בתשובה לד.ק., 30/11/05 20:13
לא כמובן, אבל... 350424
א. אני מקבל את כלל השלישי הנמנע.
ב. כשאמרתי ''המונים'' התכוונתי ל''כולם''.
לא כמובן, אבל... 350427
א. אני לא חושב שאתה עושה בו שימוש נכון. לפי השימוש שאתה עושה בו, לגבי כל טענה אפשרית בעולם, או שאנחנו מניחים אותה, או את שלילתה. כלומר, אנחנו או מניחים "העולם מתחמם" או "העולם לא מתחמם". או "שרון יזכה בבחירות" או "שרון לא יזכה בבחירות". זה באמת נראה לך הגיוני להניח כ"ך הרבה הנחות?

ב. כשאני אמרתי "כולם" התכוונתי לכולם. למדענים, לפילוסופים, למנהיגים, למתימטיקאים, לזמרי אופרה ולנפחי-פלדה. העובדה שהאמונה הזאת היא כ"ך מושרשת בתרבות שלנו היא סיבה טובה לדעתי לחפש ראיות לאי-קיומו של אלוהים לפני שאנחנו מחפשים ראיות לקיומו. בכל מקרה היא סיבה טובה, לפחות במישור הפרגמטי, לא להניח את אי-קיומו.
לא כמובן, אבל... 350431
א. צודק, אני חוזר בי.
ב. אני לא מסכים עם הטיעון הראשון, אבל כן עם השני.
לא כמובן, אבל... 350432
זה מספיק בשבילי :)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים