בתשובה להאייל האלמוני, 02/01/06 11:21
ערכים וסידרי עדיפויות 358690
א) אבל לעיתים כשאין שוט בכלל יש בעייה קטנה. ומשרדי ממשלה יוכיחו.

ב) ומה היה ברומא העתיקה?
ערכים וסידרי עדיפויות 358698
א. משרדי הממשלה אינם יכולים להוכיח דבר בעניין זה. הם אינם נותנים לעובדים תחושת ערך ומחויבות למקום. ניהול טוב יכול להוציא מעובדים הרבה יותר ממכות ועונשים.

ב. מה?
ערכים וסידרי עדיפויות 358761
כאן אתה סתם משמיץ. יש משרדי ממשלה- סניפים שמנוהלים היטב כי יש שם מנהל טוב וגם עובדים טובים. אל חלק מהמנהלים חילחלו נורמות ההתייחסות לעובדים של חלק מהמגזר הפרטי- מה שבטעות נקרא-''הגישה העיסקית''. הם למדו להשתמש בעובדי קבלן ולנצל אנשים בצורה מחפירה- אני יודע על מה אני מדבר. גם השכר של מרבית העובדים הוא לא משהו. אתה ודאי היית מתאר את עובדי המדינה כשמנים ומפוטמים שיושבים על כפי המגזר העיסקי הצנום. כבר זמן רב אני מרחם על מוזי ורטהיים שנושא על כתפיו את יפה עבת הבשר מהביטוח הלאומי.
ערכים וסידרי עדיפויות 358778
זה מוזר: מנהלת לא הייתי מעולם, אבל הייתה תקופה שבה קראתי הרבה מאוד מאמרים על ניהול, במסגרת עבודתי. אחד הדברים שחזרו ברוב המאמרים האלה - מהאקונומיסט, פורבס, ועוד דומים להם - הייתה הטענה שניהול מוצלח, במיוחד בימינו, אמור להיות ידידותי מאוד לעובדים, פחות הייררכי, וכזה שיוצר סביבת עבודה מלכדת וקהילתית. לי נראה שהדרישות האלה מנוגדות מאוד לרעיון ההפחדה המתמדת בפיטורים.
ערכים וסידרי עדיפויות 358789
את לגמרי צודקת. כבר לפני 30 שנה אלו היו העקרונות שדיברו עליהם. גם בישראל יכולת לשמוע אותם בקורסים לניהול; אז מדוע האוירה היתה הפוכה? מדוע התהלכו סיפורים על משרדי ממשלה בהם שלטת האנרכיה לעומת חברות פרטיות יעילות-" בחברה פרטית העובד יודע שאם יעשה כך -יעוף". למרבית הפלא מדי פעם היו מתפרסמים ראיונות עם תעשיינים -מנהלים מצליחים ושם אפשר היה לשמוע גם את העקרונות שהזכרת.
אני מניח שיש מתח מתמיד בין הגישה הבסיסית הקיימת היום אצל חלק מהמעבידים הרואים בעובדים תשומות- לבין העקרונות שהזכרת.
ערכים וסידרי עדיפויות 358791
כן, אבל גם מנהלים הרואים בעובדים תשומות רוצים להרוויח מהם כמה שיותר, לא? (הסתירה בניסוח מכוונת).
אגב - לא ממש קשור - אבל רק עכשיו שאלתי את עצמי למה, בעצם, דורשים מקופאיות לעבוד בעמידה במקומות שונים? מה זה בא לשרת? חסכון בכסאות?
ערכים וסידרי עדיפויות 358927
ההסבר הרישמי הוא שבארה"ב חקרו ומצאו שקופאיות שעומדות, עובדות מהר יותר. הסבר נוסף שנתנו כאן- בסופרפארם- שהקופאיות יהיו בגובה העינים עם הלקוח. כשהלקוח עומד מול קופאית יושבת, הסיטואציה היא כאילו היא חשובה יותר; הוא "הוא מתייצב בפניה".
ערכים וסידרי עדיפויות 358934
אני שונאת לקנות אצל קופאיות עומדות.
ערכים וסידרי עדיפויות 358938
אני מודה שאינני שם לב לזה כי הרי שנינו עומדים ואולי זו סתם אטימות מצידי(אולי באופן תיאורטי צודקים הבעלים), אך הקופאית עומדת כל היום וזה מאד קשה.אני מציץ ומחפש את השטיחון. מה שאני יודע הוא שהן שייכות לציבור שיהנה מהעליה בשכר המינימום.
אולי אז יעשו בסופר פארם את התרגילים המלוכלכים של קיצוץ בשבוע העבודה. בכל אופן, איזו עיתונאית התחזתה לקופאית ואם אינני טועה, גם כאן עושים את התרגילים הללו למרות שכר המינימום הנמוך.
ערכים וסידרי עדיפויות 358941
''שטיחון'' זה אחד הספינים היותר תמוהים של השנים האחרונות.
ערכים וסידרי עדיפויות 358948
?
ערכים וסידרי עדיפויות 358951
העובדים (עובדות) עומדים על הרגליים ברציפות שעות ארוכות ביום. אולי זו "רציפות במובן גינס" (עם הפסקה של חמש דקות בכל שעה). אבל אין צורך לדאוג לגב או לברכיים שלהם - מדעני סוכנות החלל של הסופר פארם מצאו פתרון: למקום שבו הם עומדים יקראו מעכשיו "עמדת ישיבה ארגונומית לעובד העומד", וחוליות הגב התחתון יתביישו להתלונן.
ערכים וסידרי עדיפויות 358956
אני מודה שהתואר ''ארגונומי'' יכול לפצות על הרבה דברים, כשחושבים על זה אפשר לדבר גם על שכר המינימום בתור ''מגמה מינימליסטית'' שתוסיף איזה הדר לעניין, אבל יש לי תחושה שעדיין, בזמן הקרוב, לא ארבה לפקוד את הרשתות המתועבות בגובה העיניים.
ערכים וסידרי עדיפויות 359065
"אני לא אוהב שקוראים לזה הסכם השטיחונים. יש כאן הישג. את השטיחים סופרפארם קנתה בכסף רב. המומחים שלנו קבעו שזה מפחית נזקים לזמן ארוך" יובל אלבשן מגיב http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...
ערכים וסידרי עדיפויות 359183
בפעם הבאה כשאהיה בסופרפארם אסתכל על השטיחונים. בפעם האחרונה שהסתכלתי- לא היו שטיחונים. שאלתי את הקופאית והיא עשתה תנועת ביטול.
ערכים וסידרי עדיפויות 369716
למרבה הפתעתי גיליתי כסא גבוה לקופאית בסופר פארם. מדובר בקופאית עם ותק של 17 שנה אשר בקשה לעזוב בגלל העמידה. ההנהלה נאותה להעניק לה כיסא לישיבה.
ערכים וסידרי עדיפויות 369783
פרסומת עצמית באיחור מה: סופרפארם לא לבד. http://www.notes.co.il/aviva/16127.asp
ערכים וסידרי עדיפויות 358952
הוא ספין חריג. עד היום לא הצלחתי לראות ולו אחד. לעומת זאת יש ספינים הרבה יותר מקובלים; קביעת מחיר- 29.99 ש"ח. אני מקפיד לבקש עודף ואני מבין שאינני היחיד. הן ישר נותנות 5 אגורות ואם אין להן-אז 10 . פעם אמרתי לעצמי כשהיה פרס גדול של 20 מיליון ש"ח בלוטו, שאם הייתי זוכה, הייתי מנסה לתבוע תביעה ייצוגית את הסופר פארם על הונאה.
ערכים וסידרי עדיפויות 358958
אתה מכיר מקומות שאין בהם מחירים כאלה?
ערכים וסידרי עדיפויות 358965
הם הקדימו את כולם.
ערכים וסידרי עדיפויות 358943
גם בלי לקצץ בשעות, הן נקנסות על כל הליכה לשירותים, או החלפת כמה מלים עם חברותיהן לעבודה.
בסופר שלידי, לעומת זאת, הקופאיות נינוחות בהרבה - הן יושבות, האווירה ביניהן לבין שאר העובדים - כולל המנהל - טובה וחברית, הן יוצאות מדי פעם להפסקת סיגריה - בלי קנסות. יש שם הרבה מאוד עובדים יחסית, כולל אנשים שאורזים את הקניות, יש הקפדה על שכר מינימום, והרמה שם לא ירדה בשנים האחרונות, כמו בסופרים אחרים שהתדרדרו להפליא. ואני בטוחה שעושים כאן עסקים טובים, המקום מלא תמיד.
מה שאומר שזה אפשרי.
ערכים וסידרי עדיפויות 358944
זה די מעניין. יש באמת מקרה מתועד של קופאית שנקנסה על החלפת כמה מילים עם חברה לעבודה?
ערכים וסידרי עדיפויות 358945
כך הבנתי מהעיתונאית המתחזה. ואם לא הקופאיות, אז העובדות האחראיות לחלקים שונים של הסופרפארם.
ערכים וסידרי עדיפויות 358984
לשמחתן, קופאיות הסופר-פארם לא יהנו מהעלייה בשכר המינימום - אלא אם הוא יעלה ל 1500 דולר לחודש.

הסיבה שהקופאיות אינן מתלוננות ומקבלות את התנאים הוא השכר הגבוה שמשולם להן.
ערכים וסידרי עדיפויות 358780
יש הכל. אבל האם הפרכת את זה שיש הרבה יותר שומנים במגזר הממשלתי שעושים מעט מאוד ‏1, מאשר במגזר הפרטי? נסיון להפריך דבר כה אלמנטרי וידוע לכל הוא פשוט פתטי.

1 למזלנו. אוי ואבוי לנו אם הם גם היו עושים.
ערכים וסידרי עדיפויות 358792
אתה מזכיר לי עיתונאי שאינני אוהב שעורך את השעה הבינלאומית בקול ישראל- יצחק נוי. ד"ר יצחק נוי. לא פעם השאלות שלו מתחילות: "כולם יודעים ש..". באחת התכניות האחרונות הוא ראיין מישהו בקשר לידיעה שטויוטה אמורה לעבור את ג'י. אמ. בפתיחה לשאלה הוא השתמש באמירה שאולי היפנים משתמשים במגלבים כדי להחזיק משמעת עבודה. הוא מזכיר לי אותך בקשר לדעות הקדומות. במקרה ביקרתי בביטוח לאומי מספר פעמים וטיפלו בי מאד ביעילות ובמאור פנים. תאמר שזה היוצא מן הכלל המעיד על הכלל? לעומת זאת בבנק פרטי אחד ראיתי איך הפקידה יורדת על לקוח כמו עוף דורס.
ערכים וסידרי עדיפויות 358793
מהחוויות (הספורדיות, אני מודה) שלי עם בנק הפועלים, השירות שם התדרדר בצורה קיצונית מאז אריסון.
ערכים וסידרי עדיפויות 358794
אלו הרזים שעל כתפיהם יושבים השמנים מהביטוח הלאומי.
ערכים וסידרי עדיפויות 358796
טוב, זה אולי מסביר באמת למה הם נראים מדוכאים כרונית.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים