בתשובה ליעקב, 29/12/05 14:05
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357954
האם הבנתי נכון שעד שלא תיעשה רפורמה שתחליש מאוד את הכוח של המדינה, אתה תומך ב
"מנהיג חף מאידאולוגיה"
"אשר אוהב את עצמו"
"מושחת ורמאי"
"שודד בתים"
"ומפקיר חיי אזרחים"
?
או שזאת אירוניה עדינה מידי, או שאתה קורא לבחור בשרון (שהוא לשיטתך כל הדברים הנ"ל) כל עוד אין לנו רפורמה כזאת.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357963
לא. אני מנסה להסביר את הפופולריות שלו. חוץ מזה, רובם חפים מכל אידיאולוגיה. מה שמבדיל ביניהם הוא מי יהנה מפירות השוד שלהם.

הציבור בעצם נקרא לבחור בין אלטרנטיבות זהות בשההבדל היחיד הוא מי יהיו המושחתים שיקחו את העמלות.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357970
קראתי פעם אגדה על פצוע שביקשו לגרש את הזבובים מעל פצעיו הוא סירב: "השבעים חוסמים את הרעבים"
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358062
יותר משהוא קורא לנו לבחור בשרון הוא מזהיר אותנו מפייגלין.
איזה כיף, אפשר לדבר על ישראל. 358092
לא. עד כמה ששמעתי את פייגלין הוא בעד צמצום כח השלטון. תשאל אותו.
איזה כיף, אפשר לדבר על ישראל. 358323
לא ממש http://he.manhigut.org/content/view/685/153/
איזה כיף, אפשר לדבר על ישראל. 358324
זה לא פייגלין אלא הלל וייס. הם דומים (לשניהם כיפות) אך לא זהים.

המאמר נכתב כראשי פרקים לדיון, ולא ככזה ראה וקדש. אני מקווה מאוד שהם לא ילכו שולל אחרי רעיונות הסטיטיזם אשר נוגדים את התורה.
וושינגטון לא כתב את החוקה האמריקאית. 358326
זאת הצעת החוקה של מנהיגות יהודית. שים לב לראיון של פייגלין‏1 בו הוא מפנה לחוקה הזאת בתור דוגמא.

וושינגטון לא כתב את החוקה האמריקאית. 358342
זה הלינק שאני מופנה אליו.

כאן יש 12 דיברות בכלכלה שמדברות על הרבה יותר הפרטה ושוק חופשי.
וושינגטון לא כתב את החוקה האמריקאית. 358349
מתוך החלק העליון:

"המדינה תיזום, תתמוך ותעודד מוסדות של לימוד תורה...."
"המדינה היהודית תשקוד על קידום מעמדו של המורה..."
"מעורבות הממשלה באיזון המשק למען מטרות חברתיות..."
"עידוד נוסף למתן צדקה באמצעות ניכויי או זיכויי מס גדולים..."
"הקלה במס למתן הטבות לעובדים נזקקים..."
"סיוע ארוך טווח ומעמיק למשפחות מרובות ילדים וליחידים עניים ..."
"חקיקת חוק חסרי הבית (זכאותו של כל אנוש ... לסביבת מגורים הולמת ומתאימה)"
"דאגה לכבוד הזקן, לרווחתו ולתעסוקתו..."
"יום א' כיום שבתון..."
"ביסוס מעמדה של השבת..."
"הפסקת העסקתם של עובדים זרים..."
מתוך 12 הדיברות:
"לא תעסיק עוסדים זרים..."
"התקן תחבורת רכבת מהירה..."

אם זה הפרטה ושוק חופשי, מדינת ישראל היום היא מדינת תש"ח.
וושינגטון לא כתב את החוקה האמריקאית. 358351
תודה על ההפניה. הדברים חמורים. אולם רוב הציטוטים שלך הם מהקטע של הלל וייס, אשר עד כמה שידוע לי כלל אינו חבר במנהיגות יהודית.

העניין של רכבות מדבר על השקעה של המגזר הפרטי.
וושינגטון לא כתב את החוקה האמריקאית. 358352
לא יודע עליך, אבל אם הייתי מנסה להקים מדינה לא הייתי נותן למישהו שאני לא מסכים איתו לכתוב את החוקה.

בחוקה לא כותבים מה המגזר הפרטי צריך לעשות, זאת התערבות בוטה במשק. במדינה חופשית באמת אם מישהו במגזר הפרטי ירצה להקים רכבוצת, הוא יקים אותם, ואם אף אחד לא יקים אותם, סימן שאף אחד לא חושב שכדאי להקים אותן, ולממשלה אין זכות להתערב בזה.
וושינגטון לא כתב את החוקה האמריקאית. 358356
מה אכפת לי מי כותב, השאלה היא מה כתוב. ומה שכתוב שם אינו ראוי ונוגד את התורה.
וושינגטון לא כתב את החוקה האמריקאית. 358358
אפשר להבין שאתה מסכים אם האלמוני מתגובה 358062?
וושינגטון לא כתב את החוקה האמריקאית. 358866
פתאום התברר לי שאדוני חבר במנהיגות יהודית‏1(?). מה שמעורר את השאלה האם אדוני לא מכיר את החוקה של התנועה בה הוא חבר.

וושינגטון לא כתב את החוקה האמריקאית. 417846
איזה כיף, אפשר לדבר על ישראל. 358327
מה זה סטיטיזם?
איזה כיף, אפשר לדבר על ישראל. 358328
כל דבר שיעקב מתנגד לו
איזה כיף, אפשר לדבר על ישראל. 358331
תפיסה שמחייבת התערבות של המדינה. http://en.wikipedia.org/wiki/Statism
איזה כיף, אפשר לדבר על ישראל. 358345
statism

גישה המחייבת התערבות של המדינה בענייני האזרחים מעבר לשמירה על ביטחון (חוץ ופנים) האזרחים.
עוד סטיטיזם 418282
עוד סטיטיזם 418290
אתה מתכוון ל"פרס קיבל תרומות לא ראויות"? איך זה קשור?
עוד סטיטיזם 418291
צודק, סליחה, טעות בקישור. אני מתכוון לזה http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3324118,00.h...
עוד סטיטיזם 418297
באמת זה יותר קשור ( ראיון עם פייגלין), אבל ספציפית מה ההערות ה"סטיטזמיות" שלו?
עוד סטיטיזם 418298
סליחה, מה זה סטיטיזם?
עוד סטיטיזם 418300
תגובה 358327
עוד סטיטיזם 418301
תודה, ולמתעניינים: התשובה נמצאת קצת הלאה, בהפניה שבתגובה 358331.
עוד סטיטיזם 418299
(לא ראיון עם, מאמר של)
"האם זה באמת רק עניין של פגיעה ברגשות? בהחלט לא. עם הרגשות שלי הייתי מסתדר. אלא שכאן מדובר בפגיעה אנושה, לא ברגשות - אלא בעצם יכולת קיומנו בארץ הזו."
"צריך להבדיל בין זכותו של כל אדם לחיות על פי הבנתו - ותהיה זו הבנה חריגה ככל שתהיה - לבין ניסיון לאכוף את החריגה הזו על רשות הרבים."
"ישנו קו ברור בין חטאי היחיד, הנעשים במחשכים ובחוסר לגיטימציה ציבורית, לבין מצב בו הסטייה הופכת לנורמה מקובלת. זהו בדיוק הקו שבין בני התרבות לסדום. ובדיוק את הקו הזה מתאמץ המצעד לנפץ"
"שאלה במקרה זה אינה אם יחסים הומוסקסואליים זה טוב או רע; השאלה היא האם יש לנו כאומה איזה מכנה משותף ערכי בסיסי כלשהו. מי שמתאמץ בכל שני וחמישי לנפץ את מה שעד אתמול היווה בסיס משותף לחיינו הציבוריים, מתאמץ למעשה לפורר אותנו כעם וכמדינה. מה שווה צבא מודרני בחברה, שאיבדה את המכנה המשותף הערכי שלה - ראינו לפני זמן קצר בצפון."
"יש להילחם‏1 בכפייה האנטי-דתית, אנטי-לאומית, אנטי-מוסרית ואנטי-חברתית שמנסים ההומואים לכפות על כולנו"

1 "להלחם", הוא ממש השתמש במילה הזאת. טוב, אבל זה שייך לדיון אחר.
עוד סטיטיזם 418302
תודה. חלק מהציטוטים הם אם לא בדיוק סטאטיזם, לפחות לא ליברליזם. מצד שני הציטוט שהבאת

"צריך להבדיל בין זכותו של כל אדם לחיות על פי הבנתו - ותהיה זו הבנה חריגה ככל שתהיה - לבין ניסיון לאכוף את החריגה הזו על רשות הרבים."

וציטוט שלא הבאת ( החלק הראשון של התקבולת של הציטוט האחרון):

"בזמננו לא ניתן לכפות דבר על איש. כפייה דתית היא הצעד המטופש ביותר שניתן לנקוט בו, ויש להילחם בה. עדיף היה לוותר כליל על עצם קיומן של מפלגות דתיות"

נראים דווקא די "חירותניקים", לא?
עוד סטיטיזם 418303
חירותניקים במובן הבגיני של המילה? אולי. במובן היעקובי של המילה, למיטב הבנתי, לא.

המשפט הראשון מדבר באופן מפורש בהתערבות של המדינה בחיי אזרחיה, המדינה היא זאת שאמורה מהאזרחים מ"לאכוף" את ה"חריגות" שלהם על רשות הרבים.

בהמשך הציטוט השני יש מאין "אבל". מי ש"נלחם" ב"כפיה" אנטי כפייתית, הוא בעצם תומך בכפיה. (בכלל, אין דבר כזה, ולא יכול להיות דבר כזה "כפייה אנטי-דתית", יש כפיה דתית, ויש מאבק נגד הכפיה הדתית, שאין בו שום כפיה).
עוד סטיטיזם 418306
אפילו יעקב חושב שרשות הרבים (במידה שהיא קיימת. חרותניק אמיתי יתקשה לקבל את הקיום של רשות ''הרבים''.) זקוקה לשיטור.
עוד סטיטיזם 418329
ודאי שיטור שימנע מאנשים לעבור על החוק, אני לא משוכנע באשר לשיטור שגם ימנע מאנשים לחרוג מהנורמות. יעקב, איכה?
עוד סטיטיזם 418476
מביט מלמעלה בהנאה. כל מה שפייגילין כתב זה שצריך למנוע מהם להשפיע על רשות הרבים, כלומר למנוע מהם התערבות של המדינה בחיי האזרחים. למנוע מהם הכרה של המדינה בקשרים שלהם, למנוע מהם לכפות על אל על להעניק כרטיסי טיסה להם וכו'. בשום מקום הוא לא כתב שהמדינה צריכה אפילו למנוע את המצעד.

והמילה ''להלחם'' פירושה בהקשר זה - להאבק. בדיוק כמו שהשמאלנים מדברים על המלחמה על השלום ולא מתכוונים, לפחות לשיטתך, לרצוח מתנחלים כדי להגיע לשלום הנכסף.
עוד סטיטיזם 418479
אם לשיטתו לא המדינה צריכה למנוע, אז מי כן (ואל תגיד לי שאף אחד, זאת כבר פרשנות מוגזמת לחלוטין).

אני יודע מה הפירוש של להלחם, ומסכים לגמרי להסבר שלך, וכמו שאמרתי זה שייך לדיון אחר עם מתדיין אחר‏1.

1 תגובה 283834
עוד סטיטיזם 418504
אותו ציבור שהיה אמור למנוע את גירוש גוש קטיף. אל תשכח שמדובר על חסיד האי ציות.
עוד סטיטיזם 418505
בסע''ר

בגוש קטיף הייתה אתחלתא דגאולה. חסד גדול עשה לנו הקב''ה שהקנה צרינו לפנינו והשיגם מאיתנו אל מדבריות ציה ושמה. שמידת הענווה כפולה ומכופלת בשעה שמוטלים עוונותינו לפניך ואומרים אנו תפילה חדשה הללויה.
עוד סטיטיזם 418507
בעזרת אי ציות ציבור יכול, אולי, לשנות את ההחלטות של הממשלה. אבל לשנות את ההחלטות של אנשים פרטיים? אתה יכול בבקשה לפרט<
עוד סטיטיזם 418515
פייגלין ניצל את זכות הדיבור שניתן לו והביע את דעותיו שאינן קשורות לנושא שהקנה לו את זכות הדיבור (כרגיל). תתרכז בדעותיו. הנושא המקורי לא עניין אותו וגם לא אותי.

לעצם העניין, אם אתה מעוניין בהוכחות על סטייטיזם אצל דתיים, יש לי, לצערי, למכביר (דווקא פייגלין לרוב לא נופל לפח הזה). זה עדיין לא משנה את העובדה שהסטייטיזם היא תועבה מוסרית לא פחות מהמצעד המתועב.
עוד סטיטיזם 418517
התרכזתי בדעותיו. אני תמיד משתדל לעשות את זה, לפעמים זה מצליח. הפעם נראה לי שהצלחתי.

לעצם העניין, זה משעמם לחפש הוכחות על סטייטיזם אצל דתיים (או חילוניים), ואני לא כל כך משועמם. בזמנו ניסיתי (בחוסר הצלחה, אני יודע) לשכנע אותך שדעותיהם של רוב חברי מנהיגות יהודית בכלל, ופייגלין בפרט שונות מדעותיך בנושאי פנים (מעורבות המדינה בחיי אזרחיה וכאלה). כשקראתי את המאמר של פייגלין, נזכרתי, וקישרתי.
עוד סטיטיזם 418528
"למנוע מהם לכפות על אל על להעניק כרטיסי טיסה להם וכו'."

כדי למנוע טעות, מעט רקע:

לא היתה "כפייה להעניק כרטיסי טיסה". חברות שונות נותנות לעובדיהן הטבות עובד - ובמסגרת זו, בחברת אל על מקובל מתן כרטיסי טיסה חינם לבני זוגם של העובדים. עד לתביעת הדייל יונתן דנילוביץ' בשנת 94, סיפקה אל על כרטיסים לבני זוג בזוגות הטרוסקסואליים בלבד.

פסיקת בג"ץ 721/94 קבעה כי "המונח 'בן זוג' אינו מתייחס לבן זוג ממין מסוים וכי אין בהגדרת הזוגיות משום הטייה מגדרית כזו או אחרת".

אי לכך נקבע כי אפליית בן הזוג בזכות לכרטיסי טיסה חינם לבן זוגו, לעומת בני זוג שאינם בני אותו המין - היא אסורה על פי חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה. אין כאן עניין של כפייה אלא של השוואת זכויות.
עוד סטיטיזם 418533
אז היתה כפייה להעניק כרטיס טיסה.

העובדה שזה נעשה בתוקף הערכים שלך לא אומר שזו לא כפייה, למרות שחילונים רבים עוורים לכפייה התואמת את השקפת עולמם.

אגב, גם ביישום ערך השוויון את/ה קובע/ת שוויון רק על פי הערכים שלך. האם אחים החולקים בשותפות דירה כדי לחסוך בהוצאות כדי שיוכלו לשלוח את אמם החולה למוסד סיעודי ראוי זכאים לכרטיס חינם? כנראה שלא. למה לא?
עוד סטיטיזם 418575
קודם שיגדירו עצמם כבני זוג, אחר כך נדון בשאלה אם צריך או לא צריך להעניק להם כרטיס טיסה. שים לב: אף אחד לא דיבר על "מגורים ביחד" או על קריטריון אחר שכזה. הקריטריון היחיד הוא היות האדם השני "בן-זוג" של עובדי אל-על.
עוד סטיטיזם 418579
"אז היתה כפייה להעניק כרטיס טיסה".

לא הבנתי את כוונתך. מיהו הכופה ועל מי? כרטיסי הטיסה החל מדרגה מסויימת חינם לבני הזוג הם, עכש"י, חלק מהסכמי העבודה. האם גם הענקת כרטיסי טיסה לבני זוג הטרוסקסואליים בלבד, כפי שהיה נהוג עד שנת 1994 - היא בגדר כפייה? כפייה על מי וע"י מי?

"העובדה שזה נעשה בתוקף הערכים שלך לא אומר שזו לא כפייה, למרות שחילונים רבים עוורים לכפייה התואמת את השקפת עולמם."

בתגובה 418528 הבאתי משפט מפתח מפסה"ד התקדימי בעניין דנילוביץ'. בפסה"ד הנ"ל מופיע הסבר השוויון המעוגן בחוק (שוויון הזדמנויות בעבודה) - ההסבר, וגם החוק בנוסחו המקורי משנת 1988 - אינם המצאה פרטית שלי, האמן נא לי. על סמך מה אתה קובע כי "זה" (מה זה "זה"? איזה "זה"?) נעשה בתוקף הערכים שלי? באילו ערכים שלי מדובר? האם בדיבוריך על "חילונים רבים" פסקת חילוניות גם במקרה שלי? על סמך מה?

את הפיסקה האחרונה לא הבנתי, ומאחר ואנלוגיות מופרכות אינן הצד החזק שלי - אוותר בזאת על הנסיון להבין.
עוד סטיטיזם 418708
מדינת ישראל על ידי בית המשפט שלה אשר מינה את עצמו כופה על אל על לתת כרטיסי טיסה לאנשים שהיא לא התכוונה לתת להם.
האם אתה חולק על עובדה זאת? האם יש מישהו שפוי שיכול לחלוק על עובדה זאת בלי למצמץ?

חוק שוויון הזדמנויות בעבודה הוא חוק כפייתי מעין כמוהו ולדעתי מתועב. לדעתך הוא דווקא חוק טוב ולכן אין לך בעייה עם הכפייה שלו.
עוד סטיטיזם 418710
כמעט כל חוק הוא כפיה. למה לא תלבש חצאית ותצטרף אל כליל?
עוד סטיטיזם 418711
אסור לגבר ללבוש בגדי אישה.

נכון. כל חוק הוא כפייה. יש כפייה מותרת ויש כפייה אסורה. ויש כפייה שלהם המנסה לגרום למדינה צביון מסויים שפייגלין מתנגד לה.

אני מבקש לקחת מהמדינה את התחומים הנוגעים ליחסים בין בני זוג וליחסי עבודה ובכך למנוע כל כפייה בנושא, כפייה שהיא מיותרת ומזיקה.

אחרים רוצים להמשיך בכפייה אבל שהיא תתאים להשקפת עולמם. אחד רוצה שיכפו רק למען ערכי המשפחה היהודית והאחר רוצה כפייה למען ערכי השוויוןכפי שהוא מגדיר אותם (שזה לא ממש שוויון).
עוד סטיטיזם 418724
הו, כמה שאני מחכה לרגע שהמדינה תפסיק להתערב בתחומים הנוגעים ליחסי עבודה. או אז, אני אפצח בקמפיין שלא להעסיק חובשי כיפה בבתי עסק חילוניים, ונראה כמה כיף יהיה לך ולשכמותך.
עוד סטיטיזם 418822
ומה הסיכוי של חובשי כיפה לקבל עבודה במקום עבודה של חילוני כיום? אלו שישמעו לקמפיין שלך, כבר מחרימים דתיים, ואלו שלא, הם לא.

קח למשל את נושא התרומות למוסדות חרדיים. הרי שם לא צריך אפילו חרם. הרי יום ולילה מלעיטים בתקשורת שמדובר בגנבים רמאים ונוכלים. ואף על פי כן, הם שורדים, קיימים ומקבלים תרומות מחילונים (יוסי שריד למשל). אז אל נא תפחידני. וזכור, שהחרם יכול לעבוד גם בכיוון הפוך אם יהיה צורך (לא יהיה). רק טיפש (או אדם שהוא עובד מדינה וכו' וממש לא מזיז לו) יקח עובד גרוע רק בגלל שהאופציה היותר טובה חובשת כיפה.
עוד סטיטיזם 418826
א-הא. כי מעולם לא הייתה אפליה בעולם, ובשום מקום אין בעלי עסק שמעדיפים, למשל, להעסיק גבר גם אם יש אישה שיותר מתאימה לתפקיד.
עוד סטיטיזם 418830
אז אנו מסכימים. יש אפליה בעולם והחוק לא עוזר. ואף על פי כן השמיים לא נופלים ואנשים המעוניינים לעבוד מוצאים עבודה.

אז בשביל מה מחוקקים חוק שלא עוזר? כדי לסדר ג'ובים לכמה מקורבים שלא ישיגו עבודה עקב כישוריהם אלא בגלל שהם מקורבים למאן דהו. וכדי שהמושחתים שם למעלה יוכלו לספר לעבדים הצמיתים למטה המשלמים את רוב פרי עמלם כמס למושחתים הללו איך הם עוזרים להם, כביכול.
עוד סטיטיזם 418832
יש הרבה דברים בעולם, והשמיים לא נופלים וכולם מסתדרים בסוף. אבל זה לא אומר שהמדינה לא צריכה לנסות לצמצם עד כמה שאפשר את הפגיעה בחפים מפשע. גם אלימות יש שם בחוץ, ונהגים מטורפים, ורוב האנשים עדיין מצליחים להגיע בשלום הביתה. אז בשביל מה לחוקק חוקים שלא עוזרים (למשל, איסור חציית קו לבן, או איסור על חציית צומת באור אדום)? כדי לסדר ג'ובים לכמה שוטרים שלא ישיגו עבודה.

איזה עולם נפלא הוא זה שאתה חי בו - כל כך הרבה מקורבים, כל כך הרבה ג'ובים.

אבל מה שהכי מצחיק הוא שאתה בטוח לגמרי שלא פחות מאשר הדת היהודית עצמה דוגלת בעמדותיך. זה משעשע אותי.
עוד סטיטיזם 418834
הלצמצם כמה שאפשר לא מצמצם כלום, רק עושה צרות אחרות. והנזק גדול מהתועלת גם מכיון שאין תועלת.

תפקח עיניים.

תלמד ותדע. הספרים פתוחים לכל. אני מניח שאם היית יודע היית אדם דתי. רק תמונה מעוותת של הדת הרחיקה אותך מכור מחצבתך.
עוד סטיטיזם 418963
תפקח עיניים - כמות האפליה כנגד קבוצות מיעוטים ושאר חלשים ירדה פלאים על פני העשורים האחרונים. זה שיש עוד כברת דרך לעשות, לא משנה את זה שכבר פסענו לא מעט צעדים.

..

אחרי שתשכנע את כל הדתיים שאתה צודק, תחזור אלי. בינתיים, אתה בבדידות מזהירה עם העמדות שלך.
עוד סטיטיזם 418967
וזה בוודאי בגלל החוק ולא בגלל חינוך וכדאיות כלכלית.
עוד סטיטיזם 418972
הכדאיות הכלכלית השתנתה במהלך עשרים השנים האחרונות?
כן, החוק משפיע - במיוחד כשהוא חלק מהלך רוח חברתי שתומך בשיוויון (או כופה אותו, איך שתרצה לקרוא לזה) ומתנגד לאפלייה. הדברים קשורים זה בזה.
עוד סטיטיזם 419000
בוודאי שהוא השתנה. יותר כדאי לי להעסיק ערבים היום כי יש יותר ערבים ראויים לביצוע העבודה. יש גם פחות יהודים שעושים "עבודות של הערבים". יותר כדאי לי להעסיק נשים כי יש יותר נשים הראויות לעשות את העבודה. יש פחות גברים העושים "עבודות של נשים". אתה לא סטודנט במדעי החברה? אתה לא אמור לראות את התהליכים הללו?
עוד סטיטיזם 419003
הייתי מביא לך סטטיסטיקות, אבל אני בספק אם אני אוכל להעלות על דעתי משהו שיספק אותך. מעשית, גם היום יש אפליה, והיא כוללנית, בלי להתחשב בעד כמה האדם הספציפי שמולך ראוי או לא ראוי לקבל את התפקיד.
עוד סטיטיזם 419001
אם הייתי חושב כמוך, הייתי פועל בשם האחוה והשוויון כדי למנוע מכירת בשר פיגולים ושאר מאכלים בלתי כשרים במדינת ישראל כדי שיהיה שוויון: כולם יאכלו אותו דבר, וכדי למנוע את הנזקים החמורים שאני רואה באכילת אוכל לא כשר על ידי יהודים.

אבל אני לא. כפייה של המדינה לא עוזרת, לא עזרה ולא תעזור. היא גם אינה ראויה גם אם מטרתה נעלה.
עוד סטיטיזם 419002
התפיסה שלך של שיוויון (לכפות על כולם לעשות אותו דבר, במקום לאפשר לכולם לעשות מה שהם רוצים) היא מעניינת.
עוד סטיטיזם 419007
במו חירות, גם שיוויון יש שניים. שיוויון חיובי (כולם שווים -> כולם מקבלים את אותו הדבר) או שיוויון שלילי (כולם שווים -> כולם יכולים לקחת את אותו הדבר).
עוד סטיטיזם 419037
אני שמח שאתה בעד לאפשר לכולם לעשות מה שהם רוצים. עכשיו רק תתחיל ליישם. נתחיל בלאפשר לאנשים להעסיק מי שהם רוצים, לבחור איזה בית ספר שהם רוצים ולבחור איזה ביטוח בריאות הם רוצים.
עוד סטיטיזם 419040
אי אפשר לאפשר לאדם לעשות מה שהוא רוצה, אם מה שהוא רוצה הוא להגביל את האפשרות של אדם אחר לעשות מה שהוא רוצה, סתם כי ככה בא לו. בהתחשב במגבלה הזו, אני בעד לאפשר כל מה שאמרת (ובלבד שבחירתו של הורה לשלוח את ילדיו לבית ספר מסויים לא תפגע בזכויותיהם של הילדים - שהרי הם אינם רכושו של ההורה). למיטב ידיעתי אנשים עדיין רשאים להעסיק מי שהם רוצים, הם פשוט לא יכולים להחליט מראש שהם לא רוצים נשים. לפי השקפתך, בין כה וכה כל מעסיק מחליט רק על בסיס שיקולים ענייניים, ולכן אין צורך לדאוג - אף אחד לא אוסר עליך להעסיק אנשים על פי שיקולים ענייניים.
עוד סטיטיזם 419042
אני שמח שהשקפותינו לא רחוקות זו מזו. אבל נקח למשל את שרת החינוך המוכחית ואת קודמיה לבנת ושריד אשר התנגדו לחינוך פרטי כי הוא פוגע בשוויון. הם קבעו שהם יכפו על אנשים לתת לילדיהם חינוך גרוע כדי שלא יהיו פערים, והם עשו את מלאכתם נאמנה - החינוך באמת גרוע.

זכותו של אדם להחליט שהוא לא רוצה להעסיק נשים. החלטה אחרת היא פגיעה בזכות הקניין שלו וכפייה פסולה. איני רואה הבדל בין כפייה כזאת לכפייה על אדם לקנות בשר דווקא אצל משווק מסויים.
עוד סטיטיזם 419047
מה אכפת לך אם יאסרו עליו שלא לרצות להעסיק נשים? הרי בכל מקרה אין אפליה על בסיס לא ענייני. אתה אמרת.

(ויותר ברצינות - מכיוון שנשים הודרו ממעגל העבודה במשך זמן כה רב, מן הראוי לאסור על מעסיקים להמשיך ולהדיר אותן ממנו, כדי לשבור את המעגל. מרגע שלא תהיה יותר בעיה לנשים באופן כללי למצוא עבודה, אפשר יהיה לוותר על החוקים נגד אפלייה).
עוד סטיטיזם 419070
אין שום אפשרות לאסור. האיסור פוגע פגיעה אנושה בזכות הקניין. לא ידוע לי על כך שנשים הודרו משוק העבודה.
לא ידוע לי 419083
לא ידוע לי שרבי אליעזר אמר "כל המלמד את בתו תורה כאילו לימדה תפלות".

לא ידוע לי שהרמב"ם דיבר בכל כתביו בנשימה אחת, בצמוד, על "הנשים והטפשים", ולא ידוע לי שאמר "אין בלימוד הנשים תועלת, שהנשים לומדות טעות" וזאת "מפני שרוב הנשים אין דעתם מכוונת להתלמד, אלא הן מוציאות דברי תורה לדברי הבאי לפי עניות דעתן".

לא ידוע לי גם שהרמב"ם אמר: "גנאי הוא לאישה שתהיה יוצאת תמיד פעם בחוץ פעם ברחובות.." - ולכן המליץ: "ויש לבעל למנוע אשתו מזה, ולא יניחנה לצאת אלא כמו פעם אחת בחודש או כמו פעמיים בחודש...".

לא ידוע לי שדעת הרמב"ם היתה שיש להרוג את הנאנסת אם היא גויה, גם אם היא בת 3 שנים, ממש כשם שכאשר יהודי שוכב אם בהמה מוציאים את הבהמה להורג. לא ידוע לי שבבשני המקרים - הבהמה והילדה הנאנסת הגויה בת ה-‏3 - נימוק הרמב"ם הוא "שהביאה תקלה לישראל על ידה".

לא ידוע לי שהלל, כן - הזקן החביב ההוא שאנחנו רגילים לקרוא לו "בית הלל", ולציין את היותו מקל בניגוד לבית שמאי המחמיר - האיש הטוב והמקל ההוא הקל כל כך, שאמר שמותר לבעל לגרש את האשה "אפילו הקדיחה תבשילו".

לא ידוע לי שהראי"ה קוק, איש אהבת ישראל ואהבת הכלל, אמר: "ההבדל בין הנשמה הישראלית היהודית, מאווייה הפנימיים, שאיפתה, תכונתה ועמדתה ובין נשמות הגויים כולם, לכל דרגותיהם, הוא יותר גדול ויותר עמוק מההבדל שבין נפש האדם ונפש הבהמה, שבין האחרונים רק הבדל כמותי נמצא, אבל בין הראשונים שורר הבדל עצמי איכותי".

לא ידוע לי. לא ידוע לי. לא ידוע לי.

אבקש מכל האיילים והאיילות לפרט בזאת את כל מה שלא ידוע להם. ככל שתהיו יותר לא-יודעים - תהיו יותר חכמים ונבונים ותהיה לכם זכות וסמכות להטיף לאחרים ולהעביר מדינה ועם, חוק ומשפט, עולם ומלואו - תחת שבט ביקורתכם.
לא ידוע לי 419147
באמת אינך יודע כפי שדבריך וחוסר ההקשר שלהם לדברי מעידים.
עוד סטיטיזם 419006
יש לך אי הבנה בסיסית לכל אורך הדרך כאן - עקרון השוויון אמור לפעול בנושא הזכויות (זכויות עובד, במקרה של הפתיל הזה) ולא לצורך מימוש ההלוסינציות של מישהו, בין אם גסטרו-רליגיו-דיקטטוריות או אחרות. לעניין הקלה חלקית של בעיית ההלוסינציות, כשהיא נעשית כבדה מנשוא - יש מוסד אחר, לא החוק ולא בית המשפט (אם כי לפעמים נעזרים בבית המשפט לצורך הכנסת האדם הסובל למוסד המתאים, במקרה שאדם זה גורם נזקים לעצמו ו/או לסביבתו).
עוד סטיטיזם 419039
מה הם זכויות העובד? אתה מוכן להסביר לי מה זה? אני מעסיק בן אדם. אחרי שנה בא לי לפטר אותו. מה זכותו? אני מעסיק אדם ואומר לו אתה מקבל את העבודה בלי שתוכל להנות מהגלידה הניתנת חינם לשאר העובדים. באיזה זכות אתה מתערב בזה?

להדביק תוויות של זכויות גם אני יכול. "זכות הנשמה לאוירה נקייה" - זה אפילו כאילו מתחרז.
עוד סטיטיזם 418827
החרם בכיוון ההפוך קיים כבר מזמן.
עוד סטיטיזם 419064
אינני מבין איך אדם דתי שכל כולו כפוף לחוקים בני אלפי שנים, מדבר בזעם על חוקים מתועבים שכולם כפיה.
עוד סטיטיזם 419072
אם תלמד תורה תדע. החוקים הללו, בני אלפי שנים, הם אלו אשר קבעו את הפרדת הרשויות, את זכויות הפרט, את הגבלת כוחו של השלטון, את חירויות הפרט וזכויות הקניין שלהם. תלמד ותדע.
עוד סטיטיזם 419073
למדתי תורה וגם דברים אחרים. נהוג מאד לקרוא לכל מערכת ההלכה היהודית-דעת תורה. בוא נעזוב רגע את כל התורה שבע"פ והגמרא.
נתייחס רק לתורה. מדוע אינך מקבל כלשונם את דיני השמיטה?
עוד סטיטיזם 419148
דבריך הם לי חידה. מה עניין שמיטה בהר סיני? איפה כתוב בתורה שהמדינה (או המלך) צריכה לכפות על אנשים לשמור שמיטה?
עוד סטיטיזם 419157
מי מדבר על מדינה? אני מדבר עליך ושואל אותך. חוץ מזה מדינה המתנהלת על פי דיני התורה צריכה לשמור עליהם, לא? כל זה היה כתגובה לאמירה שלך שבתורה הוגדרה חירות הקניין (אל תביא לי דיונים מהגמרה- בתורה עסקינן). תסביר לי את הקשר בין דיני שמיטה מהתורה לחירות הקניין.
עוד סטיטיזם 419160
איך מצוות השמיטה פוגעת בזכות הקניין? זכותו של אדם על רכושו והתורה אוסרת עליו לעשות בו שימושים מסויימים. היא לא לוקחת ממנו את רכושו ומעביר אותה למישהו אחר.
עוד סטיטיזם 419186
בשנת שמיטה השדה הוא הפקר, לא? כל אחד יכול להיכנס לרכושך ולקחת את היבול.
עוד סטיטיזם 419419
בשנת השמיטה, אתה מצווה להפקיר את התוצרת החקלאית הגדלה בשדה שלא כתוצאה מעבודתך. באותה מידה, יש מצוות רבות אחרות הפוגעות בזכות הקניין, למשל האיסור לאכול את הבשר הטריפה שלך האיסור להעביד אנשים אחרים ובהמות בשבת ועוד.

מכאן ועד חלוקה מחדש של רכוש הדרך רחוקה כרחוק מזרח ממערב.
עוד סטיטיזם 419297
אם חייבים לך משהו האם המשהו הוא קניינך? מדוע את צריך לשמוט את החוב-הקניין בשנת היובל?
עוד סטיטיזם 419420
שמיטת כספים מטילה על האדם חובה שלא לנגוש את החייב שאיננו יכול לשלם את חובו. דבר זה דומה להרבה מצוות של עזרה לעניים אשר מעולם לא הכחשתי שמוטלות על האדם וגם על החברה כאשר היחידים אינם דואגים לכך מספיק.

שמיטת הכספים דומה לפשיטת רגל שנועדה לתת לאדם להשתקם. מכאן ועד צמצום פערים הדרך רחוקה.
עוד סטיטיזם 419425
היכן כאן קדושת הקניין שנבראה במקרא? אפשר לעזור חעניים בגמ"ח אבל שמיטת חובות? אדם היה חייב לאחר ומישכן את שדהו; בשנת השמיטה המשכון מבוטל. מה זה? קומוניסטים?
עוד סטיטיזם 419589
צא ולמד
עוד סטיטיזם 419606
אבל אני שייך לעם הארץ.
עוד סטיטיזם 419611
גם רבי עקיבא היה עם הארץ.

כל העם הארץ יהיו אל התרומה הזאת.
עוד סטיטיזם 419631
לאט לך. לא כל רועה צאן היה עם הארץ. חוץ מזה עניין רעיית הצאן הוא לא לגמרי בטוח.
עוד סטיטיזם 421297
אצל הרמב''ם, בהלכות מלך משיח.
זה אחד מהדברים שהוא צריך לעשות.
עוד סטיטיזם 421308
אז באמת אולי זה רק כשיהיה מלך המשיח ולא כל "סתם" מלך (שלטון מדיני)?
עוד סטיטיזם 421454
יודעים שהמלך היה *ה*מלך *ה*משיח, רק אם הספיק לעשות (בטרם מת. למות על צלב כי אלוהים מוגבל משהו ולא מסוגל לסלוח לאנשים על חטא שחטאו אבותיהם 4,000 שנה לפני כן וכבר נענשו עליו, זה לא חלק מרשימת המטלות של משיח) את מה שמשיח צריך לעשות. מדינה ריבונית הלכתית היא אחת מהן.
זו כמובן אמורה להיות שאיפה של כל מלך. אם עשה את כל הרשום מטה, הוא אכן משיח.
" ואם יעמוד מלך מבית דויד הוגה בתורה ועוסק במצוות כדויד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בידקה וילחם מלחמות ה"'
כולל בתוכו אכיפת שמיטה.
איך מגיעים בין מדינת הלכה ל"כל העולם כולו עובד את ה' ביחד", זו שאלה טובה, ואני משערת שרוב המלכים המשיחים-כמעט יפלו בנקודה הזו.

תגובה 307831
עוד סטיטיזם 421522
ה''יכוף'' שם מובנו יעודד וימריץ ולא כפייה כפי שאת מבינה אותו. זה נובע בפשטות מכך שלמלך כלל אין סמכות לכפות דברים אלו. כלומר מלך שיעסוק בכפיית שמירת שמיטה אינו יכול להיות המשיח מכיון שהוא אינו עוסק במצוות כדוד אביו.
שיט 418587
כשקראתי את תגובתו של האלמוני, ניסיתי לנחש ביני לבין עצמי מה תהיה התגובה שלך. האפשרויות שחשבתי עליהן היו:
א. העובדה שבית המשפט החליט להתערב ביחסי העבודה בין מעסיק למועסק היא סטייטיזם.
ב. העובדה שהמדינה מעסיקה דיילים היא סטטיטיזם.
ג. העובדה שהמדינה מרשה לעצמה להתערב בחייהם האישיים של אזרחיה (ולתת על בסיס זה לחלק מהם כרטיסי טיסה) היא סטייטיזם.

זה רק נדמה לי או שהתרככת?
התערבות וכפיה 418706
אכן אתה צודק בכל הדברים. כל שלושת הדברים אינם ראויים. למזלינו, מדינת ישראל מכרה את אל על, אולם היא עדיין לא תוותר על היכולת להתערב באיך היא מחלקת כרטיסי טיסה לעובדיה.

אבל לדעת חלק מהאנשים כאן זו לא כפייה כי הם מסכימים שהמדינה תכפה את הדברים הללו. בדיוק כמו שלקיחת מיסים כדי לממן ישיבות אינו גזל בעיני הדתיים כי הם מסכימים שיגזלו את כספינו כדי לממן ישיבות. ובדיוק כמו שפיצוץ אוטובוס מלא אזרחים בחיפה איננו טרור בעיני הפלסטינאים כי הם תומכים בפיצוץ אוטובוסים.

אני אגב אמרתי את א' וג' במילים אחרות
התערבות וכפיה 418709
רווח לי.
התערבות וכפיה 418725
זו לא כפייה, משום שזו הגנה על הפרט מפני מי שחושב להתעמר בו. האם לדעתך אין זה מתפקידה של המדינה להגן על הפרטים מפני פגיעה בזכויותיהם? מדוע זכותו של אדם לקניינו חזקה יותר מזכותו לשיוויון? למה אם יבוא אדם ויגנוב מאותו דייל כרטיס טיסה ששייך לו, על המדינה להתערב, אבל אם אל-על באה וגוזלת מאותו דייל כרטיס טיסה שמגיע לו על פי הסכמי העבודה להם מחוייבת אל-על, אל למדינה לדחוף את אפה לתחום?
התערבות וכפיה 418828
בהסכם של הדייל עם אל על לא היה כתוב בשום מקום שמגיע לו כרטיס טיסה. הוא כפה עליהם לתת לו את מה שלא ביקש כשניסה להתקבל לעבודה. אבל אכן כל המקרה הזה מעוות לחלוטין כי מדובר על חברה ממשלתית ועל הסכמים קיבוציים. אבל הפרשנות שמי שכתב את ההסכם הקיבוצי חשב על ה''זוג'' הזה הוא הזוי.

אין זכות לשוויון, ואין שוויון בעולם. לא יעלה על הדעת שהמדינה תכפה על מעסיק לתת שכר שווה לכל עובדיה וגם לא הטבות שוות לכל עובדיה. אם החברה מפירה את ההסכם עם העובד יש מקום להתערב כדי להגן על הסכם. מעבר לזה אין למדינה להתערב.

ושוב. זו כפייה. כפייה מוצדקת לדידך, אבל כפייה. אל נא נשחית את השפה.
התערבות וכפיה 418831
בהסכם של הדייל עם אל על היה כתוב שמגיע לבן/בת-זוגו כרטיסי טיסה חינם. הוא בסך הכל דרש שבן-הזוג שלו יקבל את מה שמגיע לו. אני בספק אם בעת שנכנס לתפקידו מישהו שאל אותו אם במקרה הוא הומו, והבהיר שמדובר רק על בן-זוג מהמין השני.

מי שמך לקבוע שמה שאל על עשתה לא היה הפרה של החוזה? מי אתה שתחליט ש"הפרשנות שמי שכתב את ההסכם הקיבוצי חשב על ה"זוג" הזה היא הזויה"? המדינה (באמצעות בתי המשפט) דנה בשאלה, והכריעה שהפרשנות שלך היא היא ההזויה, בעוד שהפרשנות שהציע הדייל היא המדוייקת.

יש זכות לשיוויון בפני החוק, וחוזים נתונים למרות החוק, ולפיכך יישומם צריך להיות גם הוא שיוויוני.

זו כפייה בדיוק כמו שזו כפייה לאסור על אדם לפוצץ אותך במכות כי עצבנת אותו.
התערבות וכפיה 418833
בשתי הפסקאות הראשונות אתה טוען להפרת חוזה. בפסקה השלישית אתה מכניס שוויון בפני החוק. תחליט, האם הפרו איתו חוזה או שהפלו אותו לרעה.

מי שכתב בן זוג לא חשב על זוג כזה. זו עובדה. כשהחוזה נכתב, מעשי הזוג הזה נחשבו עבירה פלילית. בית המשפט העליון שינה למפרע את משמעות החוזה.

נכון. כפייה היא כפייה היא כפייה. תפקיד המדינה לכפות על אזרחיה שלא להפעיל אלימות אחד על השני. ברוב המקרים, במקום לעשות זאת היא עובקת בהפעלת אלימות נגד אזרחים שלא רוצים להעסיק נשים או מפטרים נשים בהריון.
התערבות וכפיה 418959
הפרת חוזה, בתואנה של חוסר שיוויון (כלומר, לא רק שהם מפרים חוזה, התירוץ שלהם לכך הוא שלא מגיע להומוסקסואלים שיוויון!)

מתי בדיוק לקיים חיי זוגיות בין שני גברים או שתי נשים נחשב עבירה פלילית? רק יחסי מין בין שני גברים נחשבו לעבירה פלילית, ולמיטב ידיעתי, ההגדרה של "חיי זוגיות" חורגים מעבר לקיום יחסי מין מדי פעם.
התערבות וכפיה 418835
הויכוח הזה הוא בערך כמו הויכוח שלך עם המלש"ב - בזבוז אנרגיה וזמן, נטו. זה בערך כמו הויכוח על כמה מלאכים ניתן להעמיד (להושיב, להרקיד) על ראש סיכה - עניין שהיה בוער, בשעתו, בכנסיה הקתולית - אבל למה שהוא יבער למישהו שראיית העולם שלו היא אנושית ורציונלית, בעצם?
התערבות וכפיה 418858
ב"ראיית עולם אנושית ורציונלית" אתה מתכוון למשל לקמפיין שבתגובה 418724? מנקודת מבט אנושית ורציונלית, דובי מאיים שם שאם ירגיזו אותו הוא יעקור לעצמו עין; אלא אם המטרה (לעצבן את יעקב) מקדשת את האמצעים הגזעניים.
התערבות וכפיה 418861
עד אנה צריך דובי להרחיק עם הסרקזם כדי שתזהה את הנימה הסרקסטית?
  התערבות וכפיה • האייל האלמוני
  התערבות וכפיה • דובי קננגיסר
  עוד סטיטיזם • האייל האלמוני
  עוד סטיטיזם • סמיילי
  עוד סטיטיזם • האייל האלמוני
  עוד סטיטיזם • סמיילי
  עוד סטיטיזם • האייל האלמוני
  עוד סטיטיזם • סמיילי
  עוד סטיטיזם • האייל האלמוני
  עוד סטיטיזם • סמיילי
  עוד סטיטיזם • האייל האלמוני
  עוד סטיטיזם • יעקב
  עוד סטיטיזם • האייל האלמוני
  עוד סטיטיזם • יעקב
  עוד סטיטיזם • האייל האלמוני
  עוד סטיטיזם • סמיילי
  עוד סטיטיזם • האייל האלמוני
  עוד סטיטיזם • סמיילי
  עוד סטיטיזם • האייל האלמוני
  עוד סטיטיזם • ראובן
  עוד סטיטיזם • האייל האלמוני
  עוד סטיטיזם • ראובן
  עוד סטיטיזם • סמיילי
  עוד סטיטיזם • איציק ש.
  עוד סטיטיזם • סמיילי
  עוד סטיטיזם • עוזי ו.
  עוד סטיטיזם • סמיילי
  עוד סטיטיזם • האייל האלמוני
  עוד סטיטיזם • האייל האלמוני
  עוד סטיטיזם • האייל האלמוני
  עוד סטיטיזם • ראובן
  עוד סטיטיזם • סמיילי
  עוד סטיטיזם • ראובן
  עוד סטיטיזם • סמיילי
  עוד סטיטיזם • ראובן
  עוד סטיטיזם • סמיילי
  עוד סטיטיזם • ראובן
  עוד סטיטיזם • סמיילי
  עוד סטיטיזם • ראובן
  עוד סטיטיזם • סמיילי
  עוד סטיטיזם • ראובן
  עוד סטיטיזם • סמיילי
  עוד סטיטיזם • ראובן
  עוד סטיטיזם • סמיילי
  עוד סטיטיזם • ראובן
  עוד סטיטיזם • יעקב
  עוד סטיטיזם • איציק ש.
  עוד סטיטיזם • יעקב
  עוד סטיטיזם • האייל האלמוני
  עוד סטיטיזם • סמיילי
  סיווג • אח של אייל
  סיווג • סמיילי
  סיווג • אח של אייל
  סיווג • איציק ש.
  סיווג • סמיילי
  סיווג • אח של אייל
  סיווג • סמיילי
  שותפות גורל • האייל האלמוני
  סיווג • האייל האלמוני
  סיווג • אח של אייל
  סיווג • האייל האלמוני
  סיווג • אח של אייל

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים