בתשובה לסמיילי, 13/12/05 18:08
כסף קל ליעקב 354091
לטעות שהמפלגה של שרון תקבל פחות מ 32 מנדטים? חבל שאני עקרונית לא מהמר. בעסה.
כסף קל ליעקב 354092
אם אתה בטוח, זה לא הימור.
כסף קל ליעקב 354095
אבל אני מקבל כסף מטפשים שחשבו שהם ירוויחו. זה קצת לא הגון. הם הרי לא באמת חשבו שהם יפסידו ולא התכוונו לתת לי את הכסף.
כסף קל ליעקב 354099
הטיפשים ההם כבר נתנו את הכסף שלהם. השאלה האם אתה תקבל אותו או מישהו אחר. אני לא יודע מה קורה באתר הספציפי המדובר, אבל בדרך כלל הרווחים נקבעים על בסיס מה שיש בבנק עכשיו.
כסף קל ליעקב 354094
למה אתה לא מהמר? (תחשוב כמה כסף אנחנו מפסידים בגלל העקרונות שלך)
כסף קל ליעקב 354096
ושוטה הכפר היה שואל: אתה גם לא עושה ביטוח?
כסף קל ליעקב 354102
ביטוח זה משהו אחר לגמרי. אני משלם כדי לממן צרות של אחרים כדי שאם לי תהיה צרה הם ישלמו בשבילי. אני יודע שהכסף הולך כמו שהשאר יודעים. אנו לא יודעים למי תהיה צרה אבל אנו מתחייבים לממן את זה שקרה לו האסון.

לעומת זאת, בהימור זה משחק סכום אפס (בחסר כמובן). אני משלם רק כדי לזכות. מקור הזכור לי הוא בסנהדרין פרק ג, על משחקי בקוביה ומפריחי יונים.
כסף קל ליעקב 354104
ביטוח זה פשוט הימור נגד עצמך. אתה מהמר שיקרא לך משהו רע, ואם הימרת נכון (=קרה לך משהו רע) אתה מקבל את הכסף. שניהם משחקי סכום אפס (בחסר כמובן). בשתיהן אתה משלם רק כדי לזכות. אין הבדל. אם התורה אוסרת להמר, היא צריכה גם לאסור על ביטוח.
כסף קל ליעקב 354121
תגובה 354102. היסוד הנפשי הוא המשמעותי.
כסף קל ליעקב 354138
''אני משלם כדי לממן צרות של אחרים כדי שאם לי תהיה צרה הם ישלמו בשבילי''.
נשמע כמו סולידריות חברתית. אני לא זוכר אם אתה בעד אבטחת הכנסה ודמי אבטלה. בכל מקרה, העיקרון דומה.
כסף קל ליעקב 354139
אין כל רע בסולידריות, כל עוד לא כופים אותה עלייך. כשכופים אותה עלייך, היא ''סולידריות'' כמו שהמחוייבות האישית בבית הספר הייתה ''התנדבות''.
להיות עם חופשי בארצינו 354161
די לכפייה
להיות עם חופשי בארצינו 354197
אם די לכפיה אז די למיסים, די לשרות צבאי, די לחוקי התנועה. על פי גדי: מיסים בהתנדבות, שרות צבאי בהתנדבות, חוקי תנועה בהתנדבות.
להיות עם חופשי בארצינו 354203
אני מבקש ממך לא לייחס לי עמדות שלא הבעתי, וגם איני מתנדב להביע.
להיות עם חופשי בארצינו 354254
גם אם יש דברים שמוכרחים לכפות זה לא מצדיק את כפייתם של דברים אחרים.

הנה העמדה הדמגוגית המקבילה בהתאם להגיון שלך:

על פי איציק ש.: עזרה הדדית בכפיה, עבודה בכפיה, חשיבה בכפיה.
כסף קל ליעקב 354191
אבל אם לא כופים עליך כלום, זאת לא כפיה?
כסף קל ליעקב 354192
''ביטוח זה משהו אחר לגמרי. אני משלם כדי לממן צרות של אחרים כדי שאם לי תהיה צרה הם ישלמו בשבילי. אני יודע שהכסף הולך כמו שהשאר יודעים. אנו לא יודעים למי תהיה צרה אבל אנו מתחייבים לממן את זה שקרה לו האסון.''

זאת לא הגדרה מדויקת. העסקה היא בינך ובין חברת הביטוח - לא בינך לבין שאר המבוטחים. במקרה של אסון, חס וחלילה, חברת הביטוח משלמת לך מבלי שהדבר משנה את התנאים מהם נהנים (או סובלים) שאר המבוטחים וההיפך.

אני חושב שאם רוצים לעמוד על ההבדל בין זה לבין הימור אולי כדאי לחפש את התשובה במניע. מה שמניע אנשים לעשות ביטוח הוא הרצון בביטחון בעוד שמה שמניע את המהמרים, כך נדמה לי, הוא יצר ההרפתקנות.
כסף קל ליעקב 354255
אני חושב שנוח יותר להתסכל על ביטוח כעל עיסקה בינך לבין שאר המבוטחים, בתיווכה של חברת הביטוח.
כסף קל ליעקב 354448
זה אולי נוח יותר אבל זה בהחלט לא נכון.
כסף קל ליעקב 354265
להיפך. אתה עתיד ללמד את המהמרים האחרים לקח כואב, שיצרוב את תודעתם ויוציא אותם אחת ולתמיד ממעגל ההרס העצמי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים