בתשובה לidan, 06/11/05 21:09
דילמה קשה 344184
אני אציג תפישה אחרת. אין כאן דילמה.
מי זו "צרפת"?
בעצם התיאור הז תואם לרוב אירופה כיום.
צריך להבחין בין השמאל המרכזי והשמאל הקיצוני ובראשיהם האינטלקטואלים ובסורבונים והאליטת שהשליטו את השיח הפוסט-מודרני בתקשורת-חינוך -תרבות וכרתו ברית עם האיסלם הפונדמטליסטי כנציגי "האורייינט" למול "המערב הקולניאליסטי" והדמות המיתית המרשעת שלו ישראל.
הנאורות המקסימה הזו היא שמזינה את האנטישמיות החדשה שמתרכזת בניסיון להסיר את הלגיטימציה מעצם זכותה של מדינת ישראל להתקיים.

מאידך , ישנו רוב העם . רוב העם שמרוכז היום בדעות לאומיות עם נטיה ימינה. הם לא הפכו להיות חובבבי ציון -אבל יש כאן שינוי גדול.
זה אותם אנשים(קבוצה של אנשי ימין-מרכזי) שהגיעו לארץ הנה בסמוך לחומת מגן בחומת מגן מחבלים ושומו שמיים, הם אמרו שהם לא קונים את ההצהרות על טבח כפי שכמובן כלי התקשורת בצרפת דיווחו. כש-‏24 חיילים נהרגים למול 50 ערבים.

למעשה ישנם לפני השטח תזוזות קטטוניות. העם הצרפתי ברחוב החל לגלות אלרגיה לכל המנטרות הפוסט-מודרניות של האליטות השמאלניות
(אצלינו האופנות מגיעות באיחור).
הם לא הפכו להיות חובבי ציון, אבל הם בהחלט מתחילים להבין שהאליטה-הטרנס-אירופית שקשורה עד ברכייה עם האיסלם לאו דווקא משרתת את האינטרס שלהם.

לכן , בין השאר זה די אירוני שדווקא היכן שהיוזמה לאיחוד אירופה ו"פתיחת גבולות" -פרצה העם הצרפתי אמר רק לפני שבועות מספר - לא! ל"מדינת כל אזרחיה".
דילמה קשה 344229
נו, ולאליטות לא שורפים מכוניות?
דילמה קשה 344301
לדעתי אתה טועה בקריאת המפה האירופית.
קבוצת השמאל הקיצוני (אנשי anti-everything) היא קבוצה קטנטנה הדומה לדג האבו-נפחא. כל אחד יכול לראות שההפגנות נגד ישראל הן של ערבים ומוסלמים עם כמה אנשי "מצפן" המייצגים רק את עצמם. גם הימין אינו רוב גדול בשום מקום אפילו לא בקרב אנשים ממוצא אירופי, שכן בכל המדינות יש מפלגות שמאל גדולות. גם הימין עצמו אינו מונוליטי. המרכז-ימין קרוב יותר לשמאל מאשר לימין הקיצוני (לה פן, היידר).
כאשר לא מתמכרים לתחושת ה"רק אני מבין את המצב באמת וכל האחרים כסילים", אפשר לזהות שבאירופה התפתחה קבוצה (הקיימת גם אצלנו) שהיא בעלת השפעה רבה יותר מאשר השמאל הקיצוני. לתפיסת העולם של קבוצה זו, שיש לה השפעה גם בשמאל וגם בימין, קורא ג'ון קיגן אולימפיאניזם. היא פוסלת באופן מוחלט שימוש בכוח ומאמינה שסיכסוכים יש לפתור באמצעות משא ומתן, חקיקה וגופים בינלאומיים. שורשי התנועה הזו מגיעים 150 שנה אחורה לעידן הפוסט-נפוליאוני.
אם חסידי הימין יסכימו לרדת לרגע מבימת הצדקנות העצמית האולימפית שלהם, הם יבחינו בכך, שרבים מתנגדים לארה"ב, ישראל, ולאלימות המשטרה לא בגלל שהם כסילים וסבורים שסאדאם חוסיין הוא צדיק הדור, אלא משום שהם מסיבות היסטוריות (2 מלחמות עולם) סולדים מכל שימוש באלימות צבאית או משטרתית.
קיגן מסביר שהתפיסה האולימפית הזו יכלה להתבסס במערב אירופה, בעיקר משום שלא היו שם קונפליקטים בלתי ניתנים ליישוב. הקונפליקטים האלו "נזרקו" מחוץ לגבולות האיחוד לאזורים נידחים במזה"ת ובבלקן (ליתר דיוק כאשר הם פרצו בבלקן, הם הוכיחו עד כמה האולימפיות הפכה את האירופאים לאימפוטנטים וארה"ב היא שנאלצה לרסן את ההתפרצות).
מנקודת מבט זו, להתנגשות עם המהגרים, יש חשיבות רבה, שכן היא מביאה את מגבלות האולימפיות הביתה. לא ניתן להבטיח למהגרים תעסוקה מלאה ורמת חיים גבוהה (כפי שלא ניתן להבטיח זאת גם לאזרחים הישנים). הדרישה להעברת משאבים מן האזרחים האחרים אל המהגרים (מה שקרוי שיוויון) היא לא הוגנת ולא ריאלית. דרישת המהגרים ודובריהם (בן סימון) היא אבסורדית (מה גם שההגירה עצמה היא אחת הסיבות לאבטלה, לירידת רמת החיים שלהם ושל זולתם גם יחד).
יחד עם זאת, אין סיבה לאופטימיות מיוחדת בישראל. המכשלה היא שלבעיה הזו יש פתרון פשוט, שכל עולצי הימין הישראלי באופן אופייני משתדלים להתעלם ממנו. הפיתרון הוא שינוי והקשחה של מדיניות ההגירה וחוקיה. הקפדה על זכויותיהם של מהגרים אזרחים, אך גירוש ורדיפה של אלו הנמצאים באופן בלתי חוקי וכן הטמעה "ציונית" של המהגרים נוסח מה שקורה בצרפת. רק חלק זניח של המהגרים הם מוסלמים קנאים ואנטי-אירופאים קיצוניים. ואלו (בעיקר מנהיגיהם) יצטרכו למצוא מקלט אחר. בניגוד למגמת הרב-תרבותיות (השייכת לאולימפיאניזם ולאו דוקא לשמאל הקיצוני) לאזרחי המדינות יש את הזכות הטבעית לכפות את תרבותם שלהם. מי שחשוב לו שנשים ילבשו רעלה בצרפת ושילדים אפריקאים יקבלו תזונה אפריקאית בחינוך הכללי באנגליה, פשוט נמצא במקום הלא נכון. אין שום צדק "טבעי" בדרישה לקבלת תרבות המהגר. זה עניין הנתון להחלטתו ורצונו של הרוב הדמוקרטי. אתה חייב לקבל מגבלות של ילדיך, אך אינך חייב לאמץ ילדים עם מגבלות כאלו.
מדוע אני סבור שהפתרון פשוט? משום שהאולימפיות האירופית, הביאה למצב חוקי אבסורדי. חוקי ההגירה הם תערובת של הצקה למהגרים עם "זכויות אדם" אבסורדיות. לדוגמה: אם מהגר בלתי חוקי מספיק להשמיד את ניירותיו לא ניתן לגרש אותו (מן הסיבה ההגיונית שאין לאן). זה אולי חוק יפה, אבל גם חוק המטרפד את יכולת השליטה של מדינות האיחוד בהגירה.
אם הפרעות לא יביאו להשתלטות של ימין כסילי (לא פחות מן האולימפיסטים). יש להניח שממשלות מרכז יקשיחו את התחיקה ובעיית המהגרים תרגע, כך שיהיה אפשר לחזור ליחס האולימפי כלפי איזורים נידחים שאינם חלק מן העולם התרבותי. אימפריות מגינות על וילות בג'ונגל, רק כאשר זה לא עולה להן יותר מדי.
דילמה קשה 344318
הכל טוב ויפה, רק שלא מדובר על מהגרים, אלא בני דור שני בצרפת.
דילמה קשה 344326
גם מהגרים וגם בני דור שני.
דילמה קשה 344459
אכן צריך להניח כי מהגרים בלתי חוקיים מעורבים מעט מאוד בפלילים.
לדעתי גלי ההגירה רק ילכו ויגברו עם הזמן ולכן בחשבון כולל הבעיה היא ההגירה ולא המהגרים הישנים. המכשלה שיוצר האולימפיאניזם בכל מדינות המערב (ולענין זה גם ישראל) היא קיומם של חוקי הגירה מטורללים. אי תיקונם עשוי ליצור לאורך הזמן מגמה של הסלמה במהומות האלו.
האם יש מקום לשמחה אצל חסידי נתניהו בישראל? מסופקני. צ"ל לזכור כי בעיר כמו פריס עם נגישות ומיידיות התקשורת ההמונית, די בהשתוללות של כמה עשרות צעירים עבריינים, כדי ליצר תדמית של מלחמת מעמדות. צריך לזכור שמהומות דומות וגרועות מהן מתרחשות כבר עשרות שנים בד' אמריקה אצל מהגרים מן הכפר לעיר, והדבר אינו מותיר את רישומו בתקשורת.
צריך להניח כי הרעש הגדול סביב מאורעות שהם די שכיחים בשכונות עוני מכל הסוגים, נובע דוקא מכך שהמתפרעים הם מהגרים ולא מחומרת המאורעות. הצרפתים מצפים שגם בני הדור השני ינהגו כאורחים ולא כבני בית. ולכן הרוגז הרב על מה שקורה.
אני חוזר וטוען שהבעיה היא לא רצינית. מה שהשלטון באירופה צריך לעשות הוא כמה צעדים שאין התנגדות חזקה לביצועם:
א. לסיים את ההגירה. טמיעת המהגרים היא כוח חזק מאוד שיש למעשה רק 2 דברים העוצרים אותה: המשך זרם ההגירה ודתיות של המהגרים. לכן יש לרסן את ההגירה (למשל ע"י אזרחות על תנאי לאורך שנים) ולמנוע הגירה של מוסלמים אדוקים. ברגע שעשית זאת, הטמיעה תקרה מאליה.
ב. ברמה המיידית צריך לעשות מה שבלאו הכי עושים: יד קשה כלפי המתפרעים.
ג. בהמשך, באופן טבעי כספים יוזרמו לכוחות הבטחון שישמשו בעיקר כדי לגייס את בני המהגרים.
ד. מאחר ובסופו של דבר המהומות מקבלות גוון אידיאולוגי כתוצאה מפעילות של מספר קטן מאוד של מטיפים קנאים, צריך לאתר אותם ולהיפטר מהם.
דילמה קשה 344705
''אתה חייב לקבל מגבלות של ילדיך, אך אינך חייב לאמץ ילדים עם מגבלות כאלו''

כן רק שפה מדובר בילדים שאימצת ואז אח''כ החלטת שאתה לא אוהב את המגבלות שלהם.
דילמה קשה 344709
אני חושב שהניתוח של קיגן לא תואם את הקבוצות הקיימות. הוא נשען על הניסיון לייצר "רציונליזציה" של האליטות-הטראנס-גלובליות.
דינמיקת ההתחזקות של הימין-מרכז לכל אורך אירופה, עומדת באופן לעומתי ומנוגד לאותן שקיגן מכליל בגסות תחת הכותר "אולימפיאנים".

ההגדרות כיום של 'ימין' ו'שמאל' (בוודאי בישראל) הן אלסטיות-אבל מה שמתרחש לכל אורך אירופה מעיד בכוון שונה לחלוטין. מפלגות לאומיות חוזרות לשלטון לכל אורך אירופה גרמניה, הולנד, דנמרק, פולין(מפלגת "חוק וצדק" הפולנית והשמרנית-נוצרית בגרמניה שתיהן אגב תומכות בצורה מובהקת יותר לעומת המפלגות היריבות בישראל). ותופשות היום גם את התפקיד של השמאל-החברתי של הגנת זכויות עובדים מפני פתיחת הגבולות-גלי ההגירה- הגלובליזציה.

"לתפיסת העולם של קבוצה זו, שיש לה השפעה גם בשמאל וגם בימין, קורא ג'ון קיגן אולימפיאניזם. היא פוסלת באופן מוחלט שימוש בכוח ומאמינה שסיכסוכים יש לפתור באמצעות משא ומתן, חקיקה וגופים בינלאומיים. שורשי התנועה הזו מגיעים 150 שנה אחורה

אתה כותב:
"הם יבחינו בכך, שרבים מתנגדים לארה"ב, ישראל, ולאלימות המשטרה לא בגלל שהם כסילים וסבורים שסאדאם חוסיין הוא צדיק הדור, אלא משום שהם מסיבות היסטוריות (2 מלחמות עולם) סולדים מכל שימוש באלימות צבאית או משטרתית."

מי הוא לדעתך ה'ימין' האולימפיני למשל בישראל (מר"צ שלום עכשיו/ יש גבול)?
אפילו במפלגת שינוי שיש לה מאפיינים טרנאס-גלובליים המקדמים פירוק הזהות ו"פתיחת הגבולות" לטובת קבוצה מאוד מסויימת -יש תמיכה מלאה בסיכולים ממוקדים והשמדה של אויבים.

אין לי בכלל שמץ של ספק שלו מקרה רצח ואן-גוך ע"ע הולנד -יתרחב עוד קצת לפרומיל מהאינתיפדה שאנו סופגים -משמע כמה עשרות של אזרחים הרוגים חפים מפשע -המשאיות או יותר נכון מטוסי הצ'ארטר בהמוניהם יתחילו לצאת מלאים בפקודה - מכל אירופה אל היעדים המועדפים טוניס, מרוקו, אלג'יר אינדונזיה וכו'.
הפועלים שאף פעם לא היו לשמאל 345486
מבלי להכנס לכל פרט ופרט, אני מקבל הן את עיקר הדברים של גלגמש והן את שלך (אין לי כוח לנסח את הסינטזה).
זאת בהסתייגות אחת גדולה: הבעייה אינה בעיית מהגרים קלאסית. מדובר במהגרים בעלי מנטליות מסויימת, כזו המבדילה אותם מכל אוכלוסיות המהגרים האחרות לעולם החופשי. זו המנטליות שהשאירה אותם עד כה (דור שלישי) וגם בעתיד הנראה לעין, כפועלים שאף פעם לא היו לשמאל מבחינת:
1) חוסר הניידות החברתית של רובם הגדול, עקב תרבות מפגרת ומסתגרת, המונעת מהם השכלה רלוונטית, גם כאשר המדינה עוזרת להם כמיטב יכולתה.
2) הזעם והתודעה המעמדית (הנכללת בשנאת האחר באופן כללי, אבל מי שם לב...).
3) מבחינת הנכונות לפעול באלימות.
4) מבחינת היותם אנטי-לאומיים מושבעים, כמו שפועל צריך להיות בתאוריה (כל עוד מדובר בלאום הצרפתי/אירופי כמובן, אבל מי שם לב. הם גם לא נדרשים לאחווה מעמדית על לאומית). זאת בניגוד לפועלים המסורתיים, שחוסר השכלתם הופכת אותם לא פעם אותם לטרף לימין, גם כאשר הוא דופק אותם (זה לא רק אצלנו ככה). במקרה זה, השמאל האירופי יכול להיות סמוך ובטוח שהפועלים הללו, כבר לא יערקו ממנו למחנה הלאומי. הם "שלו".

איני רואה את בעיית המהגרים המוסלמים באירופה כקשורה לעוני או למעמד חברתי, אלא למנטליות ולתרבות קשיחה שאינה מוכנה לקבל את האחר, שאינה מוכנה לשאוב חוכמות חיצוניות, העויינת את החופש. כל הדירות והקצבאות שיספקו לאוכלוסיה כזו לא יעזרו אם לא יבוא שינוי מהיר וחד בנושא זה. הבעייה אינה החברה הצרפתית, הדנית, הגרמנית, הבלגית, הישראלית, הבריטית או המודלים שלהן לשילוב חברתי - עם שימור תרבות המקור או בלעדיו. הבעייה היא התרבות של אותה אוכלוסיה והלחץ צריך לבוא בכיוון זה, ללא חשש מהתנשאות. יש דברים גרועים מהתנשאות.

עוד נקודה שאיני יודע אם כבר הזכרתי, שמתקשרת לי משום מה לדיון - היחס השלילי של השמאל האירופי ללאומיות היהודית לעומת יחסו החיובי ללאומיות ערבית. מעבר לאנטישמיות המסורתית והחדשה והאהדה למי שנתפס כאנדרדוג (הערבים כמובן) ותבניות החשיבה הפוסט-קולוניאליסטיות -
היהודים נתפסים במידה רבה כקוסמופוליטיים ביסודם, כך שמדינת ישראל נתפסת כצמצום קבוצת ההזדהות מן העולם כולו לבני אותה הדת - מה שנתפס כהסתגרות ראקציונית, בניגוד לכיוון אליו הולך העולם...
זאת בעוד שהתנועות הלאומיות הערביות (הפיקטיביות, למי שקצת מכיר) נתפסות כהתקדמות - מרמת ההזדהות השבטית לנאמנות ומחוייבות ברמה רחבות יותר ועל כן הן נראות משם כתנועות שחרור.

מכאן אני מפקיר תגובה זו לאפליקציית העריכה האוטומטית של האתר. נקווה לטוב.
מותו המעניין של היידר 494568
הכיצד זה לא ראינו על כך מלה באתר?
עליי לציין שדי השתעשתי...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים