שכר ועונש 344194
הרב יואל בן נון רומז שההתנתקות מגוש קטיף היא עונש על רצח רבין: "יש קטרוג עצום בשמיים ובארץ נגדנו, כל העולם צפה וראה איך כל תפילותינו וזעקותינו מושבות ריקן. איך ייתכן שלא קם אף אחד שיש בו יראת שמיים לומר: "ה' מצא את עוון עבדיך?". רבין ז"ל היה תומך מובהק בגוש קטיף כגוש של התיישבות למופת. כך אמר עוד בנאומו האחרון בכנסת. הוא גם החליט על כבישים עוקפים ליישובים ביו"ש שאיפשרו להתיישבות להתקיים, לא עקר אפילו יישוב אחד והתעקש על זה. איך ייתכן, שאין מן הרבנים אינו רואה את החטא ועונשו?"

שכר ועונש 344207
צר לי על הרב יואל בן נון שבמקום להתעסק במה שהוא עשה טוב מאוד - לימוד התנ"ך (הוא מהטובים במורי התנ"ך), יצא להתעסק בפוליטיקה.

עד כמה דבריו על רבין הם אנאכוניזים משולל יסוד ניתן להבין אם נשווה את דעותיהם של שאר הפוליטיקאים סביב רבין לפני 10 שנים למה שהם אומרים היום. כמו כן, ניתן להשוות את דבריו של רבין ב 1985 לדעותיו ב 1995. המסקנה הברורה היא שתחזית סבירה על רבין היא שהוא היה עושה אותו דבר כמו שרון/נתניהו/ברק/ פרס.

אין ספק שיש קטרוג עצום בשמים, אולם איני חושב שהסבריו מתיישבים עם העובדות. הייתי גם שמח אם הוא היה בודק את מהלכיו הוא ב 30 השנים האחרונות ומסביר לנו אם היו טעויות במהלכיו ‏1.

1 אני אגב מסכים עמו שפעולות המחתרת לא היו נכונות וגרמו לנזק גדול.
אין ספק שיש קטרוג עצום בשמים 344209
אין ספק. ברור.

אבל איך *אתה* יודע? כי זה מתאים לדעה שלך.
אין ספק שיש קטרוג עצום בשמים 344212
קטרוג על מפעל ההתנחלויות. על זה לפחות אנחנו מסכימים?
אין ספק שיש קטרוג עצום בשמים 344215
משמים?

אין קיטרוג על "מפעל" ההתיישבות האדנותי. יש כישלון מוחלט של האידאולוגיה הדתית.

החשבון מוגש לכ ו ל ם.
שכר ועונש 344235
נדמה לי שאפשר לברך שהחיינו. פעם ראשונה שאני יכול להסכים לכל מילה בתגובה שלך.
חבל רק שאתה לא מחיל את הצעתך הנבונה לרב בן-נון גם על שאר הרבנים ובא לציון גואל.
שכר ועונש 344489
חבל שקלקלת. עכשיו אני צריך להפנות את תשומת לבך לכך שבעצם אנו חלוקים. כוונתי בפוליטיקה היתה לתכסיסים הפוליטיים ולשאר זוהמה. במובן זה אני מסכים איתך שרוב הרבנים שמתעסקים בזה (להכנס לקואליציה / לא להכנס, לרוץ ביחד או בנפרד, לאיים ולא לקיים), היה עדיף שלא ייכנסו לזה. כדי להצליח בדברים האלו צריך כמה תכונות שאינן הולכות ביחד עם לימוד תורה והגינות.

אתה, לעומת זאת, כנראה מתכוון בפוליטיקה לענייני מדיניות ציבורית, כמו האם יש לקיים פקודה להשתתף בשוד. בעניין זה, אני מעדיף שהרבנים ידברו, ועובדה היא שרובם (אלו שלא ערבבו פוליטיקה עם תורה) הביעו קול מוסרי מאוד ברור.
איפה הקול המוסרי הברור? 346660

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים