בתשובה לאסף עמית, 14/09/01 15:50
חזירות 35198
אמת, ההסבר הזה לא נעלם מעיני כשכתבתי את התגובה. אבל, כידוע לכולנו עניין ההתאבדות למען הג'יהאד אינו מעוגן בחוק המוסלמי, וכדי ליישם אותו נדרשו פרשנויות שונות ומשונות השנויות במחלוקת קשה ברחבי העולם המוסלמי. ידועים חכמי הדת הסעודים שמתנגדים בכל תוקף להתאבדות וטוענים שבכל מקרה היא אינה לגיטימית. תאר לך מצב שבו על כל הקשיים ההלכתיים, יתווספו קשיים נוספים בדמות המחלוקת על ראש החזיר. מה תהיה הפסיקה החדשה? "למען אדמה מותר להקבר בטומאה"? ברור שתהינה לכך התנגדויות רציניות. עניין זה יקשה ועוד איך על המתאבדים הפוטנציאלים שמתאבדים בשם הדת, ואולי אפילו יסכל את תוכניותיהם.
חזירות 35231
אין לי דעה מוצקה בעניין, אבל נדמה לי שצעד כזה מצד ישראל עלול דווקא ללכד את הפוסקים, גם חלק מאלו שהתנגדו.

חוץ מזה, נדמה לי שלמי שרוצה להתאבד בפיגוע די בפוסק יחיד שיתיר זאת (''עשה לך רב''). כלומר, הוא מחפש היתר דתי ולא נאלץ לעשות זאת עפ''י הדת.

אך אולי כדאי להפיץ שמועה על קבורה בעור חזיר, שמועה שתוכחש נמרצות ע''י הגורמים הרשמיים, אך עדיין ישאר חשש. יתכן שזו נקודת האופטימיזציה של היתרונות והחסרונות של צעד כזה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים