696
סליחה, רק עכשיו אני רואה שהקישור שנתתי אתמול לא עבד.
מדובר במאמר על עתירה של ארגון עדאללה נגד העדפת יוצאי צבא במעונות באוניברסיטת חיפה.
מתוך המאמר:
"ארגון 'עדאלה' עתר אתמול לביה"מ המחוזי בחיפה בשמן של שלוש סטודנטיות ערביות מהצפון נגד אוניברסיטת חיפה שבה הן לומדות. הארגון תובע כי האוניברסיטה תבטל את קריטריון השירות הצבאי כמדד לקבלת נקודות זכות בהרשמה למעונות הסטודנטים באוניברסיטה". בעתירה טוענים אנשי עדאללה כי" הקריטריון של השירות הצבאי אינו מהווה קנה מידה לצרכי הסטודנט במעונות, ועל כן אינו רלוונטי בקביעת הזכאות למגורים במעונות. הענקת הניקוד בעבור קריטריון זה מהווה העדפה כפולה ופסולה, זאת לאור העובדה כי חוק קליטת חיילים משוחררים ממצה את כל הפריבילגיות המגיעות לחיילים המשוחררים בשל השירות הצבאי".

אני מקווה שהקישור יעבוד עכשיו:
ברור, שמה שנכון לגבי סטודנטים ערביים נכון גם לגבי מקבלי פרופיל 21, בלי שום קשר לשאלה אם הם יזמו את הפרופיל או לא (וגם לא צריך להיות שום קשר לשאלה), וזה מצטרף לדבריך הצודקים על הצורך להוציא את השאלות על שירות בצבא ממקומות באזרחות שבהם הוא לא רלבנטי.
שאלות על שירות צבאי, הנה זה בא: 341715
אכן כן. שלא לדבר על זה שרוב הערבים שייכים לשכבות החלשות כלכלית, ולא מן הנמנע שרבים מבעלי פרופיל 21 מתקשים למצוא עבודה מכניסה או עבודה כלשהי...
שאלות על שירות צבאי, הנה זה בא: 342045
איזו עבודה שהם לא מצאו, בטוח שהיא משלמת יותר מ- 300 שקל בחודש ובטח שלא נכפה עליהם לעסוק בה במשך שלוש שנים רצופות.
שאלות על שירות צבאי, הנה זה בא: 342050
נכון (או לפחות סביר להניח), אבל חיילים משוחררים מקבלים מענק שחרור, הנחות שונות, הטבות וכיו''ב.
שאלות על שירות צבאי, הנה זה בא: 342052
מענק שחרור, כולל הפקדון, הוא בערך 800 ש"ח לחודש עבור *לוחמים*. אני לא יודע מהן ה"הנחות שונות, הטבות וכו"', אבל לא נראה לי שזה מפצה.
שאלות על שירות צבאי, הנה זה בא: 342057
זה אולי לא מפצה (זה בטוח לא מפצה) אבל זה מאפשר, למשל, שכר לימוד לשנה באוניברסיטה, לא?
שאלות על שירות צבאי, הנה זה בא: 342094
ועדיין, מי שלא היה משרת בכלל בצבא היה משיג את שכר הלימוד לשנה הזה הרבה יותר בקלות.
שאלות על שירות צבאי, הנה זה בא: 342100
היית מרגיש נוח יותר, אם היו שוללים ממי שלא משרת את הזכות לעבוד?
שאלות על שירות צבאי, הנה זה בא: 342104
חס ושלום, מה הקשר? אני מודה שהייתי מרגיש יותר נוח אם חיילים היו מקבלים תגמול יותר הולם על השירות שלהם, אבל ללכת בכיוון ההפוך נשמע לי כמו לירות לאדם צולע גם ברגל השנייה.
שאלות על שירות צבאי, הנה זה בא: 343720
"איזו עבודה שהם לא מצאו" - *אם* הם מצאו.

"ובטח שלא נכפה עליהם לעסוק בה במשך שלוש שנים רצופות" אך מצד שני, אפשרות הברירה שלהם, עד שמצאו עבודה, בינה לבין עבודות אחרות, בתנאים אולי טובים יותר, קטנה יותר משל יוצאי צבא.

גם על זה צריך לחשוב.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340348
"את המשפט שאני רואה כחשוב ביותר, אתה רואה כמשפט שאותו 'נכון לא לכתוב בכלל'. הפער כאן הוא מהותי הרבה יותר מפער של בעיית ניסוח."

אכן. הפער הוא בשאלת המטרות של ויקיפדיה. אתה רואה את ויקיפדיה כבמה לשכנוע אחרים בעמדות שלך. היא לא. היא אינציקלופדיה.
אתה חושב שזה המשפט החשוב ביותר כי הוא *הכי משכנע*. משפטים שמטרתם לשכנע לא צריכים להופיע בויקיפדיה.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340567
לא, לא במה לשכנוע עמדות. אבל בהחלט ליידוע בקיומן של עמדות אלטרנטיביות לעמדה המרכזית.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340718
היידוע הוא יידוע גם בלי ''סוסים ומשרתים''.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 341095
ה''סוסים והמשרתים'' הם רק אמצעי להמחיש את הכוונה. אם אתה מכיר משהו טוב יותר, תן.
כל הכבוד על האומץ ויישר כח 405500
סוף סוף מישהו שכותב את האמת.
יש מאות אלפים שנושאים את הבעיה הזאת מאז קום המדינה, אבל הם מושתקים ושותקים.
המשך לא לשתוק ואז אולי אחרים לא יפחדו.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 405597
As far as I know, 'profile 21' does not exist in any other country, it seems as israeli (bad) 'patent'.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 339967
שאלה לי אליך צעיר:
איך הצלחת בתגובות של ישרא ללנקק עם שם האתר? אני ניסיתי ולא הצלחתי.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340039
יש שם מעל לתיבת העריכה כפתור של ''עריכה משוכללת'' או משהו בסגנון.
על דברים שלדעת האנציקלופדיה החופשית, לא חשוב שתדעו 340106
אה, אצלי במחשב זה לא עובד.
לכל מי שעוד לא יודע 529067
לכל מי שעוד לא יודע - הצנזורה הסלקטיבית של הטוקבקים בהארץ (שבמיוחד היום, כשהופיעה כתבה על איסורי הפירסום - היא רצחנית), מגלה ליברליות כשמדובר בהכפשת המגיב "הצועד בנעליו" (שכמעט אינו מגיב כך בהארץ) על ידי חיקויים-חרצופים הכותבים דברים רחוקים מדמותו ורוחו, דוגמת התגובה הזאת במאמר של הבת הגזענו-מתייפייפת של אלדד:
הא מורה נבוכים, המלמד איך אפשר להבדיל בין הצועד לחרצפו הנאמן.
לכל מי שעוד לא יודע 529071
17 האנשים שטורחים להתקשר כל יום לתוכנית הדיבורים בגלצ וה 29 שמוצאים אנרגיה לכתיבת טוקבק ארסי מעריכים את התגובה שלך
לכל מי שעוד לא יודע 529073
אנחנו לא כמו אלה שהזכרת, חס וחלילה. אנחנו מ ג י ב י ם של ה א י י ל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים