בתשובה לא. ד., 05/12/05 12:47
תיקונים 356136
העולה מדבריך, שהנחרצות בה קבעת ''אסור בהחלט'' היתה מיותרת.
תיקונים 356339
אני סבור שלא, מהסיבות הבאות:

1) מחלוקות בין אחרונים הם דבר שבשגרה אבל תמיד נשאלת השאלה כיצד לנהוג. לדוגמא: הרמב"ם פסק במפורש שהנוצרים (כנענים בדפו"ר) הם עובדי עבודה זרה. כמעט כל הראשונים חולקים על הרמב"ם בעניין זה (התוספות, הרא"ש ועוד הרבה), אבל נוהגים על-פי פסיקתו המפורשת של הרמב"ם.

2)חדירת הקבלה לפסיקה ההלכתית היא משמעותית מאד. נהוג להחמיר מאד בהלכות שמקורן מהקבלה ויש לכך דוגמאות. המפורסמת שבהם היא איסור הז"ל שמקורה המדוייק הוא בזוהר, והשו"ע פוסק מפורשות שזה העוון החמור ביותר בתורה.
תיקונים 356377
מה זה בדפו"ר, מה זה רא"ש ומה זה שו"ע?
תיקונים 356385
אני מתנצל.

כאשר אני מבין שבן שיחי הוא דתי או חרדי, אני משתמש בראשי תיבות משותפים.

דפו"ר = דפוסים ראשונים
רא"ש = רבינו אשר (מהפוסקים הראשונים)
שו"ע = שולחן ערוך (קודקס ההלכתי)
תיקונים 356388
תודה.
תיקונים 356577
ומה זה הז"ל?
תיקונים 356610
הוצאת זרע לבטלה.

מעכשיו אני אכתוב בלי ראשי תיבות.
תיקונים 356753
מעניין שכדוגמא לחדירת הקבלה הבאת מעשה שאין בו חדירה.
תיקונים 357045
וגם אין בו קבלה...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים