בתשובה לעמית מנדלסון, 21/09/01 19:03
אוטובוסים 35994
האם מישהוא מהמביעים דעתם בנושא זיהום אויר שמע על חב' "אלקטריק פיול" אשר פיתחה שיטת הנעה חשמלית למכוניות ואוטובוסים ?
שיטת ההנעה החשמלית של חב' "אלקטריק פיול" נבחנה בידי משרד הדואר הגרמני, חב' אוטובוסים בניו יורק. חבל שתוצאות המבחנים טרם פורסמו ע"י החברה. לשיטת ההנעה החשמלית מדובר במצבר הפועל על בסיס אבץ אויר ומאפשר טווח נסיעה של כ-‏400 ק"מ עד להחלפתו באחר.
אוטובוסים 36002
הדף באתר של החברה הנוגע לעניין, למעוניינים:
האם ידוע לך מה עלותו המשוערת של מצבר שכזה?
האם ניתן לטעון אותו מחדש, במקום להחליפו?
האם ניתן להמיר מנועים מבוססי-דלק למנועים מבוססי מצבר "אבץ אויר" (מה זה? אגב) בקלות ובזול?
אוטובוסים 36099
לגבי העלויות אין לי כל מידע.
שיטת השימוש במצברים מתבססת על החלפת מצבר. תוכן המצבר מכלה עצמו במהלך השימוש.ובעת ההחלפה פשוט מחליפים את המעטפת והיא נשלחת להחלפת לוחות מחדש, כך שלמעשה גם אין פסולת. הרעיון המרכזי הוא, הקמת תחנות שירות להחלפת מצברים דוגמאת תחנות הדלק.
המנוע עצמו כפי שהבנתי מהפירסומים, הינו מנוע חשמלי בעל תמסורת מיוחדת.
מצבר אבץ אויר הינו מצבר בעל עוצמה רבה בנוי בטכנולוגיות מיוחדות המנצל את תכונת האבץ בבואו במגע עם אויר ליצירת מתח חשמלי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים