בתשובה לירדן ניר-בוכבינדר, 26/12/05 22:04
ראשית תגובה 357402
אם המניע הוא אמנם חוסר העקביות המשוער בין התמונה שאמונה במסירה תאלץ אותנו לקבל לבין האמנות שאנחנו רואים כמבוססות, אז אני מציע שנדון בדברים האלה. ייתכן שההאמנות האלה אינן באמת מבוססות כמו שנדמה, או שאין כאן באמת חוסר עקביות. ואולי אפילו עקביות מוחלטת זו דרישה מוגזמת, ורק נדמה שהיא בכלל מתקיימת איפשהו.
בכל מקרה, אם זו אמנם הבעיה, אז למה להיטפל למסירה?

---

אני חושד שאנחנו לא משתמשים במילה סבירות באותה דרך. אני לא מתכוון לסבירות במובן של הסתברות. הדוגמה שלך חסרה, מפני שהיא לא נותנת את המשמעות של המאורעות שהיא מתארת. במקרה של מעמד הר סיני, האי-אפשרות של המאורעות הם חלק מהעיקר. במפורש מדובר בשינוי סדרי בראשית. לדחייה א-פריורי של קיום מאורע כזה יש השלכות שלדעתי הן אינן חיוביות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים