מאמר פטרוניליסטי 341516
למרות שהמאמר לכאורה יוצא כנגד ההתייחסות המזלזלת לערבים, הרי למעשה הוא מצדיק אותה:
1. "אין לי ספק כי הן הרצח בשפרעם והן אירועי אוקטובר 2000 בסח'נין לא היו יכולים להתרחש בעפולה בה אני עובד, או ביישוב אשחר בו אני גר.", באמת!? אולי מוטב לכותב הנכבד שייזכר בכמה מהאירועים המוזכרים בדו"ח ועדת אור (הוא יכול לקרוא גם שנית את הערך על מהומות אוקטובר בוויקיפדיה שיש בו תקציר) והתרחשו במגזר היהודי. כמובן, שיותר נוח לשגות באשליות מתוקות שהערבים הפרימטיביים גרועים יותר מאשר אנחנו, אותה האשמה שלכאורה מוטחת בימין שאשם כמובן בכל
2. "הוא לא לקח בחשבון שעמיר עשה את מעשהו בליבה של תל אביב, ואילו כשנכנס אוטובוס המוות אל שטחה של המועצה המקומית שפרעם, עברו נוסעיו, מבלי להחתים דרכון או להציג ויזה, למדינה אחרת, מדינה בעלת חוקים משלה, בה לחיי אדם ערך נמוך יותר.". זה באמת המצב? או אולי עמיר ניצל כי הוא היה מוקף באנשי ביטחון? כמובן שיותר נוח להניח כי ההמון היהודי השמאלני הטהור לא היה תוקף אותו. האמת הצינית יותר היא שסיכויו של עמיר לשרוד היו קלושים לולא הוקף על ידי אנשי שב"כ, שכמו כל אנשי הביטחון היו מעוניינים יותר בחקירתו מאשר במותו (השוטרים בשפרעם הגיעו בשלב שזה כבר לא היה משנה והיו מעטים יותר)
בקיצור, המאמר הוא דוגמה מובהקת לגישה של "אני בסדר וכל השאר אשמים" ואני מציע לכותב לבדוק לטול קורה מבין עיניו.
מאמר פטרוניליסטי 341561
"אין לי ספק וכו"'. זכורות לי מהומות בעפולה בשנת 1985, לאחר רצח שני מורים. הייתי עד לפרעות באוכלוסייה הערבית, שהגיעו לכלל מכות די קשות, ולפציעות (לא לרצח). אף אחד מן המתפרעים לא נהרג, ולא נורתה עליהם אש חיה בידי צלפים.
מאמר פטרוניליסטי 341562
אני מבין שהעובדה כי זאדה מת מפצעיו ואילו הערבים הנ"ל (הם היו הרוצחים בכלל?) לא עושה את כל ההבדל, נו באמת.
מאמר פטרוניליסטי 341578
לא. למותקפים ב-‏1985 לא היה כל קשר לרצח. הם הותקפו בשל היותם ערבים.
מאמר פטרוניליסטי 341582
כך חשבתי, אז אני מבין שבגלל שהם היו בישוב יהודי, הם יצאו בחיים מהתקפה שבוצעה עליהם בגלל גזענות... פשוט נפלא. כמה שהיהודים יותר מתורבתים מהערבים...
אני רק שאלה... 343297
אם כבר חרגנו ממסגרת הדיון של האם מדינת ישראל גזענית או לאו אז יורשה לי:
ראשית, בואו לא נתווכח על כך שקיים הבדל בין תרבויות שונות בעולם. רצח על כבוד המשפחה הוא דבר מקובל מאוד בחברה הערבית, ועובדה כזאת כבר גורמת למעשי רצח על רקע אחר להראות פחות נוראיים ממה שהם היו נראים אולי למורמונים ביוטה, ולא- אין פה גזענות (זה כמו שכשהייתי איילה רכה חטפתי מכות רצח מההורים על מעשים שאיילים אחרים בכיתתי פשוט קבלו ניכוי מדמי הכיס- תרבות אחרת- לא התקשרתי לעו"ס ולא הרגשתי מסכנה).
נקודה נוספת שיש לתת עליה את הדעת היא שהערבים אזרחי ישראל אינם מרגישים קשר עמוק למדינה- ז"א: אם מר גל אמיר, כותב הכתבה, ילך ויבצע עבירה מסויימת שיש עמה קלון מיד יחרימו את אשתו בבית הקפה הסמוך, ילדיו יסבלו מאוד בביה"ס הדמוקרטי בו הם לומדים ובכלל...
לעומת זאת, תושב אשר חי במקום בו אין תחושת שייכות למדינה (והמדינה גורמת לכך במודע ובמכוון, אבל זה כבר דיון אחר), שמייצגת כאן את החוק- פחות יחשוש מלחץ חברתי.

מה שמביא אותי לפואנטה: בגלל נקודה א' ונקודה ב' גם יחד יש סיכוי שבעוד שנים לא מועטות, גל אמיר כבר לא יהיה מופתע כ"כ מלינץ' של יהודים בערבים או יהודים ביהודים אחרים וכן הלאה.
אני רק שאלה... 343298
כיוון שנקודה א' הולכת ומשתנה לטובה, נקווה שגם ה''פואנטה'' שלך לא תגיע.
אני רק שאלה... 343458
אלמוני, נראה לי שלא הבנת את נקודה א':
נקודה א' רומזת על כך שהאלימות המחזותינו הולכת ונהיית רוחחת כך שלך או לי כבר לא כ"כ מדגדג לשמוע על ילדים סכינאים בבתי-ספר, דבר שיגרום בעתיד למעשי אלימות להראות פחות ופחות נוראיים בעינינו
לא(!) התכוונתי לכך שהמדינה מענישה רוצחים על רקע כבוד המשפחה.
אני רק שאלה... 343472
אה, זה ודאי נכון. אני רק התכוונתי שהפרקטיקה של רצח על רקע כבוד המשפחה דועכת מעט, תודה לאל. וגם האופנה של הכאת ילדים ללא כל תגובה.
אבל סביר בהחלט שבעוד שנה-שנתיים ייאלצו להצמיד שוטר לכל גננת ומחירו המאמיר של הלחם יצטרך לסבסד אולרים ומאכלות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים