בתשובה למשה קליין, 24/11/05 19:30
איך אומרים ביהדות 348724
אם יורשה לי להעיר, רעיונות פילוסופיים (בניגוד למתמטיים) הם כל כך נזילים, שנשארת רק הצורה שלהם. כלומר, אין דין טקסט שאומר שעל אדם להיות מודע לעצמו, ולראות את העולם בידיעה שהוא חלק ממנו, כדין אדם שאומר שהמתמטיקאים-שכחו-את-מהותו-של-הרצף-כלא-בנוי-מאיברים-מובחנים-היטב-כי-הם-מתעלמים-מהמשמעות-של-המילים-תוך-אמירת-''אני-לא-יודע-שאני-יודע''-שהיא-התעמלות-מהתודעה-שלהם-עצמם-שמשפיעה-על-האובייקטים-המתמטיים-ומביאה-אותם-לסופרפוזיציה-ולכן-שפת-המתמטיקה-שמתעלמת-מרמות-האי-ודאות-של-המספרים-והאוספים-ועומדת-בבסיס-הפיתוחים-הטכנולוגיים-גרמה-להירושימה-ונגאסקי-ותגרום-לסוף-העולם.
איך אומרים ביהדות 348728
המתמטיקה היתה ותשאר לעולמי עד הבת של הפילוסופיה.
הפילוסופיה היא האומנות העילאית של הטלת הספק כולל בפרדיגמה שקיימת כבר 2,500 שנים. אבל הנה הסתבר לי היום במקרה ולשמחתי, כי כבר לפני 2000 שנים במקורות היהודיים יצרו את השפה המדעית של התודעה.
איך אומרים ביהדות 348738
האם תוכל לספר מה כתב הרמח"ל (או מקור יהודי אחר) כדי שנוכל להשוות בין דבריו לדברי דורון, שהבאתי בתמציתיות בתגובה 348724?
איך אומרים ביהדות 348742
ספר אדיר במרום הוא ספר של הרמח"ל ופרושו על האידרא.

(210-211) ספר אדיר במרום ח"א - ולבתר זימנא הוי מסתכל בהאי פרסא

מעתיקין. ובסוד התלבשו נקרא, טמיר מטמירין. ובתיקונוי - *ידיע*** ולא *ידיע***,

המאציל את הז' תחתונות מבחינת לא *ידיעא*** לבחינת *ידיעא***, אז היה ענין הצמצום

(218-219) ספר אדיר במרום ח"ב - פירוש מאמר ארימת ידי )המשך(

והיא כללות כל הע"ס שיוצאים מבחינת דלא *ידיעא*** לבחינת *ידיעא***, כמ"ש כבר. ועם כל

(220-221) ספר אדיר במרום ח"ב - פירוש מאמר ארימת ידי )המשך(

זה, זה אינו בבחינת ידיעא לגמרי, אלא הוא בחינה אמצעית בין דלא *ידיעא*** *לידיעא***,

(222) ספר אדיר במרום ח"ב - פירוש מאמר ארימת ידי )המשך(

לא נודע, כי לא הגיעו עדיין לבחינת ידיעא, אלא הוא חלק אמצעי בין לא *ידיעא***

(223) ספר אדיר במרום ח"ב - פירוש מאמר ארימת ידי )המשך(

*לידיעא***, והוא השגחת הא"ס ב"ה על נאצליו כנ"ל. וכבר שמעת כי ז"ס שער הנ' שנאמר

(224-225) ספר אדיר במרום ח"ב - מאמר יחוד היראה

שבזה תלוי כל ענין *ידיעת*** התורה, ואיך *הידיעה*** מתוקנת - הולך הכל לפי )ה(סדר

(226-227) פירוש מאמר ארימת ידי בצלותין

עולמים. והיא כללות כל הע"ס שיוצאים מבחינת דלא *ידיע*** לבחינת *ידיעא***, כמ"ש כבר.

(228) פירוש מאמר ארימת ידי בצלותין

ועם כל זה, זה אינו בבחינת ידיעא לגמרי, אלא הוא בחינה אמצעית בין דלא *ידיעא***

(229) פירוש מאמר ארימת ידי בצלותין

*לידיעא***, והוא מה שמשגיח הא"ס ב"ה על נאצליו ומתדבק בהם. והוא כדמיון הכבוד

(230) פירוש מאמר ארימת ידי בצלותין

לא *ידיעא*** *לידיעא***, והוא השגחת הא"ס ב"ה על נאצליו כנ"ל. וכבר שמעת כי ז"ס שער
איך אומרים ביהדות 348756
אני אמנם לא לגמרי מבין אותו, אבל אני לא רואה איפה הוא מדבר על תודעה מודעת לעצמה, או על כל דבר אחר שמזכיר את רעיונותיו של שדמי. גם אם תראה לי שהוא מזכיר רעיונות שהעלה דורון, אז (במונחים של תגובה 348724) הוא יותר קרוב ל"על אדם להיות מודע לעצמו, ולראות את העולם בידיעה שהוא חלק ממנו" (טענה שלא יפתיע אותי אם תמצא במקורות קיימים) מאשר לטענות של דורון, שהן קיצוניות הרבה יותר.
איך אומרים ברמח''ליטית מדוברת 348744
או! נכון שעכשיו, בעקבות תגובה 348742 הבנת הכל? - הכל!!
איך אומרים ברמח''ליטית מדוברת 348747
אם לא ממש הכל, לפחות את הקבוצה הריקה הוא הבין בוודאות.
איך אומרים ברמח''ליטית מדוברת 348750
אי ידיעת המספר ( אי תרתי משמע)
פרושה גילוי תכונת המובחנות של המספר

למספר יש 3 דרגות של ידיעה:

1) מונה
2) סודר
3) מובחנות

זו כל התורה על אצבע אחת.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים