בתשובה לקהלת, 11/11/05 18:45
פושעי רדמונד לדין 345594
בקשר לפסקה הראשונה שלך, או השניה שלי - לא זו הנקודה מבחינתי.

בקשר לפסקה השניה שלך, ענית את התשובה הנכונה.
אבל אמרת שלא ברור לך מה יש פה לתפוס.

לדעתי יש מה לתפוס.
חוקי המדינה זה לא תורה מסיני. אנשים עוברים את המהירות המותרת ומעתיקים תוכנה כל הזמן, וזה רק קצה הקרחון.
חוקי המדינה הם לא החוקים היחידים. יש חוק שמיים, חוק בינלאומי וכו'.

כשמדברים על פקודה בלתי חוקית בעליל - הכוונה היא למשהו הרבה יותר בסיסי. לא סעיפים בספר חוקים.
מדובר על טוב ועל רע. על מכנה משותף כל כך רחב ומוסכם מה זה בכלל הדברים האלו, שכל מי שמערער עליו, הוא רע.
פושעי רדמונד לדין 345613
אצלי בלתי חוקי בעליל עדיין נושא קונוטציות צבאיות, לכן ברשותך אשתמש בביטוי השקול לטעמי, בלתי מוסרי.
כמובן שחוק המדינה הוא לא אמת מידה למוסר.
לדעתי זה לא מוסרי לרצוח אדם בגלל מוצאו, אני חושב שרוח היהדות באלפיים השנים האחרונות לפחות היא זהה, גם על מצוות בתורה ועל הציווי האלוהי מותר לערער לכיוון שנראה מוסרי, שתי דוגמאות שקופצות לי הן כשבא ה להחריב את סדום ואומר לו אברהם "חָלִלָה לְּךָ מֵעֲשֹׂת כַּדָּבָר הַזֶּה, לְהָמִית צַדִּיק עִם-רָשָׁע, וְהָיָה כַצַּדִּיק, כָּרָשָׁע; חָלִלָה לָּךְ--הֲשֹׁפֵט כָּל-הָאָרֶץ, לֹא יַעֲשֶׂה מִשְׁפָּט"
כמו כן ישנו מקרה בו ישראל נצתווה להילחם, אך במקום זאת הם קוראים לשלום, אם כי נשתכח ממני מקום הפסוק.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים