שיעור בעיתונאות 340132
ב Ynet כתבו "היישוב בו הם מתגוררים". בהארץ (כמו גם באייל) נתנו רמז לגבי לאומיותם של הנערים ("מאחד הכפרים"). ב nrg לא סומכים על יכולת ההיקש של קוראיהם: "בכפר ערבי בגליל התחתון".
שיעור בעיתונאות 340136
גם ברדיו טרחו לומר שמדובר בכפר ערבי, כביכול כ''הסבר'' לזה שהילדים המתעללים הם מאותו הכפר.
מצד שני, יש משהו מוזר בזה שלא מצאו עליו כל סימנים לאונס. איכשהו אני לא עד הסוף בטוחה שהוא מספר אמת.
שיעור בעיתונאות 340845
כן, גם אני הייתי מתייחס לדבריו בספקנות. הרי הערבים ידועים כשקרנים וכפנטזיונרים.
שיעור בעיתונאות 340847
אין כאן שום קשר להיותו ערבי. ממילא גם החשודים בתקיפה הם ערבים.
הקשר הוא רק לזה שלא נמצאו עליו סימני תקיפה מינית, מה שמוזר כשמדובר בגיל כזה ובעניין שחזר על עצמו.
שיעור בעיתונאות 340980
ברור לי שאינך מציגה את הילד המתלונן כשקרן כדי לקדם אג'נדה אחת (''הערבים הם שקרנים ופנטזיונרים''), אלא כדי לקדם אג'נדה אחרת (''המדיה הישראלית להוטה להציג את הערבים כפראים חסרי מוסר''). אני תוהה אם את יכולה לראות שזה מרגיז באותה מידה.
שיעור בעיתונאות 341007
אינני יודעת מה ברור לך, אבל האג'נדה השנייה שתיארת רחוקה ממני כמו הראשונה. אם לא שמת לב, העניין כאן הוא תקיפה מינית חוזרת - כן או לא? הזהות הלאומית שולית לחלוטין.
שאלה בעיתונאות 343057
תן לי סיבה אחת טובה (או יותר אם יש), מדוע עיתון צריך/רשאי להסתיר מן הקורא את העובדה שהמקרה הנ"ל התרחש "בכפר ערבי בגליל התחתון".
כאשר אני קורא שהמקרה התרחש "באחד הכפרים", אני אומר לעצמי: אני ואתם יודעים שזה התרחש בכפר ערבי. העובדה שאתם מסתירים זאת, מלמדת שהתופעה נפוצה במיוחד בקרב הערבים ואתם לא רוצים לפגוע בהם. הדבר גורם לי לחשוב שאתם לא אמיצים במיוחד ומה עוד אתם מסתירים ממני. אני למד שיתכן שיש דברים איומים ונוראים שקורים בכפרים הערביים ואתם לא תספרו לי על כך.
אני חושב שעיתון צריך לחשוב יותר על אמינותו והדיוק שלו ופחות מה חושבים הקוראים.
שאלה בעיתונאות 343135
האם העובדה שמדובר בכפר (ערבי) רלוונטית לתאור המקרה? האם אמינותו והדיוק של העיתון לא נפגעו מכך שלא צוינו מקצועותיהם של הורי הנערים? מספר האחים שיש לכל אחד מהם? קבוצת הכדורגל האהודה עליהם? מספרי הנעליים שלהם ?
ובכלל, עיתון לא חושב. מי שצריך לחשוב הם העורכים והכתבים, ומה שהם חושבים זה "מה חושבים הקוראים?" (כלומר, מה מעניין, מרגש ומגרה את הקוראים).
שאלה בעיתונאות 343140
העובדה הרלאבנטית היחידה מבחינתי היא שהעיתון ניסה להסתיר את העובדה שהאונס קרה בכפר ערבי. מבחינתי כמי שלא גר בעפולה ולא קרוב משפחה ולא איש משטרה, כל שאר הידיעה לא רלאבנטי.
תפקיד העיתון לא לחשוב במקומנו ולא לחנך אותנו, אלא להביא לידיעתנו עובדות מהימנות. רוצה העיתון לחנך אותנו, יטרח ויביא לנו את הסטטיסטיקה של מקרים כאלו בקרב ערבים ויהודים.
האם אנו כל כך אוילים שאיננו מבחינים בין "כל השקרנים הם יוונים" לבין "כל היוונים הם שקרנים"?
שאלה בעיתונאות 343149
באופן נורמלי מצוין מקום ההתרחשות במקרים כאלה? כלומר, גם אם זה יישוב יהודי כתוב שמדובר ביישוב יהודי? וביישוב דרוזי? ואצל חרדים? רוסים? אתיופים?
כמובן 343268
זו נטיה מולדת לנסות לארגן מידע לדפוסים, גם אם הם לא ממש רלוונטים.
כמובן 343294
והעיתונים, לדעתי, אינם מחויבים להיכנע לה.
כמובן 343318
התכונה נמצאת בכתב ובקוראים, לרוב הקוראים יש צורך פנימי לקבל את המידע הזה ולכתב בד"כ יש דחף לתת אותו, אמנם עיתון שנמנע מכך יהיה יותר פוליטיקלי קורקט, אבל הוא גם יהיה פחות אינפורמטיבי ומה שבאמת חשוב (להם), פחות מושך לקורא.
דוגמה טובה למצב אותו אתה מתאר זו הנטיה של התקשורת הישראלית (iol) לתאר את המהומות בפאריז כמהומות של מהגרים, במקום מהומות של ערבים.

אתה לא באמת מצפה מגוף בשוק החופשי לפעול נגד האינטרסים של עצמו, נכון ?
כמובן 343323
אתה לא באמת מתכוון לסכם את התקשורת הישראלית בדוגמה מ-IOL, נכון?
כמובן 343522
לא, iol היא יוצאת הדופן במקרה דנן, להראות שאמנם הכלל שהסקתי הוא מתחייב מן התאוריה, אבל במימוש שלו תיתכנה סטיות קלות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים