בתשובה לעוזי ו., 23/10/05 2:23
שימור והתחדשות בגני ילדים 340243
עוזי,

זה בהחלט מקצועי, להרצות בכינוס מכובד בפני 80 גננות מכל הארץ ושני מתמטיקאים מקצועיים באולם ,כשליש מהגננות שהיו באולם הדרכתי בתוכנית "ראשית" בין השנים 1990-1995. התוכנית אז יושמה ב 1,200 גני ילדים ב 52 רשויות מקומיות.

פתחתי את ההרצאה והצגתי את התעודה הכי חשובה שיש לי היום -

בוגר גן ילדים !

הזכרתי בהרצאתי את העבודה של יצחק שלח רק בהקשר של המשחק "צבע את המפה" הנפוץ בגני הילדים. לא הערכתי את המאמר שלו. אגב עד היום לא התעמקתי בלימוד התובנה שלו שגרמה לו לעסוק בבעיה כ 20 שנים.

בקרוב אפגוש את ילדיו וכנראה אתחיל ללמוד את המאמר לעומק.
הוא אכן לא נכתב בסגנון של מאמרים מתמטים רגילים.

לגבי המאמר על השערת רימן אתה טועה כש אתה כותב שהמאמר מסיק כבר בעמוד הראשון שהאפסים נמצאים על הקו עם חלק ממשי חצי.
קרא שוב בבקשה.

בראיה שלי תהליך היצירה של המתמטיקה אינו נפרד מהתוצאה הופית לכן אני מכנה זאת "מתמטיקה אורגנית".

"מתמטיקה היא מה שמתמטיקאים עושים"

זה לא נכון לגבי שפת הפיסיקה ולא נכון לגבי הסטוריה למשל.

אני אגב, כתבתי בשנת 2000 מאמר "מתמטיקה אורגנית" בזיקה לפתרון הבעיה השישית של הילברט אך לא זכיתי (עדיין) להכרה ממסדית.

אנא עיין בקישור הבא:

לאחר חודשיים של דיונים איתי, אני ממליץ לך לעיין בספרי "מכתבי אהבה למתמטיקה" שמסכם 20 שנות מחקר בנושא אחדות המתמטיקה.

מהדורה ראשונה עם 700 עותקים אזלה.
הספר יצא לאור בחודש מאי בשנת 2002 בהוצאת רכס.

משה
גן אדם
שימור והתחדשות בגני ילדים 340409
חינוך הוא דבר חשוב מאד, ובדרך כלל הזמן שמוקדש במחשבה על הנושא הזה מביא לתוצאות טובות. מצד שני אל תצפה להערכתי לגבי מאמר שברור לי שאינו מכיל שום רעיונות מועילים, או לגבי אתר שעוסק בכובד ראש (ובאיחור של כמעט 200 שנה) בשאלה האם קיימת מתמטיקה לא אוקלידית.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים