זכות אינה נלקחת בכוח הזרוע-ניתנת 35585
כל הנושא של ניסויים בבעלי חיים וניצולם בכלל למטרות שונות של האדם הוא טעות מוסרית חמורה ביסודה. האדם משום מה חושב שכיון שהוא חזק יותר ויש לו היכולת אז יש לו גם הזכות. אבל זכות אמיתית, הומאנית, מוסרית - אינה נלקחת בכח הזרוע כפי שעושה האדם לגבי נושא זה ובכלל (התעללות בהם, שימוש לתעשיית מזון,עור, בשר, קרקס, ועוד) - היא ניתנת !
האדם לקח אותה בכח הזרוע ולאחר מכן סיפק לעצמו צידוקים על גבי צידוקים...למען המדע, למען הצלת אנושות, למאכל כי לפעמים בימי קדם גם לא היתה ברירה אחרת...(ולא כעת כשיש שפע של ברירות מלבד שחיטת חיות). כך גם בנושא זה של ניסויים בבעלי חיים. האדם מספק לעצמו כשליט גם את הצידוק ! והרי אין מי שיערער עליו...זו למעשה דיקטטורה !
אז לפחות צריך לצאת מהקטע הזה של "צידוק" ולבחון את הדברים מעומק מוסרי ראוי ולא דברים שהיו מקובעים אצל אנשים שנים !
שכחתם שלפני לא מספר רב של דורות היו נהוגים גם מלחמות אדם בחיות טרף ? גלדיאטורים? או העבדות עצמה...גם אז דברים אלה היו נעשים בחסות החוק, הם היו מקובלים, וגם להם היו "צידוקים " שונים !
אך תופעות אלה כמו הניסויים בבעלי חיים היו לא הומאנים ולא מוסריים, לא הכרחיים (יש ויש גם חלופות לניסויים) ועובדה הם הופסקו !
הם אינם מקובלים יותר. הם נעשו באותה צורה של לקיחת דברים וזכות לעשות מעשים מסוימים בכח הזרוע וניצולם של חסרי ישע !
אז בבקשה - לפחות טלו קורה מבין עיניכם וקיראו את ספרו של פיטר סינגר שחרור בעלי החיים ! דווקא אלה שבעד הניסויים ! ורק אלה ! ואחכ בואו הנה תסתכלו לנו בעיניים ותגידו לנו אם הוא צודק או לא !
אבל למי מכם באמת יש האומץ והכח הנפשי לעשות זאת ????
תוך הסתכלות בעיניך הוירטואליות 35602
פיטר סינגר טועה.

ואוו! זה דרש אומץ וכח נפשי.
תוך הסתכלות בעיניך הוירטואליות 35656
מי שטוען שצד אחר טועה בד''כ אומר מדוע. אלא אם כן אין לו מה לומר בעצם...רק לא...כח נפשי צריך לא רק לומר טועה...כח נפשי לפעמים דרוש הרבה הרבה הרבה יותר - לומר טעיתי ...
תוך הסתכלות בעיניך הוירטואליות 35963
מי שטוען שצד אחד צודק בד"כ אומר מדוע. אלא אם כן אין לו מה לומר בעצם... טוב, נשים את המראה בצד.

בונבונייטה - ההודעה המקורית שלך לא הכילה ולא בדל נימוק יחיד. מחיתי על כך בהודעה לא מנומקת משלי. (לא מנומקת ולא הוגנת - כלל לא קראתי את פיטר סינגר).

ואגב, בניגוד למה שהחתך הסופי חושב, אני אפילו לא צריך לנמק ראשון. אני בצד ש*עם* הסטטוס קוו. מקובל שהרוצה לעשות שינוי מנמק מדוע.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים